Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Kiindulópont: - nyelvtanulás szükségessége Probléma: - nyelvtanulási nehézségek jelentkezése - sajátos nevelési igények felmerülése Cél: - megfelelni a vizsgák / kor követelményeinek - „életre nevelés” TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Idegen nyelvi projekt - komplex program - nyelvtanítás fejlesztése - minden SNI figyelembe vétele - team-munka: szakértők nyelvtanárok gyógypedagógusok bevonásával TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
A megvalósítás helye:Balassagyarmat – Nyírjes Nyíregyháza ideje:2013 június – 2014 június résztvevők:szakközépiskolai és szakiskolai tanulók nyelve:német, angol TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Az idegen nyelvi projekt részei: 1. Idegen nyelvi táborok 2. Témahetek 3. Idegen nyelvi vetélkedők TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Idegen nyelvi táborok - 4 x 7 nap - célnyelvi országokban - naponta nyelvórák - a hagyományos tanórai keretek feloldása Cél: - idegen nyelv alkalmazása a gyakorlatban - idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése - a célnyelvi országok megismerése - motiválás TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Idegen nyelvi témahetek - 5 tanítási hét - napi két nyelvóra - kapcsolódás a nyelvi táborokban tanultakhoz - ország ismeret - komplex témafeldolgozás Cél: - idegen nyelv alkalmazása a gyakorlatban - idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése - a célnyelvi országok megismerése - motiválás TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Idegen nyelvi vetélkedők - 10 vetélkedő (minden témahét után kettő) - kidolgozott tesztsorok - cél a táborokban és témaheteken elsajátított tudás rendszerezése, mélyítése - motivációs „eszköz” - kimeneti mérőeszköz, méri: nyelvi kompetenciák fejlődését kulturális ismeretek bővülését TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
A projekt kidolgozása során kiemelt szerepet kapott: - a különféle fogyatékossággal élő tanulók speciális szükségleteinek feltérképezése - a sérülésekből adódó hátrányok kompenzációs lehetőségeinek a feltárása Módszertani segédlet: - a tematika melléklete - tanulásszervezési stratégiákról - kooperatív és innovatív tanítási módszerekről TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Már megvalósult: Német nyelvi tábor Ausztriában Ausztria témahét Tapasztalatok: hatékony eredményes motiváló TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Köszönöm a figyelmet! TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”