Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Teszt Eladási hely.
Advertisements

Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Hogyan csökkentheti költségeit versenytársainál nagyobb mértékben?
Logisztikai menedzsment előadás
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Árpolitika a turizmusban
Logisztikai menedzsment – előadás
V. A készletezés logisztikája
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Készítette / Author: Tuska Katalin
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Készletgazdálkodás 7.előadás.
Logisztika 6.előadás.
Készletgazdálkodás Miért az egyik legfontosabb feladat a vállalatoknál? Logisztika kontra pénzügy kapcsolata a VSZ-szel.
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Benchmarking.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
Tevékenység alapú vezetés Készítette: Bakos Viktória BME GTK Kiegészítő szak május.
Csatornamenedzsment 2. Dr. Kopcsay László.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
A projekt szervezeti formái
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
Ellátási lánc menedzsment
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
MRP számítás.
Előadás másolata:

Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel érkezik a szükséges input, illetve -mi történik a kapun kikerülő outputtal: a termékek mely közvetítőkön keresztül jutnak el a végső felhasználóhoz. ( nem mindegy, hogy push vagy pull, ki a rendszerintegrátor stb)

A csatornatagok közötti információs kapcsolat: az elosztási informatika -A jövőben már nem annyira az egyes termékek versenyeznek majd más hasonló termékekkel, hanem az egyik elosztási csatorna a másik elosztási csatornával. -Az a termék lesz a nyertes, amelyiknek az elosztási csatornája gyorsabban és megbízhatóbban juttatja el az adott terméket a fogyasztóhoz, illetve amelyik csatorna kisebb költséggel képes mindezt realizálni. ( a termék gyártási önköltsége a fogyasztói árnak legfeljebb a fele, a maradék a csatornában rakódik rá.)

A legfontosabb elosztási informatikai mérőszámok: 1. Az információáramlás gyorsasága és pontossága 2. készletek alakulása az ellátási láncban → -Az információ a csatornában felhalmozódott készleteket helyettesítheti. - az ellátási láncban felfelé haladva a kereslet egyre jelentősebb kilengéseket mutat Az ostorcsapás effektus

Fő okok A kereslet egyre torzabb becslésének fő okai a szakemberek szerint a következők: -a keresleti előrejelzések pontatlansága -biztonsági készletek -a megrendelések periodikus feladása – ritkán rendel és raktároz, MRP-k, kvóták -az áringadozás, akciók -a hiánytól való félelem, a vevők elvesztésének félelme, presztízsveszteség áruhiány esetén

Következmények 1. Túl magas készletszint 2. Erőforrás-kihasználás hatékonysága csökken a gyártónál a nagy ingadozások miatt 3. Növekvő log-i ktg-ek: készlet, szállítás 4. Csökken a kiszolgálási színvonal a lassabb szállítás miatt

A hatás csökkentésének módjai 1. információmegosztás On-line: olcsó, pontos, valós idejű, jobb cash-flow menedzsment, jobb alkalmazkodás. POS, VMI 2. Az ellátási lánc rövidítése: tranzakciós ktg-ek csökkennek, nő a vsz, kevesebb biztonsági készlet

Gazdasági előnyök -az alacsonyabb készletbefektetés, -a rövidebb átfutási és rendelésteljesítési idő, -a gyorsabb megtérülés, -az alacsonyabb beszerzési és működési költségek, -a magasabb munkahatékonyság, -az alacsonyabb logisztikai költségek, -a fogyasztói igények gyorsabb kielégítése

A láncbeli folyamatok szervezése -elismerni az információs rendszer elsődlegességét -állandóan ellenőrizni kell a folyamatok terv szerinti működését, és szükség esetén beavatkozni - a munkatársak motiválása, képzése -hosszú távú, nyílt, bizalmon alapuló stratégiai partnerkapcsolatok -a stratégiai partnerekkel kötött szerződésekben szabályozni kell az együttműködés módját, jogilag be kell biztosítani saját bizalmas információink „kiadását”, és lehetőleg mérhető elemeket kell rögzíteni, hogy a helyes teljesítés ellenőrzése a későbbiekben ne okozzon nehézséget.

Mindezeket csak úgy lehetséges megvalósítani, ha -a tagok egyéni érdekeiket képesek alárendelni egy általános ellátási láncbeli érdeknek, illetve -lehetőség szerint egy „rendszerintegrátori” funkciót alakítanak ki a láncban. Csatornaintegrátor :a láncban irányító szerepet betöltő vállalat szervezi a folyamatot és alakítja ki az ellátási lánc stratégiáját, s a tagokat a kapcsolatba bevonva gondoskodik az együttműködés folyamatos fenntartásáról. A csatorna- (vagy rendszer-) integrátornak közvetlen kapcsolata van a lánc kulcsszereplőivel.