A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A számítógépes hálózatok és az Internet
Advertisements

Hasznos haszontalanság
Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Videojátékok bevezetés
A kereskedelmi gyártás kezdetei. •A háború utáni időkben már üzleti célokra alkalmas gépeket kezdenek gyártani. •1951.UNIVAC – statisztikai hivatal- népszámlálás.
Könnyűzenei Lexikon Queen.
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Az informatika oktatása az erdőmérnökképzésben Facskó Ferenc egyetemi adjunktus NYME – EMK – EVGI
A Formula-1 világa.
A labdarúgás története
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
A számítástechnika története
Fantasztikus Programozás RobIGORika I.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ACT UP akció ACT UP ACT UP: Gran Fury
Könnyűzenei lexikon: Omega
A posztfordista termelési rendszer
A lovagi torna.
Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További.
„High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ,
Prog2, Java a gyakorlatban
Az Informatikai biztonság alapjai
TUDÁSALAPÚ RENDSZEREK Tudnivalók ILCV441 Előadó: Kovács Zita 2013/2014. I. félév.
„Előre! Akadály! Hátra! Fordulj! Előre!” program RobIGOR T(artalék) 600 sorozat Programok: RIT601.java – RIT603.java RIT 600 Kelep László, Nagyatom, Könyves.
Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., Bátfai.
Iskola a jövőben Bepillantás a 2010/11 tanévben a 7.a osztály mindennapjaiba Kelep László (Bátfai Norbert)
Fantasztikus a programozás
Teleházak, eMagyarország pontok és könyvtárak, művelődési intézmények együttműködési lehetőségei Bátfai Erika Dunaszentbenedek, 2005.
Jávácska és Hangyácska INFO ÉRA 2004 Békéscsaba Bátfai Mária Erika, Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Bátfai Norbert,
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Forrás:
Kora középkori művészet
HÁLÓZAT INTERNET. Weblap címek xikon/index.html xikon/index.html.
Készítette : Szente Szilvia Felkészítő tanár : Mgr. Spek Krisztina Iskola : Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Gúta.
Az Albacomp Története.
A CONTROLLING MINT INTERDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNY
Számítástechnika a KFKI AEKI-ben
A könyvtár szociális funkciója Nemzetközi és hazai kitekintés.
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
OSZK - Tudományos Ülésszak, 2002 Nemzeti könyvtárak - archiválás, Internet - ? Országos Széchényi Könyvtár Tudományos ülésszak december 9. Renkecz.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Nyílt könyvtári gyűjtemények az Interneten Szabványos metaadatok: átjárhatóság Tapolcai Ágnes MEK Osztály.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Apple Az egyeditől, az egyedinek, egyedit. A kezdet  A 70-es években házilag építgették a számítógépet, klubokban osztották meg egymással a fortélyokat.
Sámánizmus és népvallás 3.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
A társadalom környezetvédelmi aktivitása Humánökológia 10. előadás.
Jávácska Használati statisztikák Bátfai Norbert
A Fantasztikus Programozás
4. téma Az Országos Mez ő gazdasági Könyvtár szaktájékoztatási rendszere: hagyományos és elektronikus források.
Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?
A kortárs művészet kérdései
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Bemutatkozás Leonardo da Vinci mobilitás 2013 Anglia.
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
A szerzői jog történeti fejlődése Kezdetek
Zsolt Péter Atomerőművek, katasztrófakommunikációk, játékelmélet Miskolc, 2011 MSZT.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Egy kis futball történelem
Előadás másolata:

A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika II. Jávácska konferencia Budapest,

Homo ludens A játék: örömöt ad, önmaga a cél, öncélú, a társas kapcsolatok kiteljesítésének a színtere, fejleszti a gyerek személyiségét, mozgását, kézügyességét, fantáziáját, szókincsét. a játék mindig spontán és önkéntes, időben, térben zárt, a játék komoly. Minden LEHET játék. (Kultúra, jog, háború, tudomány, költészet, filozófia, művészet) 3-4 éves korig cselekvés-központú 4-5 éves korban eszköz-központú 5-6 éveseknél a szerep a fontos 6-7 éves kortól a szabály dominál.

Harci szimulációk Go –Ie Kína, több eredetmagyarázat –19x19 vonal, ezek 361 metszéspontján, kő Sakk –Hasonló táblajáték leletek ie. 2. évezred (Nofertari, III. Ramszesz) –Palamédész, Poszeidón unokája Trója alatt –Perzsia, Babilónia, Kína –6. sz. India csaturanga → perzsák –8x8: 64 mező, bábu

Labdajátékok Labdarúgás –Kr. e Huang-ti császár, gyalogos katonák kiképzése (25 fejezetes kézikönyv!) –Mai formája a 1820-as években –1863. általános szabályrendszer Kosárlabda –Azték és maja eredet (a maják vesztes csapatot feláldozták) –1891. mai forma: James A. Naismith

Lovagi torna XI-XIII. sz. lovagi kultúra Buhurt: szelídített háború tompa fegyverekkel Párviadal: két lovag kopjával, éles karddal Torna: párviadal csapatban

LEGO ® Eredeti jelentése: „jót játszani” ügyes felhasználóknak: Expert Series → Expert Builder, Expert Builder → Technic LEGO ® Oktatási termékek → LEGO DACTA ® Technic ® Computer Control Seymour Papert a Tanuláskutatás LEGO Professzora Világűr, Kalózok, Középkori várkastélyok, Vadnyugat, Városi élet, Sarkvidék, Dinoszauruszok, Robotok, Hajók, Versenyautók, Vonatok, Star Wars, Harry Potter MindStorms

LEGO ® MindStorms™ Agya Teste Érzékelői Motorjai

LEGO ® és a Java Java az RCX-re: leJOS Előre! Akadály! Hátra! Fordulj! Előre! Akadály A bal oldali érzékelő, a jobb oldalira viselkedjen szimmetrikusan A josx.robotics csomaggal a megfelelő három viselkedés: Akadály Előre megy Elkerül balraElkerül jobbra

Elektronikus játékok 1. A kezdetek Contact flipperjáték Marufuku → Nintendo Spacewar, ARPAnet-en is Atari első játéktermi gép játék: Othello (Nintendo) Galaxian (Namco) Pac-Man (Namco) Commodore Macintosh (Apple) Tetris (Pajitnov) Game boy (Nintendo) Super Mario Bros. 3. (Nintendo) Mortal Combat (Midway) Doom (Id) PlayStation (Sony) Half-Life (Valve) Pokemon Amerikában Gamecube (Nintendo), Xbox (Microsoft) N-Gage (Nokia)

Elektronikus játékok 2. Számítógépes játékok Akciójáték Harci játékok Stratégiai játék Szerepjáték Kalandjáték Szimulációs játék Sportjáték Oktató játékok FPS: Doom, TPS: Tomb Raider CG: Spacewar, Asteroids, Galaxian RTS: Cossacks, Spellforce, Armies of Exigo RPG: Dungeons & Dragons, MMO RPG: City of heroes, Everguest Sherlock Holmes SIMS FIFA Football 2005 Zoo Tycoon Electronic Arts, Blizzard, Atari, Microsoft

Jávácska számítógépes játékok Fraktálrajzoló Hangyaszimulációk Hangya társadalom –oktatójáték –MMO RTS hibrid –forráskódban is! –jelen fázis: tervezés

Elektronikus játékok 3. Mobiltelefonos játékok Letölthető Java játékok N-Gage játékgép Hálózati mobil játékok Bluetooth ® mobil játékok

Hálózati mobil játékok Ha hívsz, támadok!

Hálózati mobil játékok Ha hívsz, támadok!

Bluetooth ® mobil játékok Bluetooth ® technológia (Ericsson, IBM, Intel, Nokia, Toshiba) Harald Gromsson „Blaatand” viking király (Dánia + Norvégia) JSR 82 készülékek KékParti AtlaMobilis

Ajánlott irodalom David J.: Teaching Introductory Java through LEGO MINDSTORMS Models, ACM SIGCSE 2002, BÁTFAI Erika – BÁTFAI Norbert: Ha hívsz, támadok. Híradástechnika [megjelenés alatt] CRAWFORD, Chris: The art of computer game desing. In FINKENZELLER – ZIEHR – BÜHRER: Sakk. Bp.: Kulturtrade, HUIZINGA, Johan: Homo ludens. Szeged : Universum, [1990]. KALMÁR Ágnes – MOSKOVSZKY Éva: Játéktörténet. [s. l.]: Magyar Népművészet Oktatásáért Alapítvány, KUSHNER, David: A Doom legendája. Bp.: Vogelburda, leJOS, Java for the RCX, leJOS tutorial, MARTIN, Fred G.: The art of LEGO design. In MÉREI – BINÉT: Gyermeklélektan. Bp.: Medicina, NÉMETH György: Ókori játékok könyve. Bp.: Pesti Szalon, RIDER, Shawn: A brief history of videogames In TANENBAUM, Andrew S.: Számítógép-hálózatok. Bp.: Panem, 2004.

Köszönöm a figyelmet és további jó játékot kívánok!