Otto motor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váltakozó feszültség.
Advertisements

A gázok sűrítése és szállítása
a sebesség mértékegysége
Síkmértani szerkesztések
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
1. Hogyan hozható működésbe a homokszóró? a)
ÁLTALÁNOS GÉPTAN Előadó: Dr. Fazekas Lajos.
Energia a középpontban
Készítette: Birghoffer Péter
A gépjárművek fejlődéstörténete
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Testek egyenes vonalú egyenletesen változó mozgása
A FLUIDUMOK SZÁLLÍTÁSA
Stirling körfolyamat Elméleti alapötlet
Négyütemű szikragyújtásos motor Štvordobý zážihový motor
Volumetrikus szivattyúk
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Korszerű dízel motorok
Mozgások Emlékeztető Ha a mozgás egyenes vonalú egyenletes, akkor a  F = 0 v = állandó a = 0 A mozgó test megtartja mozgásállapotát,
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
A nedves levegő és állapotváltozásai
Belsőégésű Motorok Hidrogén Üzeme
Merevlemezek tegnap, ma, holnap Számítógépes Alapismeretek – I. Beadandó Dolgozat Bóta Balázs (BOBSAAI.ELTE) ELTE-IK (2010)
Hurrikánok, Tájfunok, Tornádók
Szakmai számítási feladatok
Készítette: Pordán Ivett és Raffai Renáta
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
A Fibonacci-féle sorozat
Eördögh Balázs Pozsonyi Miklós.
Soros kapcsolás A soros kapcsolás aktív kétpólusok, pl. generátorok, vagy passzív kétpólusok, pl. ellenállások egymás utáni kapcsolása. Zárt áramkörben.
Belsőégésű motorok töltetcseréje
Aerosztatikai nyomás, LÉGNYOMÁS
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
A gázok tulajdonságai Vlastnosti plynov.
A folyadékok tulajdonságai
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Az elektromágnes és alkalmazása
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Kör és forgó mozgás.
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Wankel-motor Működési elve Szerkezeti felépítése
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
Egyenáram KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
A belsőégésű motor részei és működési elve
TECHNIKA ÉS TECHNOLÓGIA
Kalorikus gépek elméleti körfolyamatai
Hőtan III. Ideális gázok részecske-modellje (kinetikus gázmodell)
Készítette: Csala Flórián
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
James Watt.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Levegőellátás - a levegő tulajdonságai, a sűrített levegő előállítása,
Járművillamosság-elektronika
Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME.
Kiss Bettina Hosszú Norbert
MECHANIZMUSOK.
óra Eltolás tulajdonságai, párhuzamos szárú szögek
A Fibonacci-féle sorozat
Négyütemű belsőégésű motor működése
MŰSZAKI ALAPISMERETEK MŰSZAKI ISMERETEK MŰSZAKI-BERUHÁZÁSI ISMERETEK
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

Otto motor

Az Otto-motor az első megvalósított négyütemű belsőégésű motor, amelyet Nikolaus August Otto készített 1876-ban. Világviszonylatban ez a belsőégésű motor terjedt el leginkább és üzemanyaga, a benzin miatt hívják sokkal inkább benzinmotornak.

A hagyományos Otto-motor szerkezeti elemei Henger Dugattyú Forgattyús mechanizmus: Csapszeg Hajtórúd Forgattyús tengely Lendítőkerék Szelepvezérlés Vezértengely (bütykös tengely) Szelepek Gyújtás rendszere Gyújtógyertya Elektromos szikrát előállító szerkezet Porlasztó, karburátor vagy üzemanyag befecskendező szerkezet

A motorok felosztása Soros – a hengerek egy egyenes mentén, párhuzamosan, egy irányban dolgoznak. A legtöbb motor ilyen, főleg a kis lökettérfogatúak.

Boxer motor A hengerek egy egyenes mentén, párhuzamosan, egymással szembe dolgoznak. A legismertebb gyártó a Porsche és a Subaru, motorkerékpároknál a BMW.

V motor A hengerek két szöget bezáró egyenes mentén, soronként párhuzamosan és egy irányban dolgoznak, két-két dugattyú kapcsolódik egy hajtókarcsaphoz. Általában nagyobb lökettérfogattal rendelkező motorokra jellemző.

Kiforgatott Ránézésre soros vagy V motor (hengerszögtől függ, hogy egy vagy két hengerfejet alkalmaznak), de az egymással szemben lévő dugattyúk külön hajtókarcsapokra dolgoznak, lényegében a Boxer motor is ez.

H motor Lényegében 2 különálló motor fektetve,egymáshoz képest 180 fokosan elforgatva,összehangolva. Csak a váltó köti össze a motorokat. Mindkét motornak saját főtengelye,és vezérműtengelye van. Régebben, a Formula–1-ben alkalmazták, amíg nem szabták meg a hengerek V-alakban való elrendezését.

W motor 2 db V-motor, egymás mögött elhelyezve. 12 vagy 16 hengeres kocsikban alkalmazzák; például a Volkswagen konszernnél. Valamint folynak kísérletek egy főtengelyes, 3 sorban elhelyezett dugattyús motorral is.

Csillag motor A hengerek egy körvonal kerületén egyenlő távolságban találhatóak. A főtengely a középpontba van szerelve, valamennyi dugattyú egy hajtókarcsaphoz kapcsolódik. Főleg kisebb repülőgépekben alkalmazzák. Egyik jeles gyártója a Bentley.

Wankel motor Bolygódugattyús motornak is hívják. A dugattyúk háromszög alakúak, az élük íves. A henger (köpeny) formája úgy néz ki, mint egy nulla, ebben egy excenter tengely segítségével bolyong a dugattyú. A dugattyú három csúcsa mindig érintkezik a henger falával, a köpennyel, hiszen ez zárja el a különböző ütemeket egymástól.

Wankel Motor

A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben.

Története A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé. Az új technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 1950-es években, az NSU-nál vették elő ismét.

Működése

Kétütemű motor A kétütemű belsőégésű motor a belső égésű motorok egyik fajtája, abban különbözik a négyütemű motortól, hogy mindössze két ütem (egy motorfordulat) alatt hajtja végre azt a ciklust, amit a négyütemű motor két fordulat alatt. Így a kétütemű motornál minden fordulatra esik egy munkaütem, szemben a négyüteművel, ahol csak minden második fordulatra. A legtöbb kétütemű motor fontos tulajdonsága, hogy mindkét irányban megindítható és üzemben tartható.

Dízelmotor A Diesel-motor, vagy dízelmotor, egy belsőégésű motor, amelynek működési elvét a német Rudolf Diesel szabadalmaztatta 1893. február 23-án.

Működési elve Szívás – tiszta levegő beszívása Sűrítés – levegő sűrítése, amitől az felhevül Robbanás – a sűrített, felhevült levegő a befecskendezett üzemanyagot berobbantja Kipufogás – az égéstermék távozása

A dízelmotor tiszta levegőt szív be és azt sűríti össze A dízelmotor tiszta levegőt szív be és azt sűríti össze. A nagy nyomás miatt a levegő felmelegszik. Ebbe a forró levegőbe az adagolószivattyú dízelolajat fecskendez be, amely magas hőmérsékleten külön gyújtóberendezés (gyertya) nélkül meggyullad, elég. A dízelmotorokat gyakran alkalmazzák személygépkocsik, teherautók, autóbuszok, hajók, mozdonyok hajtására, de tengeralattjárók, és repülőgépek számára is készültek dízelmotorok. Keverékképzése az úgynevezett minőségszabályozás elvén működik, azaz a beszívott levegő mennyisége azonos, csak a befecskendezett tüzelőanyag mennyisége változik. Ezzel szabályozható a fordulatszám. Ellentétben a benzinmotorral, amely az úgynevezett mennyiségszabályozás elvén működik, azaz ott viszonylag állandó arányú a hengertérbe kerülő benzin-levegő keveréke.