Ferenczi Sándor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
Egy ötlet megvalósítása
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
Matematika és módszertana
Tudás, közösség, hatalom
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Design: dr.Czeglédi János munkája alpján
(1856. máj. 6 Freiberg–1939. szept. 23. London)
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
A magyar pszichoanalitikus mozgalom kezdete
Kognitív megközelítések
interperszonális személyiség-koncepciója
Harry Stack Sullivan.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A szabadság kérdése a filozófiában
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
AZ INFORMÁCIÓ Forrás: Dr. Haig Zsolt: Hadviselés az információs hadszíntéren [Zrínyi Kiadó]
Világomban minden rendben van
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A pszichoszociális fejlődés elméletei
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
A gyermek erkölcsi fejlődése
Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Egészségügyi Infrastruktúra Bevezető gondolatok „
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Vezetés – Vezetési Stílusok
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
CARL ROGERS
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
LGMD 2A (calpain def) - klinikai kép
A skizofrénia.
A metatudat tere: a transzcendentalista kultúra The Space of Meta- Consciousness: the Transcendentalist Culture László Márfai Molnár (HU)
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Művészetterápia csoportban
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Mindennapi veszteségeink
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
ÉLETKORI KRÍZISEK K. Németh Margit.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A borderline személyiségzavar
A harmadik erő elméletei
3. Technika és életvitel a kerettantervben
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A latencia kori személyiségalakulás. A fejlődés mintázatainak ismétlődése  Josselson(1980) a latenciában és a serdülő korban megismétlődnek a szeparációs-individualizációs.
LEGO Dacta program.
Személyiségfejlődési zavarok
Csitáry-Hock Tamás*************Szeretettel Aliz
a kubizmus kubus = kocka
Személyközpontú gondozás
A TÁPLÁLKOZÁS SZEREPE A KORAI FELNŐTTKORI SZÍVBETEGSÉGEK GYERMEK ÉS SERDÜLŐKORI MEGELŐZÉSÉBEN SZAMOSI TAMÁS EGYETEMI MAGÁNTANÁR SEMMELWEIS EGYETEM ÁOK.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Játékszenvedély Készítette:ViniczayGábor Forrás:Wikipedia.
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Fenomenológiai megközelítés
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Vajda János: Nádas tavon 1
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Előadás másolata:

Ferenczi Sándor

Az Ödipusz-komplexus helyett az anya-gyerek kapcsolat kerül a figyelem középpontjába. Elveti az analitikus teljes passzivitását és a ráirányuló áttétel elutasítását Felismerte a viszontáttétel fontosságát és felhasználását a terápiában lehetségesnek tartotta. Nárcisztikus és borderline betegeket kezelt Elsőként hangsúlyozta a terapeuta kiképző analízisének szükségességét

Az aktív technika Az első analitikus, aki az analízis rövidítése érdekében technikai, módszertani változtatásokat próbált ki. 1908. körül kezdett kísérletezni az általa „aktív technnikának” nevezett módszerrel. Kísérletezett az analitikus aktivitásának különböző formáival.

A valóságérzék fejlődése A feltétlen mindenhatóság időszaka A mágikus-hallucinatórikus mindenhatóság időszaka A mágikus taglejtések mindenhatósági időszaka A mágikus gondolatok és szavak időszaka A valós viszonyok hatalmának a méltányolása

A valóságérzék fejlődése A valóság-elvből fejleszti ki a valóság-érzék fogalmát, ami az a fokozatosan kialakuló képesség, ami az ént a külvilágtól meg tudja különböztetni. Ezzel együtt fokozatosan épül le az én és a külvilág egységéből eredő mindenhatóság érzése. Az én-fejlődés lényegét abban látja, hogy a gyermekkori mágikus gondolkodás, nagyzás, mindenhatóság érzését elfoglalja a természeti erők hatalmának elismerése: a tapasztalat, a valóság kényszere folytán.