A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ 1 XI. LOGISZTIKAI FÓRUM FEBRUÁR 18. CENTRALIZÁLT VAGY DECENTRALIZÁLT GAZDASÁG REGIONÁLIS FEJLESZTÉSEK Előadó: Juhász István ügyvezető.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
ELHELYEZKEDÉS Szentgotthárd/A: 270km Rédics/SLO: 220 km
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Logisztikai Koordinációs Központ
Logisztika 6.előadás.
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Logisztikai központok besorolási rendszere
Vállalati pénzügyek Nemzetgazdasági információk, adatok gyűjtése.
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
„Közlekedési- és logisztikai fejlesztés Záhony-Csop térségében”
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Bemutatkozik a CPL JOBS. Eredmények számokban  1989 óta Európa egyik vezet ő toborzó ügynöksége és HR - szolgáltatója  Európában 8 országban jelenlév.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A SEMMELWEIS EGYETEM és az ISH Kft. tisztelettel köszönti az átadás résztvevőit 2006 JANUÁR 31.
Debrecen, január 26. MUNKAERŐ A LOGISZTIKÁBAN Fülöp Zsolt Trans-Sped Kft., ügyvezető igazgató 1.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Beszerzések hatékonyság növelése
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban Fülöp Zsolt ügyvezető igazgató, DELOG Kft. Debrecen, 2008. május 22.

ÁRUSZÁLLÍTÁSI HELYZETKÉP, LSZK- KÖRZETEK ÉS A KÖZÚTI SZÁLLÍTÁS EXPORT IMPORT TRANZIT

ÁRUSZÁLLÍTÁSI HELYZETKÉP, LSZK- KÖRZETEK ÉS A VASÚTI SZÁLLÍTÁS EXPORT IMPORT TRANZIT

A közlekedési utak várható fejlesztése M3-as autópálya kimenete UA felé ( Beregsurány, Csap ) Varsó-Kassa- Nagyvárad tengely újraéledése Transz-Szibériai vasút felértékelődése

A logisztika szakirányú képviselői Logisztikai Egyeztető Fórum MLSZKSZ MLBKT MLE MSZSZ MVSZ MLK A LEF céljai, feladatai: Véleményegyeztetés a tagság körében, Hozzájárulás a magyarországi logisztika fejlődéséhez, Magyarországi logisztikai központok objektív alapokon nyugvó besorolása, Pártoktól független szakmai alapon rövid, közép és hosszú távú koncepció kidolgozása a gazdaságpolitika résztvevőivel, Oktatási igényfelmérés, Tájékoztatás: Logisztikai körkép ½ évente, Magyarországi logisztikai stratégia, Logisztikai zászlóshajó program Nemzeti fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM)

Logisztikai szolgáltató központok Magyarországon - kategóriák Feltételek kiépített közlekedési és közmű infrastruktúra az aktív területeken, •  vagyonvédelem, •  biztosítottak a logisztikai alapszolgáltatások, •  információszolgáltatás a felügyelő szerv számára •  a különböző közlekedési alágazatok kiszolgálására alkalmas méretű terület, •  a különböző szolgáltatások biztosításának alkalmassága, •  specializálódás egy vagy több megbízó kiszolgálására,

Az Észak-Alföldi régió nagyobb országos logisztikai szolgáltatói: Az Észak-Alföldi régió nagyobb országos logisztikai szolgáltatói: Szolnok Összterület: 100.000 m2 EU Pályázati fejlesztés Infrastrukturális fejlesztés Jelentős vasúti csomópont Konténerforgalom: Jászfényszaru-i érkeztetés és indítás

Az Észak-Alföldi régió nagyobb országos logisztikai szolgáltatói: Az Észak-Alföldi régió nagyobb országos logisztikai szolgáltatói: Záhony Záhonyi klaszter Jó irány? – vagy Új struktúra?

Debreceni Logisztikai Központ és Ipari Park – DELOG Kft. Trimodalitás: 4030 Debrecen, Vámraktár u. 3. :közúti + vasúti áruszállítás Debreceni Konténerterminál: vasúti + közúti áruszállítás Debreceni Repülőtér: légi áruszállítás kiszolgálása Fő tevékenység: Logisztikai központ és ipari park üzemeltetése Beruházások koordinálása, kivitelezése Háttérszolgáltatások: Pénzügyi :számlázás, könyvelés Informatika Marketingkommunikáció HR és munkaügy Minőség- és környezetirányítási rendszerek üzemeltetése és karbantartása Jogi tanácsadás: napi üzletvitelt elősegítő Társaságalapítási asszisztencia

Centralizálás az LSZK-kban Együttműködési lehetőségek Informatika ( pl: Marco Polo) Vám ( AEO: Engedélyezett gazdálkodó ) Megerősödő biztonsági vámellenőrzések- könnyítések, egyszerűsítések Közös beszerzések ( gépek, informatikai beszerzések, telefon stb. Előnyei: - előnyös tárgyalási pozíció - mennyiségi árengedmények - átláthatóság a szövetség kapacitásáról

Részvétel a kiszervezésben Klasszikus logisztika (Fuvarozás, Raktározás) Versengő piaci szereplők, Folyamatosan csökkenő árak, Könnyű „lecserélhetőség” Out – in-sourcing A kiválasztás versenye után hosszú távú tervezhető kapcsolat és költségek Integráció a megbízó szervezetébe, Know-how szerzés Költségmegtakarítás a megbízónak - eredmény a szolgáltatónak Kiválasztás okai Konzervatív árképzés, Rugalmasság, alkalmazkodás a megbízó elvárásaihoz, Megfelelés a műszaki elvárásoknak, Referencia Lapos szervezeti struktúra

Együttműködés a Debreceni Egyetem és a DELOG Kft. között 1. Logisztikai igények felmérése az Észak-alföldi régió vállalatainak körében Kutatási célok: Logisztikai aktivitás felmérése a régió vállalatainak körében Várható logisztikai humánerőforrás-igény feltérképezése Eredmények: Logisztikai tanácsadási igény: 1,4% (jelenleg) - 16% (közeljövő) optimalizálási területen Logisztikai képzési igények - legnépszerűbb területek: a szállítmányozás – fuvarszervezés, a készletgazdálkodás és az optimalizálás

Rugalmasság, megbízhatóság, gyorsaság www.delog.hu www.trans-sped.hu