A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007 „A felsőoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 7. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Bizánci birodalom.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szlovákiai Magyar Adatbank
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Hasznos internetes információforrások. Enciklopédiák, lexikonok Seres Judit SZTE Klebelsberg Könyvtár Tájékoztató Csoport
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Tematika 9. évfolyam irodalom.
Open Society Support Foundation Research Support Scheme
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Iskola a határokon A magyar-szlovák-ukrán hármashatáron végzett kvalitatív kutatás eredményei, Sik Dorka és Szécsi Judit ELTE TáTK A projekt.
Migráció és migrációs potenciál
„Sztárok” az irodalomban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
A görög és római kultúra
A magyar nyelv történetének főbb korszakai
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A SERDÜLŐK SIKERESSÉG FELFOGÁSA A siker mint társadalmi érvényesülési cél az információs társadalom korában Dr. Szabó Éva.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Bemutatkozik a Magyar Elektronikus Könyvtár osztály november 26.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Adatbázis fejlesztés a technológia transzfer és a pályázati tevékenység elősegítésére Dr.Debreczeni Ferenc.
Digitalizált információk rendszerezése. A publikus hozzáférés biztosítása az Internet segítségével. Dokumentumkezelés, információ digitalizálás OMA konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A zsidóság nyelvei Biró Tamás május 12.
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
PhD online közösségi oldal Dr
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
AZ INVESZTITÚRA
A KÖZÉPKORI EGYHÁZ KIALAKULÁSA.
A RENESZÁNSZ VILÁGKÉPE
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Debreceni Egyetem Nyelvtechnológia és bioetika workshop Debrecen, szeptember 10.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A magyarországi latin nyelvű írásbeliség és klasszikus kultúra Három kutatási szint: a/ görög-római klasszikus kultúra b/ a magyarországi latin nyelvű írásbeliség c/ az antik kultúra tárgyi emlékeinek, művészetének magyarországi utóélete „a” szint feltétele „b” és „c” szintek művelésének

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” a/ görög-római klasszikus kultúra Cicero: De finibus bonorum et malorum (A legfőbb jóról és rosszról) I-II. könyve - az etika központi kérdése! (fordítás, magyarázatok, tanulmányok – terminusok magyarítása) Vergilius Aeneis: az irodalmi szöveg és képi megjelenítésének elterjedése a kora-császárkorban (kérdései: a római és görög identitástudat kifejezése, a két kultúra integrálódása) Florus–kutatások: az antik organikus világkép szókészlete és metaforái (adatbázis) az emberi jogok, méltóság, kötelességek fogalmi köréből adatbázis-szerű feldolgozás az antik és a középkori tükörirodalomhoz

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” b/ a magyarországi latin nyelvű írásbeliség Cél: ~ nyelvi, irodalmi, történeti, filozófiai, művelődéstörténeti interpretációja és kommentálása magyar és európai kulturális kontextusban Szent István Intelmei: átfogó tudományos kommentár Lossai Péter első, latin nyelvű földmérési munkája (kérdés: mennyiben volt konstitutív eleme a római kulturális örökség – vö. Corpus Agrimensorum Romanorum – a korabeli magyar szaktudománynak?)

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Ad b/: Súlyponti adatbázis Árpád-házi Szent Margit középkori magyar nyelvű legendája ( Margit-legenda) Kérdés: a nyugati keresztény kultúra anyanyelvi recepciója – alkotó utánzása (műfaj, nyelv) egy reprezentatív hazai emlékhelyen (történeti forrásérték) Módszer: hipertext alapú elektronikus megjelenítés: középkori magyar szöveg és (hazai!) latin forrásszövegei szövegfilológiai információk művelődéstörténeti információk szókincsének konkordanciája indexek

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Részlet a Margit-legenda szókincsének konkordanciájából

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” c) Az antik kultúra tárgyi emlékeinek, művészetének magyarországi utóélete: Gemmák és gemmapecsétek a középkori Magyarországon rendszeres feltárás a Magyar Országos Levéltárral együttműködve a teljes középkori oklevélanyag bevonásával adatbázissá való kiépítése folyamatban

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1. IV. Béla pecsétje (1266) 2. Szent István jobbja 3. K ameo Brigeti óból

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” c) Az antik kultúra tárgyi emlékeinek, művészetének magyarországi utóélete: Egyházművészet: a bizánci-görög kultúra a magyarországi görög diaszpórában Szent Naum magyarországi kultusza, mint az etnikai identitás megőrzésének megnyilatkozása

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen”