Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Elektronikus Fizetés megvalósítása
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Verfasser · weitere Angaben
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
SAP a Debreceni Egyetemen - A Szolgáltató Egyetem Modell
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Vállalatirányítási rendszer bevezetésének gyakorlati alkalmazása
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Pénzügyi intézmények kontrollingja
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
IKTA FORUM Budapest november 28. Fehér Éva Projektvezető I. rész 1 IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Gazdaságinformatika és vezetői információs rendszer
Hallgatói jogviszony igazolások igénylése és kiadása Szeged, április 10.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Miről lesz szó? e-ticketing
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.

Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
GAZDASÁGI INFORMATIKA 2. BMF KGK Szervezési és Vezetési Intézet.
Az államháztartási számvitel évi változása.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
HEFOP KONFERENCIA Debrecen,
Teljesítménykontrolling
SAP HR rendszer logikai folyamata, működése Gazdasági Informatika
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen Tények, eredmények és további feladatok Tihany, 2006. szeptember 19. Összeállította: Dr. Vincze Szilvia

SAP R/3-as rendszer a DE-en Bázistechnológia FI Pénzügy- számvitel CO Controlling AM Eszközgaz- dálkodás KVM MM Anyaggaz- dálkodás SD Értékesítés A gazdálkodási tevékenységek integrálása Legjobb gyakorlatok használata Szervezeti standardizáció Információs asszimetria megszüntetése Valós idejű információk A szervezeten belüli kommunikáció és együttműködés fokozása Kisebb papírszükséglet

A bevezetés módszertana 1. Teljes körű (big bang) bevezetés 2. Szakaszos (phased) bevezetés

A DE a teljes körű bevezetés mellett döntött! Nincs szükség ideiglenes interfészekre Kisebb figyelem kell a korábbi rendszer fenntartására Alacsonyabb kockázat Nincs visszaút Rövidebb implementációs idő Alacsonyabb költség

SAP kronológia Funkcionális bővítések; rendszer- finomítás Go Live és Support Implementáció Projekt előkészítés 2004. ősze GO LIVE előkészítés Koncepcionális terv készítés 2004. november – 2005. április 2006. 01. 16. 2005. október – 2006. január 15. 2005. március – 2006. november Fázis kezdete Implementáció alatt Migráció előkészítése GO LIVE után

A projekt előkészítése Helyzetfelmérés: Teamenként, a tervezési egységek szakembereivel történt egyeztetések A folyamatok feltérképezése nem volt teljes körű, a projekt menetét ez rendkívüli módon nehezítette (BPR hiánya)! Technikai háttér kiépítése: Szerverek, kliens gépek üzembe helyezése, SAP rendszer installálása

Koncepcionális terv A koncepcionális terv a standard SAP R/3 4.7 rendszernek ISH Kft. által kínált költségvetés-specifikus felsőoktatási és kórházi modellje a működési jellemzők bemutatását célozta meg. A koncepcionális terv tartalmazta továbbá azon sajátosságokat, amelyek jellemzően a Debreceni Egyetem folyamataiból és igényeiből fakadóan igényként is megfogalmazódtak. Bemutatásra kerültek az egyes modulok (azok legfontosabb törzsadatai), az intézményi struktúra leképezése, a legfontosabb gazdasági folyamatok, az interfészek és a migrációs feladatok.

Az elmaradt fejlesztések miatt az integrációs Implementációs fázis Az elmaradt fejlesztések miatt az integrációs teszt nem töltötte be funkcióját! Kulcsfelhasználók oktatása (kb. 70 fő), vizsgáztatása Funkcionális tesztelés (kb. 300 funkció) Integrációs tesztelés (kb. 200 folyamat)

üzemre való előkészítése dokumentációk készítése GO LIVE előkészítés 2005. novembere A rendszer éles üzemre való előkészítése 1.) Migráció előkészítése 2.) Fejlesztések, nyitott kérdések 3.) Átforgató program 4.) Interfészek 5.) Végfelhasználók oktatása 1.) SAP kódszótár készítése 2.) A gazdasági adminisztrációs folyamatok SAP konform leírása 3.) Végfelhasználói kézikönyv 4.) SLA kézikönyv készítése 5.) Új szabályzatok készítése 6.) Interaktív ügyintézés Az SAP használatához kapcsolódó dokumentációk készítése

SAP kódszótár készítése Alapvető igény: A felhasználók a rendszerrel közös nyelvet beszéljenek, illetve a munkatársak egymással is a rendszer nyelvén beszélhessenek!

Folyamatleírások P é l d a

Felhasználói kézikönyv

Felhasználói kézikönyv

Felhasználói kézikönyv

Szolgáltatási Szint Szerződés (SLA) A DE gazdasági ügyviteli rendszerre vonatkozó komplex számítástechnikai rendszerét tartalmazó dokumentáció. Standard működési feltételek (pl. szerverek, kliensek); Kapcsolódási pontok, folyamatok, modellek (pl. HelpDesk üzemeltetés, SAP rendszerfelügylet licence menedzsment); Szolgáltatás kontroll (teljesítések igazolása, számlakezelés, hibás szolgáltatás mérése stb.)

http://www.gf.unideb.hu

GO LIVE és Support 2006. január 16.

Új szervezeti struktúra Az új rendszer bevezetése szükségszerűen a szervezeti struktúra újragondolását követelte meg

Felkészülés a féléves beszámoló elkészítésére 6 SAP modul éles üzemi használata 8 telephelyen Felhasználói licenszek száma: 240 db. Egy átlagos munkanapon a rend- szerben lévő felhasználók száma (adott pillanatban): 108 fő

Felkészülés a féléves beszámoló elkészítésére 2006. július 28.

Élet (ami nem áll meg!) a rendszer átvétele után! A fejlesztések, nyitott kérdések lezárása A rendszer „finomhangolása” A rendszer auditálása Szükséges a Szolgáltató és a Megrendelő részéről is a további projektvezetés!

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!