A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Ezt egy életen át kell játszani”
Professzionális iskolai kutatások
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TIMSS 2007.
A nevelés stílusa.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Nevelés és nevelői attitűdök
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az iskoláskor küszöbén
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A szociális képességek fejlesztése módszertana
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Reflektív gondolkodás
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
A pszichológiai mérés alapjai
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
DARUS a gyermekekért.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Tervezési folyamat.
Diákok a „második” sorból
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Értékek.
DARUS a gyermekekért.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége Módszerek; helyszínek, területek

A diákok megismerése Személyiség: szerepek összessége Diák-szerep – komplementer szerepek és értelmezési lehetőségeik – szocioökönómiai státusz: lakhely – jellemzői; anyagi helyzet – foglalkoztatottság; szülők iskolai végzettsége – domináns nevelői stílus; testvérek száma; „sorszám” a testvérek között; saját szoba – sarok; egészségügyi problémák (gyógyszerek, gyógytorna, fogyaték…) – tanulás: tanulási attitűdök; iskolai motiváció – teljesítménymotiváció; tanulási szokások – stratégiák; domináns tanulási stílus, kognitív stílus; szorongás – kognitív folyamatok: figyelem; emlékezet, gondolkodás; olvasási képesség

A diákok megismerése – érzelmek: domináns hangulat; érzelmi kontroll; differenciált érzelmek; – motiváció: teljesítmény-motiváció típusa; extrinzik – inrinzik – akarati sajátosságok (kitartás, szorgalom, akaraterő; frusztráció-tűrés; állóképesség) – szociális kapcsolatok: szociometriai felmérés – népszerűség; csoportszerep; egyéni képességek tantárgyakon kívül Személyiség-lap Milyen módszereket, milyen típusú feladatokat, motivációt alkalmaztam, milyen eredménnyel, milyen személyiség-sajátosságok, hogyan változtak,, volt-e szükség nevelési tanácsadó, iskolapszichológus bevonására; külső-belsőkontrollos-e a diák… Pedagógiai véleményezés: rendőrség, gyámhatóság, bíróság (intézmények) kérheti (változó szempontok).