Dr. Fábiánné Páger Anna szekszárdi előadásának részlete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alsónémedi A falu bemutatása
Advertisements

8 Klikkelj az egérrel!.
Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat
„Hull a pelyhes fehér hó…”
A TANÍTÓ TANÍTÁSA.
Október 6. Kati néni előadása.
Köszönöm Neked Szebenyi Judit.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A világmindenség megjelenése az irodalomban
Lenkey János ÁLTALÁNOS ISKOLA, LENKEY JÁNOSRÓL
A Jókedv, a Bánat, a Bölcsesség.... és sok más között a Szeretet.
Boldogsághoz vezető út
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
Október 6. „Amennyi könny van a szemekben, Hulljon ki lassan, permetegben, S elsírva mind, kezdd újra még; Siratni őket nincs elég! „
 Klikkelj az egérrel! :20:48
Magyarország a reformkorban
Forradalmi költészete
Zene: Charlie - Ha messze mész
Szerelem „Azt kértem Tőled, hogy szeress még. Azt mondtad, hogy Neked ennyi nem elég. Annyi mindent adhatnék még hát kérlek Kicsim kérlek maradj még! Maradj.
ALAPIGE: 1Kir 3,
„Szorongattatásomban az Úrhoz folyamodtam” Jónás 2, 3
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Szeretném ezt visszakapni! Működik! Megfontolandó.
A Dávid és Góliát elbeszélés szövege (1Sám 17). A dolgozat célkitűzései a 1Sám 17 ősszövegének rekonstrukciója a szövegvariánsok között felmerülő eltérések.
KUTYASORS.
Névnapodra Szeretettel
Drága Édesanyámnak, kit a világon
A feledés definíciója: 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 2. az - idáig érzett - szeretetnek.
Az 1848–49-es forradalom és szabadságharc
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
Szeretném ezt visszakapni! Működik!. A férfit Flemingnek hívták, szegény skót farmer volt. Egy napon, miközben valami megélhetést próbált szerezni a családjának,
A feledés definíciója: 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 2. az - idáig érzett - szeretetnek.
Elég.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Folyamodjatok az Úrhoz,
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Folyamodjatok az Úrhoz,
Klauzál Gábor Pest, november 18. – Kalocsa, augusztus 3
Erkel Ferenc Kortársai
I. Dicsőséges Tavaszi hadjárat
Kacziba Zita: Az isaszegi csata
Kedves Fiam ....
GEMINI EMLÉKÉRE.
Készítette: 10.A osztály Kiszli Robertina Csegezy Márk Ignácz Gábor
Akhilleusz 4/A.
Isten hozott köztünk!.
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc eseményeinek bemutatása
Egy napon azt kérte az osztálytól a tanárnő, hogy minden osztálytársuk nevét írják föl egy lapra úgy, hogy a nevek mellett maradjon egy kis üres hely.
Megemlékezés az aradi vértanúkról
A feledés definíciója: 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 2. az - idáig érzett - szeretetnek.
Így szólt hozzám a dédapám.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Karácsony Dicsőség mennyben az Istennek és
Az es forradalom és szabadságharc
Más lettem? Más lettem..
Milyen a Szellemi életünk?.  Erre megkérdezték: „És te milyen jelt mutatsz, hogy miután láttuk, higgyünk neked? Mit cselekszel? Atyáink a mannát ették.
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
A független Magyarország bukása Készítette: Nagy György Magyary Károly Általános Iskola és Zeneiskola, Kerecsend, kerecsend.sulinet.hu/okt_anyagok.htm.
A vereség.  ’49 tavasza  érlelődik a megegyezés  nemzetiségek és a kormány között  Okai  Magyar részről  Véres események, magyar győzelmek, Teleki.
Arany János.
ARADI VÉRTANÚK.
ARADI VÉRTANÚK.
Megemlékezés Október 6. NYÁRÁDY MIHÁLY ÁLTALÁNOS ISKOLA rAMOCSAHÁZA
Megemlékezés Október 6. NYÁRÁDY MIHÁLY ÁLTALÁNOS ISKOLA rAMOCSAHÁZA
GEMINI EMLÉKÉRE.
13 aradi vértanú.
A TANÍTÓ TANÍTÁSA.
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
Előadás másolata:

Dr. Fábiánné Páger Anna szekszárdi előadásának részlete A R/A/F/T módszer alkalmazása

R/A/F/T Egy témáról különböző szerepekben A technika neve angol szavak kezdőbetűiből áll össze: R: role - szerep, A: audience - hallgatóság, F: form - forma, T: time - idő. Lényege, hogy a tanulók a tanító által kijelölt témáról maguk választotta szerepekben és címzetteknek írnak különféle műfajú/formájú írásokat. A tevékenység során lehetőségük nyílik azonosulni egy szereppel, s megérezni azt, hogy az írás témája, szereplője, címzettje és a választott forma összhangja fontos.

4. osztályos fogalmazások A fogalmazásokat 4.c osztályos tanulók írták 2007. október 5-én, az iskolai megemlékezés napján. Az írásművek szerzői: Ódor Erhard József Perényi Domonkos János Borzási Boglárka Árva Zsófia Tóth Szilárd Pup Anita Ildikó Tóth Viktória Petra Nagy Gréta

Tanulók munkái

Szemtanú, kihallgató Mit látott, mit hallott? Egy fa mögött voltam, és talán akkor érkezhettem meg, mikor hozták őket. És aztán? Hozták az elsőt. Kérdeztek tőle valamit, nem hallottam, mert nagyon távol voltam. Óvatosan közelebb léptem, most már hallottam eleget. Mit? A török ember súgott valamit a hóhérnak, a hóhér bólintott. A palló leesett, én pedig a szememhez kaptam. Hallottam egy párbeszédet. Azt mondták: Mi az utolsó kívánságod? Erre a magyar: Egyszer elkaplak titeket! Erre a török bedurvult: Mindegyiket egyszerre! És ekkor elszaladtam. Sajnos meghallották. Utánam küldtek valakit. Rohantam be a faluba és idejöttem. Köszönjük, ennyi elég. Ódor Erhard József 4.c

Szerető barátod: Damjanich János Damjanich levele Kedves Kossuth Lajos! Derekasan harcoltunk, sok csatát megnyertünk, el is vesztettünk néhányat. A világosi fegyverletételnél elfogtak. Az a rühes kutya Haynau golyó általi halálra ítélt. Mindnyájan meghalunk, 12 társam és én. Hallottam hírét, Batthyány Lajost is kivégzik. Szerető barátod: Damjanich János 1849. október 4. Perényi Domonkos János 4.c

A szomorúság (szemtanú, családnak) Szemtanúja voltam ennek a borzalmas történetnek. Mivelhogy tudtam, hogy az ismerősömnek halt meg a fia, elmentem hozzájuk. Elmondtam nekik, hogy fiuk Török Ignác meghalt. A szomorúság megkezdődött. Az anya és az apa sírtak, éjt nappallá téve sírtak, sírtak és sírtak. Láttam, hogy ez a család összetört. Sajnos, nem tudtam rajtuk segíteni. Borzási Boglárka 4.c

Az anyámnak (gyerek, anyjának) Hosszú volt a harc, anyám. Én ezért írok levelet, mert én voltam a harc legfontosabbika. Kiss Ernő a legjobb barátom, én is az övé, de sajnos hamar elesett. Remélem, én azért továbbadhatom az ő anyjának, hogy meghalt. Azt is remélem, hogy a te válaszodat is elolvashatom. Biztos azt írnád vissza, te is reméled. Mert az előző leveledben is ezt kérted. Ernővel azért voltunk a legjobb barátok, mert ugyanaz volt a becenevünk, így mindig együtt harcoltunk. (Írta Pöltenberg Ernő az 1848-as forradalomból) Árva Zsófia 4.c

A 13 aradi vértanú (újságíró, a Délmagyarország olvasóinak) 1849. október 6-án végezték ki a 13 aradi vértanút, amelyre sok szegedi emlékezik. Volt, akit golyó általi halálra ítéltek. Volt, akit felakasztottak, és akit azonnal kivégeztek. A 13 aradi vértanú miatt gyászol egész Szeged. Ma is sokan visznek virágokat, mécseseket az emlékműhöz. 2007. 10. 05. Tóth Szilárd 4.c

Plakát (újságíró, a városnak) A hős 13 13 ember küzdött a hazáért. Ezek az emberek értünk, a hazáért, a magyar népért küzdöttek. Knézich Károly, Nagysándor József, Damjanich János, Aulich Lajos, Lahner György, Poeltenberg Ernő, Leiningen Károly, Török Ignác, gróf Vécsey Károly, Kiss Ernő, Schweidel József, Dessewffy Arisztid, Lázár Vilmos Emlékezzetek a 13 aradi vértanúra! Pup Anita Ildikó 4.c

A halálunk Mi nem akartunk Meghalni, de meghaltunk értetek. Szép volt az élet, amíg éltünk. Én voltam az utolsó, kín volt látni, ahogy meghalnak a barátaim. Senki nem sír. Mi szerettünk titeket És ezért haltunk meg. Remélem, eljut hozzátok ez a vers. Szeretlek titeket. Lázár Vilmos Tóth Viktória Petra 4.c

Egy beszélgetés (igazgatónő, tanárnő) - Kedves Tanárnő! Ma van a 13 aradi vértanú napja. Az ön osztálya bizonyára felkészült az ünnepségre. - Igen, igazgatónő. Az osztály felkészült. Gyerünk lurkók, sorakozó! Az ünnepély jól sikerült. - Köszönöm tanárnő, hogy megtanította őket. - Szívesen. - Köszönöm gyerekek. Nagy Gréta 4.c