A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
Tehetségazonosítás gyakorlata
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Csoport munka.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Professzionális iskolai kutatások
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A fejlesztő értékelés.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A kényszeres drogfogyasztó személyisége, drogkarrier
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A pedagógus.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
A szociális képességek fejlesztése módszertana
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Iskolakert.
Iskolakert.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2. A tehetséggel kapcsolatos nevelési problémák

A tehetséges gyerekek különleges problémái Eltérő nézetek a problémák gyakoriságáról – okai A problémák csoportosítása (Webb, 1993): Engodén problémák Exogén problémák

Endogén problémák Belső diszinkrónia Társas kapcsolatok Maximalizmus A kockázatvállalás kerülése Túlzott önkritika Sokoldalú tehetség Egzisztenciális depresszió Tehetség és fogyatékosság

Exogén problémák Konformitás  individualizmus Kortárscsoport és társadalom elvárásai Társas kapcsolatok Depresszió Családi kapcsolatok Helyszín és szerencse faktorok

A problémák megelőzése és orvoslása szülők képzése, csoportok pedagógus szakértők képzése felhasználó-barát iskolák, rugalmasság Biblioterápia nyári táborok és csoportélmények pályaválasztási tanácsadás

A tehetséges gyerekek típusai (Betts és Neihart, 1988) „A sikeres” „A lázadó” „A rejtőzködő” „A lemorzsolódó” „A megbélyegzett” „Az autonóm”

A sikeres Jó tanuló, de szorong. Ezzel összefüggésben: kreativitás és önállóság hiánya Szülők, tanárok szeretik, társak elismerik.

Mit tehet az iskola a „sikeres” gyerekekért? Gyorsított és dúsított tanterv mellett: Idő a személyes érdeklődés kibontakoztatására Hasonlóan tehetséges társak közelségének biztosítása Önálló tanulási készségek kialakítása Mentorok szerepe Pályaválasztási tanácsadás

A lázadó Értelmes, de beilleszkedési problémákkal küzd Kreatív, gyors észjárás, de nem tanul rendszeresen Iskolai szabályokat nem fogadja el, fegyelmezetlen, szembeszegül a tanárral. A tanárok idegesítőnek találják, a diákok szórakoztatónak (bohóc!).

Mit tehet az iskola a lázadó gyerekekért? Tolerancia Tanár személye! Kognitív és szociális készségek fejlesztése Egyértelmű és világos kommunikáció a gyerekkel Engedjük az érzések kifejezését Tanulási készségek fejlesztése Önértékelés kialakítása Viselkedésre vonatkozó „szerződések”

A rejtőzködő Serdülőkori csoportnyomás vagy nemi szerepelvárások hatására a tehetség tagadása. Engedelmesség látszata mögött csendes ellenállás.

Mit tehet az iskola a rejtőzködő gyerekekért? Felismerni! Ne kényszerítsük őket! Megfelelő csoportba helyezés Modellek Pályaválasztási tanácsadás

A lemorzsolódó Magányos farkasok, „elborultak”, „veszélyesek”. Sem a tanárok, sem a diákok nem szeretik őket. Saját, iskolán kívüli érdeklődési körében döbbenetes tájékozottság

Mit tehetünk a lemorzsolódó gyerekekért? Többféle értékelési eljárás alkalmazása Alternatív programok Osztálytermen kívüli tanulási lehetőségek terápia

A megbélyegzett Másképp is „más” „Másság” miatt frusztráció, harag, tehetetlenség, beilleszkedési zavarok. Emiatt tehetség nem tud kibontakozni, ingadozó teljesítmény.

Hogyan segítheti az iskola a megbélyegzetteket? Felvétel tehetséggondozó programokba, szakkörökbe, haladó csoportokba. A szükséges (fizikai) körülmények biztosítása Alternatív tanulási élmények Egyéni tanácsadás Biztosítsunk lehetőséget, hogy be tudjon illeszkedni társai közé!

Az autonóm Képes összeegyeztetni a „rendszer” követelményeit és saját érdeklődését. Fejlett szociális készségek Belső motiváció, autonómia.

Mit tehet az iskola az autonóm tehetségekért? Gyorsított és dúsított tanterv Hosszútávú önálló tanulási tervek Idő- és térbeli megkötések feloldása Mentortanár kijelölése Kapcsolatteremtés felsőoktatási intézmények ill. munkahelyek felé