Információ feldolgozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai Könyvtári Világnap
Advertisements

SZTE Klebelsberg Könyvtár
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Word 2007.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Szakirodalom kutatás II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
A Krúdy Gyula Városi Könyvtár katalógusának használatáról…
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Könyvtári munkafolyamatok. Főfolyamatok Alfolyamatok Részfolyamatok Támogató folyamatok.
Független Pedagógiai Intézetben Az internet: miért, hogyan?
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
Általános könyvtárismeret
Minkó-Csontos Anna SZTE EK Könyvtárhasználati tájékoztató.
Az Országos Széchényi Könyvtár szolgáltatásai
Szövegszerkesztés.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
INFORMATIKA SZÓBELI ÉRETTSÉGI
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Microsoft Office WORD 2007 Formázás
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Könyvtárhasználat.
Tudományos dolgozatírás
Műszaki tudományok az interneten
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Vám- és Pénzügyőri Tanszéki Tudományos Diákkör
Az iskolai könyvtár telepítés, térszervezése és felszerelése.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
A SZAKDOLGOZAT.
Könyvtári informatika II.
A DEENK szervezete, munkafolyamatai
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
A zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium könyvtára
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
Hol keressünk tudományos munkákat kutatásunkhoz?.
KÖNYVTÁRISMERET.
Egy szövegszerkesztő legegyszerűbb szolgáltatásai
Kommunikáció írásban és szóban
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt.
Szakirodalomkeresési lehetőségek Sporttudomány és határterületei.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Dokumentumok.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
SZTE OPAC, adatbázisok A szakirodalmi keresés kezdő lépései Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
Módszerek 5/5.
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
Báró Wesselényi Miklós Városi Könyvtár Kézdivásárhely Olvasási és kölcsönzési szokások 2006, 2014 Vántsa Judit Szentendre,
Könyvtártörténet Könyvtár részei A könyv
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Dr. Hegyi Ádám adjunktus SZTE BTK Kulturális Örökség és Humán Információtudományi Tanszék Könyvtár- és informatikai alapismeretek.
PsycINFO és az APA Style Csajbók Edit Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár február 15. Klinikai Szakpszichológus képzés Könyvtári.
Dokumentumok  Minden jog fenntartva. A dokumentum A dokumentum: az ismereteket tartalmazó információhordozó. Ez lehet tárgy, könyv, folyóirat,
Dokumentumtípusok. Dokumentum Fizikai egység - lejegyzett, rögzített információ tudás ismeret gondolat történet esemény.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
PsycINFO és az APA Style
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
A könyvtárak állományának tagolódása
DOLGOZATKÉSZÍTÉS TECHNIKÁJA (TARTALMI és FORMAI SZABÁLYOK)
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
Dokumentumtípusok.
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
Adatfeldolgozási ismeretek 15. ML osztály részére 2017.
Idézés, hivatkozás, irodalomkutatás
Könyvtártörténet Könyvtár részei A könyv
Előadás másolata:

Információ feldolgozása

Adatgyűjtés Helye: könyvtár (miért?) Kézikönyvtár (pl. bibliográfia, lexikon stb.) Szerző, cím keresése Szavak értelmezése Katalógus (tárgyszavas) használata Könyvtárközi kölcsönzés CD, DVD, Internet

Jegyzetelés Olvasás közben, nem utána! Célszerű cédulákra írni(miért?) Írjuk fel a könyv szerzőjét, címét, (kiadás évét!) A lényeget (pl. szavakat) írjuk le! Cédulákra írjunk emlékeztető szavakat (így könnyen rendszerezhetjük az összetartozókat)

Vázlatírás Cédulák rendezése Vázlatpontok felvétele Feleslegesek kihagyása Vázlatpontok felvétele Vázlatírás Bevezetés, tárgyalás, befejezés Hiányzó vázlatpontokhoz anyaggyűjtés Szabjunk határokat!

elkészítés Szóbeli Írásbeli Elég a vázlat Ne a kész szöveget olvassuk fel (unalmas) Gyakoroljuk az előadást (pl. időtartam) Írásbeli Fogalmazás készítése Bevezetés: érdeklődés felkeltése Tárgyalás: részletezve, érvekkel alátámasztva Befejezés: összegzés, lényeg

Fejezetekre, alfejezetekre tördelés Bekezdések Első sor beljebb kezdése Közöttük térköz Lényeges rész kiemelése (F, D, A) Ábrák, rajzok számozása, hivatkozás rájuk Pontos hivatkozások irodalomjegyzékben (általános) Lábjegyzetben (konkrét) Könyv: Szerző, cím, év, oldalszám Folyóirat: szerző, cím, folyóirat neve, év, szám, oldalszám Tv, rádió, CD, Internet: ??????