Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből - Cserneczky Tamás EU üzletágvezető 2010.05.07
Tartalom Az SLA rendszer jellemzése; Megfelelő eszköz-e az SLA? Legfontosabb megállapítások; Értékelési módszerek, tapasztalatok
Mit várunk az intézményrendszertől?
Miért érdekes az SLA? Mert egy újszerű menedzsment eszköz a közigazgatásban; Mert Magyarország úttörő módon alkalmazta; Mert a gyakorlati alkalmazása sok megoldandó problémát felszínre hozott; Mert ez a szerződéses forma szabályozza a Technical Assistance források nagy részét;
Mi is az SLA? Az SLA-k (Service Level Agreements vagy Szolgáltatási Szint Megállapodások) olyan a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött megállapodások, melyben a felek rögzítik: a nyújtott szolgáltatásra, annak minőségére/teljesítményszintjére, az együttműködés körülményeire és a pénzügyi elszámolásra (díj vagy kötbér) vonatkozó feltételeket.
Megállapodások rendszere
Tények és adatok, ÚMFT SLA-k Σ 7 IH, 15 KSZ, 32 SLA Σ 38 610 elszámolt (díj)tétel* Σ Σ 4 483 m Ft. díjazás* *Csak a felülvizsgálatba vont 19 SLA-ban, 2008-ban
Tények és adatok, ÚMFT SLA-k Az SLA rendszer még mindig „bejáratós”: 2007-ben indult; első érdemi év: 2008; komolyabb terhelés: 2009; felülvizsgálat: 2009; továbbfejlesztés: 2010? Eközben az intézményrendszer, az elvárások is változtak, fejlődtek.
Néhány gondolat A tiszta közigazgatás-közigazgatás SLA illúzió; Minden esetben a profit és a verseny sem jelent megoldást; Az SLA felszínre hozza a problémákat, de megoldást az intézményirányítás szintjén lehet találni.
Legfontosabb megállapítások A konkrétumok előtt: Szinte minden IH-KSZ reláció más; Zrt. – közigazgatási szerv, partneri típusú kapcsolattól, az üzleti típusúig; A gazdálkodási formát kell igazítani az intézmény-irányítási koncepcióhoz; Ennek megfelelőek a megoldások, attitűdök, tapasztalatok is; A finanszírozáson keresztül közvetített elvárások sem egységesek; Az értékelés rendszerszintet vizsgált, a jellemző gyakorlatot értékelte, ezért egyes megállapítások nem minden egyes SLAra érvényesek;
Legfontosabb megállapítások A jelenlegi rendszer (elvi) előnyei: Nincs valós alternatívája; Teljesítményorientált szemléletet erősíti; Magában hordozza a hatékony menedzsment lehetőségét A jelenlegi rendszert fejleszteni érdemes, mert: A beszállítói menedzsment (felügyelet) alulreprezentált Nem valós „Service Level Agreement”: A struktúra hordozza a problémákat:
A módszertanról VÁTI modell Rendszer-szintű válaszok Kapacitás felhasználás kérdésköre Eredmények VÁTI adatbázis elemzése Mérés Becslés KSz vezetői interjúk VÁTI modell IH Fókuszcsoport Rendszer-szintű válaszok Tapasztalatok, tények 22 konstrukció mért értékei IH fókuszcsoport Minőségi szempontok Adatbázisok elemzése Dokumentum-elemzés IT eszközök vizsgálata KSz vezetői interjúk IH fókuszcsoport Dokumentum-elemzés Lehetőségek feltérképezése
A finanszírozási rendszer víziója
Köszönöm a figyelmet! 2010.05.07