Dr. Makai Martina osztályvezető Környezetfejlesztési Főosztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pénzügyi előrehaladás, az Akcióterv forrásai
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Aktuális pályázati lehetőségek
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Baranya Megyei Önkormányzat
Környezeti és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Környezet és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Környezet és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A KEOP Akciótervei : források, kedvezményezettek, támogatható tevékenységek, támogatási intenzitások Dr. Nemes Csaba Főosztályvezető Környezetfejlesztési.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI 2007.április 5.
Környezeti és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Egészséges, tiszta települések prioritási tengely Akcióterv
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI Pécs április 17.
Környezeti és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Heltai László referens, KEOP IH FVM VKSZI, június 17. Környezet és Energia Operatív Program.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
ÚMFT Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT): az EU Kohéziós Alapjának és strukturális alapjainak felhasználásához szükséges stratégiai keretdokumentum.
KÖRNYEZET ÉS ENERGIA OPERATÍV PROGRAM KEOP Június Ádám Tamás.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Környezeti és Energia Operatív Program ( ) tartalmi elemei Dióssy László szakállamtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
KEOP (KMOP) természetvédelmi pályázati lehetőségek Dr. Kovács Eszter KvVM Természet- és Környezetmegőrzési Szakállamtitkárság november 22. KvVM VII.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
A természetvédelem lehetőségei a LIFE+ programban
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Lehatárolási irányok: Árvízvédelem Vízgazdálkodás Természetvédelem, Natura 2000 Energiahatékonyság növelése Megújuló energiaforrások alkalmazása Hulladékkezelés.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság
Az ivóvízminőség- javító projektek helyzetének bemutatása a KEOP-ban Czinege Anett június 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Lorem ipsum.
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

A KEOP Akciótervei: források, kedvezményezettek, támogatható tevékenységek, támogatási intenzitások Dr. Makai Martina osztályvezető Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi minisztérium

Az operatív programok akciótervei „Az Új magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok részletes tartalmát és annak koordinációját a 2007-13-as programidőszakban nemzeti szinten elfogadandó akciótervek rögzítik.” (ÚMFT) Az akcióterveket: az érintett szakminiszter illetve régió javaslatai alapján, egységes módszertant használva,a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség terjeszti a Kormány elé, Tartalmazzák az operatív program illetve a prioritás(ok) megvalósításának bemutatását és ütemezését a teljes programozási időszakra Tartalmazzák a támogatási konstrukciók részletes indoklását és bemutatását legalább két évre 8 prioritási tengely ~ 7 akcióterv: (A technikai segítségnyújtás prioritás tervezése ÚMFT szinten zajlik a Végrehajtás Operatív Program keretében, egységesen kezelve minden operatív program TA- keretét)

Az operatív programok akciótervei Az akcióterv struktúrája A dokumentum főbb részei: I. fejezet az OP prioritásainak szakmai tartalmát és stratégiai kereteit tartalmazza a 2007-2013 közötti programidőszak egészére vonatkozóan. Továbbá az intézkedésekkel kapcsolatos információkat 2 évre. II. fejezet – gördülő tervezéssel - kétéves időszakokra meghatározza az intézkedések és konstrukciók végrehajtásának részleteit. III. fejezet a kiemelt projektek IV. fejezet pedig a nagyprojektek listáját foglalja magában. mellékletek tartalmazzák : konstrukciók részletes indoklását (miért azt az eszköztárat alkalmazza adott konstrukció - melléklet 1), a gördülő tervezéssel (értékelés, felülvizsgálat) kapcsolatos feladatokat és ütemtervet (melléklet 2) a prioritás és konstrukció szinten kidolgozandó koordinációs követelményeket és az együttműködéseket más prioritásokkal és konstrukciókkal (melléklet 3) a pénzügyi kifizetési ütemterveket konstrukciónként 2 évre (melléklet 4).

Egészséges, tiszta települések prioritás Hulladékgazdálkodás, 2007-2008: 12,0 milliárd Ft Konstrukció A projektek mérete önerő mértéke 1. Új, térségi szintű, települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek kialakítása nagyprojektek és kiemelt projektek Nagyprojektek: Kb. 6700 m Ft felett Kiemelt projektek: 1000 m Ft felett 10 -50 % 2. meglévő, működő, térségi szintű, települési szilárdhulladék-kezelési rendszer/rendszerek technológiai és/vagy területi kiegészítése kétfordulós pályázat 100 m Ft felett 3. Települési szilárd hulladékok szelektív gyűjtő-, begyűjtő- és szállítórendszerének fejlesztése egyfordulós pályázat 10 m Ft felett 4. Önkormányzati felelősségi körbe tartozó állati-eredetű hulladék gyűjtő-, begyűjtő-és szállítórendszerének kialakítása kétfordulós pályázat 15 m Ft felett 5. Házi komposztálás elősegítése egyfordulós pályázat 0,5 m Ft felett

Egészséges, tiszta települések prioritás Hulladékgazdálkodás Általános: konstrukciók kedvezményezettjei: Települési Önkormányzatok, társulások Specifikus: 1.Új, térségi szintű, települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek kialakítása nagyprojektek és kiemelt projektek Nem képezik részét a konstrukciónak az anaerob rendszerekben történő biogáz termelésre irányuló fejlesztések, amennyiben a létesítményben a települési hulladékon kívül más hulladék kezelését is végzik, valamint a képződő biogázok energetikai hasznosítására irányuló fejlesztések. (Ez esetben a megújuló energiatermelésre irányuló konstrukciókat kell igénybe venni.) 2.meglévő, működő, térségi szintű, települési szilárdhulladék-kezelési rendszer/rendszerek technológiai és/vagy területi kiegészítése kétfordulós pályázat Jelen konstrukciónak nem képezik részét a hulladékkezelés ártalmatlanításra és égetéssel történő hasznosításra, tárolásra, valamint a begyűjtésre, gyűjtésre és a hozzájuk kapcsolódó szállításra irányuló beruházásai.

Egészséges, tiszta települések prioritás Szennyvízkezelés, 2007-2008: 58,4 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Szennyvízelvezetés és - tisztítás, – kezelés és folyékony hulladékkezelés, szennyvíztisztító telepi elhelyezés – kiemelt és nagyprojekt Nagyprojekt: Kb. 6700 m Ft felett Kiemelt projekt: 400 m Ft – Kb. 6700 m Ft 15 -50 % 2. Szennyvízelvezetés és-tisztítás, folyékony hulladék kezelése és szennyvíztisztító telepi elhelyezése, iszapkezelés és -hasznosítás - kétfordulós pályázat 1. forduló - előkészítés a bruttó beruházási összköltség maximum 6%-a 2. forduló - megvalósítás 500 m Ft – Kb. 6700 m Ft Általános: konstrukciók kedvezményezettjei: Helyi önkormányzatok és társulások; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet és helyi önkormányzat(ok) közösen

Egészséges, tiszta települések prioritás Ivóvízminőség-védelem, 2007-2008 : 7,0 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Ivóvízminőség-javítás komplex program - kiemelt és nagyprojekt Nagyprojektek: Kb. 6700 m Ft felett Kiemelt projektek: 1000 m Ft felett 10 -50 % 2. Ivóvízminőség-javítás program kétfordulós pályázat 1. forduló - előkészítés a bruttó beruházási összköltség max. 6 %-a 2. forduló -megvalósítás 20 m Ft – 3 mrd Ft Általános: Kedvezményezettek: helyi önkormányzatok és társulások; magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet; magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet és helyi önkormányzat(ok) közösen Specifikus: A megvalósítás földrajzi területe 1. Az Észak-alföldi Régió, a Dél-alföldi Régió, a Dél-dunántúli Régió, valamint a Borsod-Abaúj-Zemplén megye területén lévő egyes települések 2. A Nyugat-dunántúli Régió, a Közép-dunántúli Régió, a Közép-magyarországi Régió, valamint Heves és Nógrád megye területén lévő egyes települések

Vizeink jó kezelése prioritás Jó árvízvédelmi gyakorlat kialakítása, 2007-2008: 23,7 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Tisza-völgyi árvízvédelmi fejlesztések (Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése) kiemelt és nagyprojekt Nagyprojekt: Kb. 6700 m Ft felett Kiemelt projekt: 500 m Ft – Kb. 6700 m Ft 0% 2. Duna és egyéb vízfolyások állami tulajdonú árvízvédelmi létesítményeinek fejlesztése kiemelt és nagyprojekt 3. Önkormányzati árvízvédelmi fejlesztések Kétfordulós pályázat 100 m – 1 000 m Ft 4. Árvízi kockázati térképezés és stratégiai, kockázatkezelési terv készítés Egyfordulós pályázat 50 m – 1 000 m Ft 5. Tájgazdálkodást megalapozó vízi infrastruktúra kiépítése Kétfordulós pályázat -* * A konstrukció indítása előzetes feltételhez kötött ld. Akcióterv

Vizeink jó kezelése prioritás Jó árvízvédelmi gyakorlat kialakítása Specifikus: Lehetséges kedvezményezettek (1, 2, 4) Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatóság (VKKI); Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok (KÖVIZIG-ek). (3) Az 1995. évi LVII. törvény (Vízgazdálkodási törvény) 16. §. alapján azok az önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, amelyeknek árvízvédelmi kötelezettségük van (5) Települési önkormányzatok; Nemzeti Park Igazgatóságok; Vízgazdálkodási társulatok; mezőgazdasági termelők; vállalkozások, illetve ezek társulása A megvalósítás földrajzi területe (1) magyarország, a Tisza valamint a mellékfolyóinak nagyvízi medre, továbbá a 10/1997. (VII. 17.) KHVm rendelet 1. mellékletében nevesített Tisza-völgyi árvízvédelmi védvonalak, és az azokhoz tartozó öblözetek. (2 ) magyarország, a Duna valamint a mellékfolyók nagyvízi medre, továbbá a 10/1997. (VII. 17.) KHVm rendelet 1. mellékletében nevesített Duna-völgyi árvízvédelmi védvonalak, és az azokhoz tartozó öblözetek

Vizeink jó kezelése prioritás Komplex vízgyűjtő fejlesztés, 2007-2008: 14,1 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Vízgyűjtő-gazdálkodási tervek készítése kiemelt projekt 2 500 m Ft alatt 0% 2. Komplex vízvédelmi beruházások kiemelt és nagyprojekt Nagyprojekt: Kb. 6700 m Ft felett Kiemelt projekt: 1000 m Ft – Kb. 6700 m Ft 3. A Víz Keretirányelv végrehajtásához kapcsolódó monitoring fejlesztése egyfordulós pályázat 50 m – 500 m Ft 4. A Víz Keretirányelv végrehajtásához kapcsolódó informatikai rendszer fejlesztése egyfordulós pályázat Lehetséges kedvezményezettek: (1, 2, 3, 4) Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatóság (VKKI) (1, 2, 4) Környezetvédelmi és Vízügyi minisztérium (KvVm) (3, 4) magyar Állami Földtani Intézet (mÁFI)

Vizeink jó kezelése prioritás Vízbázis-védelem, 2007-2008: 2,6 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Üzemelő vízbázisok diagnosztikai vizsgálatának elvégzése egyfordulós pályázat 50 m – 500 m Ft 0% 2. Üzemelő vízbázisok biztonságba helyezése egyfordulós pályázat - * -* 3. Távlati vízbázisok diagnosztikai vizsgálatának elvégzése kiemelt projekt 200 m – 500 m Ft Lehetséges kedvezményezettek: (1, 2) Települési önkormányzatok, települési önkormányzati társulások (3) Területileg illetékes Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok (KÖVIZIG-ek) * A konstrukció indítása előzetes feltételhez kötött ld. Akcióterv

Vizeink jó kezelése prioritás Környezeti kármentesítés, 2007-2008: 8,31 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése kétfordulós pályázat 25m – Kb. 6700m Ft 0% Lehetséges kedvezményezettek: Központi költségvetési szerv; Honvédelmi minisztérium szervei; ÁPV Rt.; Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok (KÖVIZIG-ek); Nemzeti Park Igazgatóságok, Kincstári Vagyonigazgatóság, Települési önkormányzat vagy települési önkormányzati társulás, amennyiben a kármentesítés kötelezettje. Konstrukció-specifikus szakmai jogosultsági szempontok: A Pályázó az illetékes környezetvédelmi hatóság által elfogadott tényfeltárási záródokumentációval rendelkezik, A Pályázó az illetékes környezetvédelmi hatóság által elrendelt kármentesítés műszaki beavatkozási szakaszára vonatkozó hatósági kötelezéssel rendelkezik, A projekt prioritási száma nagyobb 350-nél A szennyező jogutód nélkül megszűnt, vagy a szennyező nem ismert Nem támogatható, aki a kötelezést magánjogi szerződés keretében vállalta át

Vizeink jó kezelése prioritás Rekultiváció, 2007-2008: 54,11 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. A települési szilárd hulladéklerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése nagyprojektek és kiemelt projektek 650 m Ft – 10 000 m Ft 0% 2. Egyes települési szilárd hulladéklerakót, lerakókat érintő helyi szintű rekultivációs program, programok elvégzése kétfordulós pályázat 50m Ft – 1 000m Ft 3. Állati hulladéktemetőket érintő (dögkút, dögtér, üzemi lerakók) térségi, kistérségi szintű rekultivációs programok elvégzése kétfordulós pályázat 8,75 m Ft – 250 m Ft 4. Az ország teljes területén a bezárt, felhagyott földmedrű települési folyékony hulladék fogadóhelyek (iszaptavak) rekultivációja kétfordulós pályázat 5 m Ft – Lehetséges kedvezményezettek: (1) Települési önkormányzati társulás (2,3,4) Települési önkormányzatok; települési önkormányzati társulások

Természeti értékeink jó kezelése Természeti értékeink jó kezelése, 2007-2008: 11,2 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Élőhelyvédelem és -helyreállítás, élettelen természeti értékek megőrzése és helyreállítása, elektromos szabadvezetékek kiváltása Kétfordulós meghívásos projektek 50 m – 1500 m Ft. 0% 2. Élőhelyvédelem, -helyreállítás és fejlesztés pályázatos projektek 200 m Ft 0-10% 3. Gyűjteményes növénykertek és védett történeti kertek megőrzése, helyreállítása pályázatos projektek 4. Természet-közeli mező- és erdőgazdálkodás bevezetése pályázatos projektek 0-50% 5. Elektromos szabadvezetékek és a közlekedési infrastruktúra természetbarát átalakítása pályázatos projektek 30 m – 150 m Ft 6. Az erdei iskola hálózat infrastrukturális fejlesztése pályázatos projektek 20 m – 180 m Ft

Természeti értékeink jó kezelése Kedvezményezettek: Nemzeti park igazgatóságok – 1., 3., 4., 5. és 6. konstrukciók Környezetvédelmi és vízügyi igazgatóságok – 1. és 5. konstrukciók Önkormányzatok és társulásaik – 2., 3., 4., 5. és 6. konstrukciók Állami erdőgazdasági ZRt.-k – 2., 3. és 4. konstrukciók Civil szervezetek – 2., 5. és 6. konstrukciók Közhasznú társaságok, közalapítványok – 2., 4. és 5. konstrukciók Egyéb központi költségvetési szervek – 3., 4., 5. és 6. konstrukciók GySEV, mÁV, Közútkezelő – 5. konstrukció

Természeti értékeink jó kezelése Szakmai szempontok: A fejlesztések kizárólag Natura 2000 és/vagy védett területekre irányulnak – 1., 2., és 4. konstrukciók Támogatások csak a kedvezményezett saját vagyonkezelésben vagy tulajdonában lévő területekre irányulhatnak – 1., 2., 4. és 6. konstrukciók Terület-vásárlásra csak védett, védelemre tervezett vagy Natura 2000 területek esetében van lehetőség – 1. és 2. konstrukciók Csak az egyedi jogszabállyal védett helyi vagy országos védettségű gyűjteményes kertek és történeti kertek jogosultak támogatásra – 3. konstrukció Elektromos szabadvezetékek földkábelre cserélése csak védett vagy fokozottan védett madárfajok állományainak védelmére irányulhat – 1. konstrukció Vonalas létesítmények fejlesztései csak a védett és/vagy az élőhelyvédelmi irányelv II. vagy IV. mellékletén szereplő fajok állományinak védelmére irányulhatnak - 5. konstrukció Csak regisztrált és a legkésőbb a támogatási szerződés megkötéséig a minősítést megszerző erdei iskolák fejlesztése támogatható – 6. konstrukció

A megújuló energiaforrás-felhasználás növelése Hatékony energia-felhasználás, 2007-2008: 11,1 mrd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Hő és/vagy villamosenergia-előállítás támogatása egyfordulós pályázat 10 m Ft felett 50-90% 2. Bio üzemanyagra történő átállás támogatás kidolgozás alatt Lehetséges kedvezményezettek: Kis- és középvállalkozások Központi költségvetési szervek és intézményeik Helyi önkormányzatok, helyi kisebbségi önkormányzatok és a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásai, valamint a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek és azok intézményei A közhasznú szervezetek (1997. évi CLVI. Tv) Önkormányzati ill. állami többségi tulajdonú gazdasági társaságok (pl.: távhőtermelők, távhőszolgáltatók) Egyházi jogi személyek és azok intézményei Civil szervezetek

Hatékony energia-felhasználás prioritás Hatékony energia-felhasználás, 2007-2008: 8,91 mrd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Hatékony energia-felhasználás egyfordulós pályázat 1 m – 500 m Ft 50-90% 2. Szemünk Fénye Program kidolgozás alatt Lehetséges kedvezményezettek: Kis- és középvállalkozások Központi költségvetési szervek és intézményeik Helyi önkormányzatok, helyi kisebbségi önkormányzatok és a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásai, valamint a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek és azok intézményei A közhasznú szervezetek (1997. évi CLVI. Tv) Önkormányzati ill. állami többségi tulajdonú gazdasági társaságok (pl.: távhőtermelők, távhőszolgáltatók) Egyházi jogi személyek és azok intézményei Civil szervezetek

Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése Fenntartható termelés, 2007-2008: 1,7 milliárd Ft Konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Fenntartható termelés egyfordulós pályázat 50 m Ft felett 40% felett Lehetséges kedvezményezettek: Kis- és középvállalkozások (Gazdasági társaságok, szövetkezetek, egyéni vállalkozók) Gazdálkodási tevékenységet végző non-profit szervezetek A fenti szervezetek együttműködései (konzorciumi formában)

Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése Fenntartható fogyasztás elősegítése, 2007-2008 : 1,6 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. Fenntartható fogyasztással, a fogyasztás környezeti és társadalmi hatásaival kapcsolatos kampányok (szemléletformálás, informálás, képzés) egyfordulós pályázat 10 m Ft felett 5% felett 2. Fenntarthatóbb fogyasztási lehetőségeket, alternatívákat népszerűsítő, terjedésüket elősegítő mintaprojektek, beruházások egyfordulós pályázat 50 m Ft felett Lehetséges kedvezményezettek: Helyi önkormányzatok és helyi önkormányzati társulások; helyi költségvetési szervek és önkormányzati intézmények; társadalmi szervezetek (kivéve a politikai pártokat); egyházak; a fentiek konzorciuma; kis- és középvállalkozások (gazdasági társaságok, szövetkezetek, egyéni vállalkozók) csak valamely fenti szervezet által vezetett konzorcium tagjaként.

Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése Az e-környezetvédelem céljaihoz kapcsolódó fejlesztések, 2007-2008 : 5,2 milliárd Ft konstrukció projektek mérete önerő mértéke 1. A hazai Európai Környezeti Tájékoztató és megfigyelő Hálózat (EIONET) hálózat fejlesztése kiemelt projektek 100 m Ft – 300 m Ft 0% - 20% 2. Informatikai, illetve térinformatikai rendszerek fejlesztése, kezelése, információszolgáltatás (OKIR) kiemelt projektek 90 m Ft -1500 m Ft 3. Települési és regionális együttműködések informatikai támogatása kiemelt projektek Lehetséges kedvezményezettek: Központi költségvetési szervek

Projekt előkészítési prioritás Projekt előkészítés, 2007-2008 : 25,7 milliárd Ft konstrukció Projektek mérete (Csak előkészítési költség) önerő mértéke 1. A 1067/2005 (VI. 30.) Korm. határozat alapján támogatási döntésben részesült nagyprojektek előkészítési támogatása Kiemelt projekt 5– 2 500 m Ft 25%, illetve központi költség-vetési szerv: 0% 2. Nagy- és kiemelt projektek előkészítésének támogatása Egyfordulós pályázat (meghívásos)* 5– 400 m Ft Beruházás várható összes elszámolható Ktg.max. 6%-a 3. Meghívásos kétfordulós pályázatok első fordulóját követően támogatási döntéssel rendelkező projektjavaslatok előkészítése Egyfordulós pályázat** 4. A kétfordulós pályázatok első fordulóját követően támogatási döntéssel rendelkező projektjavaslatok előkészítése Egyfordulós pályázat** *A konstrukcióban azon projektek kerülhetnek meghívásra, amelyek a későbbiekben az egyes szak-prioritások PEP Akciótervben felsorolt konstrukcióiban nevesítésre kerülhetnek **a szakprioritásokban meghirdetésre kerülő PEP AT leírt kétfordulós pályázati konstrukciók első fordulóját követő projektfejlesztési szakaszhoz kapcsolódóan

Projekt előkészítési prioritás Lehetséges kedvezményezettek: 1 konstrukció: Önkormányzatok, önkormányzati társulások, VKKI 2 konstrukció: Helyi önkormányzatok és helyi önkormányzati társulások; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet és helyi önkormányzat(ok) közösen, Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatóság (VKKI); Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok (KÖVIZIG-ek), Központi költségvetési szervek 3 konstrukció: Központi költségvetési szerv; Honvédelmi minisztérium szervei; ÁPV Rt.; Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok (KÖVIZIG-ek); Nemzeti Park Igazgatóságok, Kincstári Vagyonigazgatóság, Települési önkormányzat vagy települési önkormányzati társulás, amennyiben a kármentesítés kötelezettje 4 konstrukció: Helyi önkormányzatok és helyi önkormányzati társulások; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet; A magyar Állam nevében eljáró költségvetési szervezet és helyi önkormányzat(ok) közösen, Nemzeti Park Igazgatóságok; Vízgazdálkodási társulatok; mezőgazdasági termelők; vállalkozások, illetve ezek társulása, Állami erdőgazdasági ZRt.-k; Civil szervezetek; Közhasznú társaságok; Közalapítványok

A tervezés folyamata További lépések: 2007. április-május: Az akciótervek társadalmi egyeztetése az NFÜ irányítása mellett megkezdődik) és ezzel párhuzamosan lezajlik az akciótervek stratégiai környezeti vizsgálata (SKV) és az ex-ante értékelése. 2007. június végéig az akcióterveket véglegesíteni kell beépítve a véleményeket (partnerség, SKV, ex-ante) 2007. júliusában első körben a Fejlesztést Irányító Testület (FIT), majd a Kormány elé kerülnek jóváhagyás céljából. Az akciótervek véglegesítésének további feltétele, hogy az Európai Bizottság lezárja a tárgyalásokat mind az ÚMFT, mind a KEOP vonatkozásában és a jóváhagyja az operatív programot. Ez várhatóan 2007. április-május hónapjaiban megtörténik. A pályázati felhívások megjelenésének várható ideje: 2007. augusztus-szeptember

Köszönöm a figyelmet!