Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Az érettségi rendszere
A felsőoktatási felvételi eljárás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat és a felsőoktatási felvételi 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 2.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
A bolognai folyamat és a felsőoktatási felvételi 2006 Előadó: Dr. Mang Béla felsőoktatási helyettes államtitkár.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
A felsőoktatási felvételi eljárás 2009 Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó Oktatási és Kulturális Minisztérium.
Agria Media Eger, október
A felsőoktatási felvételi eljárás
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
A megújuló tanárképzés
A felsőoktatási felvételi eljárás 2010 dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2006.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A tanárképzés aktuális kérdései Bazsa György, a MAB elnöke Debreceni Egyetem TEK május 27. A megtekintés F5 gombbal indul!
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
MUNKAKULTÚRA – SZAKKÉPZÉSI MODELLEK Dr. Veres Pál PhD Nemzetközi, EU-s folyamatok a felsőoktatási program- és tantervfejlesztésben OKTÁV RÁCIÓ február.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
1 Üzleti Képzések Angol Nyelven Vezetés és Szervezés mesterszak Master of Sciences in Applied Management.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
A tanárképzés szerkezete
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
A felsőoktatási felvételi eljárás Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó Oktatási és Kulturális Minisztérium.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
A felsőoktatási felvételi eljárás
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Lejtmenetből lendület
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest, június 15.

Rögzített alapelvek: Egységes tanárképzés Tanári jogosítvány csak mesterszinten A tanári pálya is a választható körben van A közoktatás igényei jelenjenek meg Erősödjön a tanárképzés gyakorlati oldala A tanárképzést a pedagógusképzés komplex – vertikális – rendszerében alakítjuk ki!

Hogy jön ki és hogy megy be? Mi az alapképzés (A) „kijövete”: a)a mesterszint (M) irányába? A mesterképzés bemenete: Mennyire „csőben képzés” – milyen a keresztirányú mozgás lehetősége? Milyen az M képzés felvételi rendszere? - Meghatározott tartalmú, mennyiségű és minőségű kredit szükséges? - Felvételi vizsga (szakmai és alkalmassági)? b) „Kijövet” a munkaerőpiacra? Tudjuk már?!

Miből jön ki és mibe megy be? Az alapképzési területek, képzési ágak és szakok rendszere – viszonyuk a közoktatás közisme- reti, készség és egyéb tárgyaihoz (pl. a több mint száz érettségi tárgyhoz). A mesterszakok rendszere, jellege – ráépülésük az alapszakokra? Diszciplináris és integrált képzések („szakok) problémája – alap- és mesterszinten.

Hol jön ki és hol megy be? Ha kijött az A képzésből a végzős, hol megy be az M képzésbe? Ugyanabban az intézményben – ha van ott M képzés: nálunk kézenfekvőnek látszik. Másik intézményben: kívánatos a mobilitás, előny a többféle szellemiség megismerése. BDF, EFK, NyF és az egyetemek viszonya: félő, hogy ahol nincs M képzés, ott fokozatosan csök- ken az A-ra jelentkezők száma. Kell az M!

Hány jön ki és hány megy be? Az államilag finanszírozott keretszámok elosztása - alapszakokon rendeződik, - mesterszakokon a versenyforma és állami irányítás viszonya még kidolgozásra vár. Variációk: a)Fix tanári arány (pl. 60%) az M szinten belül – változó (mi szerint változó) létszám képzési területenként és/vagy áganként? b)Fix arány képzési területek között – ezen belül változó M% az egyes képzési területeken? c)Ezek valamilyen kombinációja?