A projektek fenntartási kötelezettségének hatása az önkormányzati és állami költségvetésre KEOP 2 & 3: Vizeink és természeti értékeink jó kezelése 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
GreenTech Megújuló Energia Klaszter 1. Konferencia
Projekt általános bemutatása
Kibővített Rektori Kabinet Ülés Ráckeve január 13. KÖSZÖNTÖM A TANÁCSKOZÁS RÉSZTVEVŐIT! Balogh József kollégiumigazgató Tartalmas és hasznos munkát.
ÖKO Zrt. Budapesti Corvinus egyetem
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Jogi és pénzügyi egyszerűsítési intézkedések a Horizon 2020 Programban A megújult Participant Portal Kápli Balázs István Jogi és Pénzügyi Nemzeti Kapcsolattartó.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Tudatos lépések a költséghatékony épületüzemeltetés felé Tóth Nelli energetikai tanácsadó MN6 Energiaügynökség EHÖSZ Konferencia Tatabánya.
A BORVIZEK ÚTJA. A projekt általános bemutatása •PHARE 2006, Gazdasági és Szociális Kóhézió - Nagy Regionális Infrastruktúra Projektek •KÓD: PHARE RO2006/
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
„A sződi Hunyadi János Általános Iskola épületenergetikai korszerűsítése” KEOP-5.3.0/A/ Sajtóközlemények gyűjtése és elemzése.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Pénzügyi eszközök prioritás Zila László Nemzeti Tervezési Hivatal.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
A DEBRECENI EGYETEM TUDOMÁNYEGYETEMI KAROK ÉVI BELSŐ GAZDÁLKODÁSI KÖLTSÉGVETÉSE Debrecen, március
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Költségvetés tervezése
Heltai László referens, KEOP IH FVM VKSZI, június 17. Környezet és Energia Operatív Program.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A közszolgáltatási díj meghatározásának szempontrendszere Dr. Hornyák Margit hulladékgazdálkodási szakértő c. egyetemi docens XX. Nemzetközi Köztisztasági.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Pénzügyi elemzés Tóth Veronika
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV DR. NÉMETH IMRE AUGUSZTUS 7.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK A PIAC SZEMÉVEL MAJOR GÁBOR önkormányzati szakértő.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
A természetvédelem lehetőségei a LIFE+ programban
EKOP projektek jelene és jövője
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
„Hazai és Európai Uniós pályázatok ” Szakmai Fórum A hazai textilipari vállalkozások részvétele és részvételi lehetősége a Saving Energy in the.
A KOHÉZIÓS POLITIKA KERETÉBEN MEGVALÓSÍTOTT FEJLESZTÉSEK KÖLTSÉGVETÉSI HATÁSA MAGYARORSZÁGON KÉSZÍTETTE: ZUBEK ISTVÁN.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
"Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa. Az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával." „Célkeresztben.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Projekttervezés, kockázatkezelés, fenntarthatóság
Fetter István Kereskedelemfinanszírozás és EU Szolgáltatások vezető CIB Bank Zrt. EU támogatások finanszírozása és ezen túlmutató pénzügyi szolgáltatások.
A családi költségvetés
A LENERG a Hajdú-Bihar megyei önkormányzatok szolgálatában Előadó: Vámosi Gábor, igazgató Energia Infónap Debrecen,
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
Energetikai tanácsadás Tervezés Energetikai tanúsítás Komplex kivitelezés Megvalósítási tanulmány Projekt finanszírozás Több mint 400 db kivitelezés több.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Guzli László  Alakulás időpontja:2011. május 5.  Működés kezdete:2011. október 1.  Alapító tagok: 13 vállalkozás 1 felsőoktatási intézmény.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Társadalmi vállalkozások
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

A projektek fenntartási kötelezettségének hatása az önkormányzati és állami költségvetésre KEOP 2 & 3: Vizeink és természeti értékeink jó kezelése ÖKO Zrt.

Az értékelés célja: a költségvetési hatások összegzése A minisztériumok és önkormányzatok költségvetésében várhatóan mennyi a projektek teljes fenntartási költsége? Mekkora fenntartási költségtöbblet keletkezik a projektek következtében? Mekkora megtakarítások várhatók az önkormányzatoknál és a minisztériumoknál a projektek megvalósítása következtében? Hogyan biztosított a fenntartás finanszírozása ?

A vizsgált konstrukciók Azokat a konstrukciókat vizsgáltuk, amelyeknél …a kedvezményezett az állam vagy az önkormányzat …a támogatás 100%-os …a fenntartási kötelezettség 5 év …a fenntartást kizárólag állami vagy önkormányzati költségvetésből fedezik  KEOP vizeink és természeti értékeink jó kezelése (2. és 3. prioritás)

Fenntartási adatbázis alapjai 158 projekt feldolgozásával fenntartási adatbázist hoztunk létre: – CBA, pályázati dokumentáció, fenntartási nyilatkozatok alapján – egységes szerkezetben, évi árszintre hozva Az adatbázisban elkülönítettük: a fenntartó által évente mindenképpen biztosítandó fenntartási és üzemeltetési költséget a természeti, időjárási, intézményi viszonyoktól függő költségtől, amelynek csak éves átlagos mértékét lehet becsülni

Fenntartási költségek várható alakulása a CBA-k alapján

Költségmegtakarítások forrása Védekezési költség-megtakarítás: –Árvízvédelem, –Komplex vízvédelem Elmaradt bírság: –Rekultiváció (önkormányzati projektek) –Szennyezett területek kármentesítése

Fenntartási költségek és megtakarítások várható alakulása Fenntartó Projektek száma (db) Teljes várható fenntartási költség első 5 évben, (eFt/év) Fenntartási költségtöbblet, (eFt/év) Védekezési költség, bírság- megtakarítás, bevétel változás, (eFt/év) Költség- egyenleg, (eFt/év) 1.Állam összesen: BM VM EMMI HM Önkormányzat összesen: MINDÖSSZESEN: évi átlag, Forrás: CBA-k feldolgozása alapján saját számítás

A projektek eredményeképp összességében pénzügyi megtakarítás jelentkezik ÁLLAM : A legtöbb minisztériumnál megtakarításból származó többlet prognoszt i zálható A Vidékfejlesztési Minisztériumnál költségtöbblet jelentkezik:  Az élőhely-védelem és kezelés jelentős fenntartási költségeket jelent  Az élőhely-védelem bevételkiesést okoz a nemzeti parkoknál ÖNKORMÁNYZAT Jelentős többletköltség várható elsősorban a rekultivációs projektek miatt

Fenntartás finanszírozásának biztonsága Nincs minden minisztériumnál külön előirányzat a fejlesztések fenntartására (kivétel: Belügyminisztérium) A fenntartási költségek tervezése sokszor nem kellően megalapozott. Előfordul, hogy a reálisnál magasabb igényeket terveznek a kedvezményezettek A minisztériumi nyilatkozatok egy része a CBA-ban szereplő költségeknél kisebb összegről szól Önerőből az önkormányzatok nem fogják tudni fedezni a 2020-ban jelentkező rekultiváció II. ütem költségigényét

Javaslatok Nagyobb figyelmet kell fordítani a fenntartási időszak tervezésére, projektek pénzügyi fenntarthatóságára. A fenntartási költségek és megtakarítások tervezését megalapozottabbá kell tenni: – az üzemeltetési költségek tervezését a pályázati követelmények részeként szigorúbban kell érvényesíteni Külön költségvetési soron javasolt tervezni a projektek fenntartásának finanszírozását a minisztériumoknál és az önkormányzatnál A fenntartási és üzemeltetési költségek költségvetési tervezésének támogatására folyamatosan naprakészen tartott fenntartási adatbázis és nyomon-követési rendszer kialakítása és működtetése javasolt

Köszönöm a figyelmet! ÖKO ZRt.