A Magyar Köztársaság kormánya. 2 A demokrácia szolgálatában Szilvásy György tárca nélküli miniszter prezentációja Laborc Sándor kinevezésének felterjesztéséről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

Beszámoló a SIOSZ eddigi tevékenységéről Összeállította: Fuhrmann Géza.
Tíz éves a Filozófiai Kert
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az elektronikus közigazgatási rendszerek biztonsága
Nemzeti Biztonsági Felügyelet
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Politikai rendszerek típusai II. Állam és kormányformák
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
HETESY ZSOLT A TERROR ELLENI HARC ÉS AZ ALAPJOGOK MAGYARORSZÁGON
A hidegháború után… Titkosszolgálatok a században  kurtán 2010.
alkotmány – állam- és kormányformák
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A terrorizmus és a terrorizmus elleni harc vizsgálata
Muha Lajos: Infokommunikációs biztonsági stratégia1 Infokommunikációs biztonsági stratégia Infokommunikációs biztonsági stratégia Muha Lajos.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
Partnerség, nyilvánosság, átláthatóság A fejlesztéspolitikai dokumentumok társadalmi egyeztetésének menete – tervezet –
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
Diplomáciai protokoll
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
DEMOKRATIKUS INTÉZMÉNYRENDSZER -
Válságkezelő rendszere
A rendészet szervei.
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
A korrupció hazánkban Előadó: Sefcsik Balázs
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Az EU katonai szervezetei (EUMC, EUMS, Rapid Reaction Forse) Persa Virág Földrajz BSc
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
Mezey Barna Egyetemi tanár
EGT és Norvég Alapok Polgár Tamás Norvég Királyi Nagykövetség
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Alkotmányjog 2. A köztársasági elnök.
A könyvvizsgálók tevékenységének értékelése az MNB ellenőrzések során, együttműködés a könyvvizsgálókkal Vámosi Anikó főosztályvezető Módszertani igazgatóság.
Az ügyészi szervezet és feladatok
2081 Piliscsaba, Wesselényi Miklós u. 10.
Az EU intézményrendszere
Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI
Miskolci Járási Hivatal
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Rövid életű polgári köztársaság Tanácsköztársaság
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Előadás másolata:

A Magyar Köztársaság kormánya

2 A demokrácia szolgálatában Szilvásy György tárca nélküli miniszter prezentációja Laborc Sándor kinevezésének felterjesztéséről december 18.

3 A Nemzetbiztonsági Hivatalról A magyar nemzetet, a demokráciát szolgálja Alkotmányosan, a Nemzetbiztonsági Törvény alapján működik Ez a törvény feladatként adja az ország biztonságát veszélyeztető leplezett törekvések elleni küzdelmet, az állam elleni bűncselekmények megelőzését, a fontos kormányzati szervek és létesítmények biztonsági védelmét is Napjainkban kiemelt feladat a terrorizmus és a szélsőséges zavarkeltés elleni küzdelem, a gazdasági biztonság védelme

4 Az elmúlt egy év eredményei Az NBH az átszervezés után a korábbinál hatékonyabban és szakszerűbben működik, alkalmazkodott az új kihívásokhoz. Kevesebb a vezető, érvényesül az ügyekért viselt egyszemélyi felelősség. Gyorsabb az információáramlás, megszűntek a párhuzamosságok. Az alapcélok elérésén túl az átszervezés egyik következménye, hogy megszűntek a kiszivárogtatások, amelyek egy titkosszolgálatnál megengedhetetlenek.

5 Az elmúlt egy év eredményei (folyt.) Sikeresebbé vált az NBH fellépése a szélsőségesekkel, a zavart keltő illegális szervezkedésekkel szemben, új programokat dolgoztak ki a demokráciaellenes szervezetek céljainak, eszközeinek feltérképezésére. Külföldi és belföldi partnerszervezetek szerint javult, hatékonyabbá vált a szakmai együttműködés az NBH- val.

6 Az új főigazgató: Laborc Sándor Több éves vezetői szakmai pozíció a Hivatalban: február 1-jétől főigazgató-helyettes, majd június 1-jétől megbízott főigazgató. Az eredmények az ő nevéhez is köthetőek, sikeresen vezényelte le az NBH szakmai alapokon nyugvó átszervezését is. Jó kapcsolat a NATO- és az EU-országok partner szolgálataival, szakmai szervezetekkel.

7 Egyeztetés a főigazgatói pozíciók betöltésére javasolt személyről Október 4-én tárgyaltam először Simicskó Istvánnal, az NBB elnökével, a kijelölt tárgyaló féllel, akivel akkor megegyeztünk a tárgyalás folyamatáról, metodikájáról Október 17-én Simicskó Istvánt tájékoztattam a főigazgatói pozíciók általam javasolt személyeiről Október 18-án a Magyar Nemzet megnevezte a jelöltjeimet (Laborc Sándor, Hetesy Zsolt). November 20-ig a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap írásaiban alaptalan vádakkal folyamatosan támadta Laborc Sándor személyét Október 30-án jelentettem be hivatalosan a főigazgatói pozíciók betöltésére javasolt személyeket (Laborc Sándor NBH, Hetesy Zsolt IH, Balajti László NBSZ)

8 Alaptalan politikai vádak és a valóság „Laborc Sándor támadása aktuálpolitikai megfontolások alapján történik” - Mivel szakmailag az NBH-t támadni hitelesen nem lehet, személyében támadják a főigazgatót. Az ő támadása sem elsősorban neki szól – Kövér László: nem a jelöltekkel van a baja a Fidesznek, hanem azzal, aki jelöli őket. A fő „vádpont”: szovjetunióbeli egyetemi tanulmányok. Ilyen tanulmányokat folytattak többen is az Orbán-kormány által kinevezett nemzetbiztonsági vezetők közül.

9 Alaptalan politikai vádak és a valóság (folyt.) 2001-ben a Fidesz kinevezi Laborc Sándort az APEH Bűnügyi Igazgatóságának információs igazgató- helyettesévé. A Fidesz vádjai között szerepel a NATO-országok elutasítása. Ennek ellenkezője bizonyosodott be az elmúlt hónapokban, ami az NBB zárt ülésén bizonyítható volt. Ebből kiderült: a NATO-országok szolgálatai készek együttműködni a Laborc által vezetett NBH-val.

10 Alaptalan politikai vádak és a valóság (folyt.) Az utóbbi hónapokban Laborc Sándor több nemzetközi tárgyaláson, nagyköveti találkozón és szakmai rendezvényen vett részt. Személye semmilyen nemzetbiztonsági kockázatot nem jelent: a NATO- és EU-sztenderdekre épülő biztonsági átvilágítások, a „C”-típusú ellenőrzések ezt megerősítik. A legutolsó átvilágítás sem csak „formai adategyeztetés volt” (mint ahogy Demeter Ervin fogalmazott), hanem érdemi vizsgálat.

11 Az NBH jövője: a következő lépések A magyar polgárok biztonságának szavatolása. Az NB Tv.-ből és a helyzetből következő jelenlegi prioritások: a nemzeti érdekek védelme, a korrupció, valamint a szélsőségek és a terrorizmus elleni küzdelem. Megfelelés a NATO és az EU elvárásainak, a „schengeni határok” biztonsága érdekében is. Kétoldalú nemzetközi együttműködések elmélyítése, szakmai kapcsolatok erősítése. A teljes politikai függetlenség megtartása.

A Magyar Köztársaság kormánya