ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató ÁAK zrt.
Minőségi ugrás ….
Minőségi ugrás ….
Minőségi ugrás ….
Minőségi ugrás ….
Az elektronikai beruházásokkal elérni kívánt stratégiai célok A forgalombiztonság javítása A forgalomlefolyás javítása Nagy sávszélességű, összefüggő üzemi hírközlő hálózat Harmonizáció, régi elavult eszközök cseréje A forgalmi menedzsment szempontjait figyelembe vevő komplex hálózati-, vonali-, pontszerű szabályozó rendszerek Központosuló irányítás
A fejlesztések forrásai ÁAK saját források (40 VJT, M7 Érd-Zamárdi üzemi hírközlő rendszer) KKK (vagyonkezelő) által finanszírozott saját beruházású elektronikai fenntartási/felújítási projektek NIF beruházások (pályaépítések járulékos beruházásaiként, kiemelkedő jelentőségű: M7 Kőröshegyi völgyhíd, M0 Kelet-Észak, M31) CONNECT-EASYWAY (európai) – KHEM hazai társfinanszírozású projektek
Stratégiai célok (1.) Vonali szabályozás
Stratégiai célok (2.) Hálózati szabályozás
Webkamera hálózat M0: 10 helyszínen 12 db kamera 403. sz. főút: 2 helyszínen 2 db kamera
Térfigyelő kamerák telepítése Célok: Vizuális lefedettség növelése Pihenőhelyek biztonsága Osztrák-magyar határon átnyúló együttműködés
VJT-k kihelyezése
Sebességkijelzők
M0 Várható Utazási idők Kijelzése (VUK1)
Várható eljutási idők kijelzése (VUK2)
Forgalomirányító központ A cél, az ÁAK központjába szervezni és részben automatizálni minden forgalomirányítással kapcsolatos tevékenységet: - Diszpécserszolgálat - Országos média (bejelentkezések, információszolgáltatás) - Eseményfigyelés (Torlódás, Baleset), forgalomfigyelés - Meteorológia - Forgalombefolyásolás - Archiválás - Együttműködés más központokkal - Üzemeltetési/fenntartási munkák tervezése - Segélykérő rendszerek üzemeltetése - Katasztrófa központ
Optikai gerinchálózat
Kiemelt fejlesztések (Főváros-környéki szakaszok) Eseményfelismerő kamerák, torlódásjelzést szolgáló VJT-k Hálózati szabályozást lehetővé tevő VJT Monitoring eszközök, VJT portálok, optikai gerinchálózat
Kiemelt fejlesztések (Főváros-környéki szakaszok) Megfigyelő rendszerek (AID és térfigyelő kamerák)
Kiemelt fejlesztések (M1 határtérség) Monitoring eszközök és VJT-k
Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer
Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer
ITS eszközök számokban
Következő lépések A központba szervezés befejezése, az elavult, nem integrálható eszközök szisztematikus cseréje Az infrastrukturális hiányok fontossági sorrend szerinti felszámolása Az átmeneti helyen működő forgalomirányító központ átköltöztetése a Szigetszentmiklósi Autópálya Mérnökségre A Budapesti és az Autópálya Központ közötti adatcsere és együttműködés megteremtése Az M1 tehergépjármű parkolás irányítási rendszerének kiterjesztése (lehetőség szerint együttműködve az ASFINAG-gal)
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!