ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
IP kamerás videó megfigyelő rendszer
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS Budapesten.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Dr.-habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
Intelligens közlekedési rendszerek
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
A határtérség.
közúti vagyonelemek létrehozása,
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató ÁAK zrt.

Minőségi ugrás ….

Minőségi ugrás ….

Minőségi ugrás ….

Minőségi ugrás ….

Az elektronikai beruházásokkal elérni kívánt stratégiai célok A forgalombiztonság javítása A forgalomlefolyás javítása Nagy sávszélességű, összefüggő üzemi hírközlő hálózat Harmonizáció, régi elavult eszközök cseréje A forgalmi menedzsment szempontjait figyelembe vevő komplex hálózati-, vonali-, pontszerű szabályozó rendszerek Központosuló irányítás

A fejlesztések forrásai ÁAK saját források (40 VJT, M7 Érd-Zamárdi üzemi hírközlő rendszer) KKK (vagyonkezelő) által finanszírozott saját beruházású elektronikai fenntartási/felújítási projektek NIF beruházások (pályaépítések járulékos beruházásaiként, kiemelkedő jelentőségű: M7 Kőröshegyi völgyhíd, M0 Kelet-Észak, M31) CONNECT-EASYWAY (európai) – KHEM hazai társfinanszírozású projektek

Stratégiai célok (1.) Vonali szabályozás

Stratégiai célok (2.) Hálózati szabályozás

Webkamera hálózat M0: 10 helyszínen 12 db kamera 403. sz. főút: 2 helyszínen 2 db kamera

Térfigyelő kamerák telepítése Célok: Vizuális lefedettség növelése Pihenőhelyek biztonsága Osztrák-magyar határon átnyúló együttműködés

VJT-k kihelyezése

Sebességkijelzők

M0 Várható Utazási idők Kijelzése (VUK1)

Várható eljutási idők kijelzése (VUK2)

Forgalomirányító központ A cél, az ÁAK központjába szervezni és részben automatizálni minden forgalomirányítással kapcsolatos tevékenységet: - Diszpécserszolgálat - Országos média (bejelentkezések, információszolgáltatás) - Eseményfigyelés (Torlódás, Baleset), forgalomfigyelés - Meteorológia - Forgalombefolyásolás - Archiválás - Együttműködés más központokkal - Üzemeltetési/fenntartási munkák tervezése - Segélykérő rendszerek üzemeltetése - Katasztrófa központ

Optikai gerinchálózat

Kiemelt fejlesztések (Főváros-környéki szakaszok) Eseményfelismerő kamerák, torlódásjelzést szolgáló VJT-k Hálózati szabályozást lehetővé tevő VJT Monitoring eszközök, VJT portálok, optikai gerinchálózat

Kiemelt fejlesztések (Főváros-környéki szakaszok) Megfigyelő rendszerek (AID és térfigyelő kamerák)

Kiemelt fejlesztések (M1 határtérség) Monitoring eszközök és VJT-k

Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer

Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer

ITS eszközök számokban

Következő lépések A központba szervezés befejezése, az elavult, nem integrálható eszközök szisztematikus cseréje Az infrastrukturális hiányok fontossági sorrend szerinti felszámolása Az átmeneti helyen működő forgalomirányító központ átköltöztetése a Szigetszentmiklósi Autópálya Mérnökségre A Budapesti és az Autópálya Központ közötti adatcsere és együttműködés megteremtése Az M1 tehergépjármű parkolás irányítási rendszerének kiterjesztése (lehetőség szerint együttműködve az ASFINAG-gal)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!