„leegyszerűsített tudáskészlet”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Republikon Tolerancia-kutatások
Advertisements

Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A gyermekvédelmi rendszer működése és hiányosságai
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
A direkt marketing fogalma
Attitűd, sztereotípia, előítélet, diszkrimináció
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Tippek, anyagok a Beszédkészség vizsgarészre, éles próbavizsgával
Területfejlesztés a vidéki térségekben HVI továbbképzés december 10. Bihari Zsuzsa VKSZI szakmai tanácsadó.
A deviancia összetett fogalma
Képességszintek.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Kutyafajták.
Interkulturális kommunikáció (5.ea.)
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Kommunikációs politika
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Rokszin Mónika Pszichológus
2012. február 29. Paulik Áron.  Eddig: összegzés, számlálás  III. Lineáris keresés tétele  Egy bizonyos értéket keresünk egy adatsorban  Benne van-e?
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Statisztikai alapok Egy kis matematika nem csak fizikához… Ezeket a lapokat hamarosan átdolgozzuk. A benne foglalt ismeretek szükségesek a fizikai mérési.
7. Előadás Termék stratégia
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Pénzügytan II. 2010/2011. II. félév
Kisebbségek, etnikumok
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Az abszolút értékes függvények ábrázolása
Védtelen „védett csoportok” A nemi és az etnikai diszkrimináció sajátosságai Kovács Edina.
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Zentai László: Térképészet Térinformatika sáv Térképészet Zentai László Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
A photoshop.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Avagy mire is emlékezem…
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A tömegkommunikáció.
HŐTAN 1. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
avagy egy új eszköz a társadalmi szemléletváltásra
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
A külső környezet elemzése
A megelőzés fontossága
ÖNISMERET.
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Öltözettípusok jellemzői Vizuális kommunikáció 4. évfolyam
Kommunikáció típusai.
A Biblia és a képzőművészet
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Társadalmi nem és szexuális beállítottságon alapuló üldöztetés
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

„leegyszerűsített tudáskészlet” A sztereotípiák „leegyszerűsített tudáskészlet”

A szetereotípia fogalma: Ábrázolás, a megjelenés és a vélemények sablonos módjára utaló kifejezés. Olyan minősítési mód, amely a kategorizálást és az értékelést is magába foglalja.

Hol találkozunk vele? Társadalmi csoportok reprezentációjával: Pl. taxis, fodrász = bőbeszédűek Pl. kigyúrt „izomagyú” = őrző-védő kft. Pl. buta szőke Stb. stb.

A sztereotípia jellemzői Nem mindig negatívak. „Franciák jó szakácsok” Nem mindig kisebbségi csoportokról szól. „gazdag úri csemete” Nem merevek, nem változatlanok. „hűvös svédek, angol középosztály nyaralásai” Elengedhetetlen, hogy működésük felismerhetőek legyenek.

Összegzés A sztereotípia közvetít gyártó és befogadó között. Egyfajta leegyszerűsített tudáskészlet. Hétköznapi kommunikációban fontos. A médiaszövegek egyik legfontosabb jellegzetessége. (reklám)