Programozási alapismeretek 1. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

Programozási feladatok
Definíciók: Algoritmus: bármely véges sok lépéssel leírható tevékenység. Olyan pontos előírás, amely megmondja, hogy egy adott típushoz tartozó feladat.
Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
Algoritmusok.
Algoritmusleíró eszközök
Hatékonyságvizsgálat, dokumentálás
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Programozási alapismeretek
Műveletek logaritmussal
Algoritmus Az algoritmus problémamegoldásra szolgáló elemi lépések olyan sorozata, amely: véges – azaz véges számú lépés után befejeződik, és eredményt.
Programozási alapismeretek 5. előadás. ELTE Szlávi - Zsakó: Programozási alapismeretek 5.2/  Programozási tételek.
Programozási alapismeretek 6. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 6.2/  Rekordok/struktúrák.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Rekurzió (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával)
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 4. előadás
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Programozási ismeretek oktatása: kód vagy algoritmus
Programozási alapismeretek 4. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 4.2/  A szöveg A szöveg.
Programozási alapismeretek 7. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 7. előadás2/  Sorozatszámítás.
Programozási alapismeretek 3. előadás
Programozási alapismeretek 13. előadás. ELTE Érdekességek - kombinatorika  Az iskola bejáratánál N lépcsőfok van. Egyszerre maximum K fokot tudunk lépni,
Programozási alapismeretek
Programozási alapismeretek 10. előadás
Programozási alapismeretek 5. előadás. ELTE 2/  Programozási tételek – a lényeglényeg  Sorozatszámítás Sorozatszámítás.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE 2/  További programozási tételek További programozási tételek 
Programozási alapismeretek 9. előadás. ELTE Horváth-Papné-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 9. előadás2/
Programozási alapismeretek 12. előadás. ELTE  Tapasztalatok a rendezésről Tapasztalatok a rendezésről  Keresés rendezett sorozatban Keresés rendezett.
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Programozás módszertan
ELTE Szlávi - Zsakó: Programozási alapismeretek 5.1/ Keresés Specifikáció:  Bemenet: N:Egész, X:Tömb[1..N:Valami]
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.1/ Kiválogatás Specifikáció:  Bemenet: N:Egész, X:Tömb[1..N:Valami]
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.1/ Összegzés mátrixra Feladat: Egy mátrix elemeinek összege.
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
ELTE Szlávi - Zsakó: Programozási alapismeretek 5.1/ Sorozatszámítás Specifikáció (a végleges) :  Bemenet:
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 3. 1/
Darupályák tervezésének alapjai
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
szakmérnök hallgatók számára
A problémamegoldás lépései
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Algoritmusok.
ALGORITMUS.
Algoritmusok.
ALGORITMUSOK.
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
Programozási nyelvek.
Algoritmusok.
Algoritmus szerkezetek
Programozási alapismeretek 11. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 11.2/ Tartalom  Rendezési.
Nevezetes algoritmusok
Algoritmusok.
Programozás és programozás módszertan
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 2. előadás.
Programozás, programtervezés
Török Katalin és Marosi Nóra 11/c. Pascal: Az es években megjelent magas szintű programozási nyelv, közel áll az emberi gondolkodáshoz. Nevét.
Összeállította: Sashalmi Tibor
Programozási alapismeretek * A Zh-írás módszertana.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.2/  További programozási.
Algoritmizálás, adatmodellezés
Programozási alapismeretek 10. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.2/  Kiválogatás + összegzés.
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
Programozási alapok.
Algoritmizálás.
Bevezetés a programozásba Algoritmikus gondolkodás
Programozási nyelvek alapfogalmai
Számítógépes algoritmusok
Algoritmus készítés.
Előadás másolata:

Programozási alapismeretek 1. előadás Programozás alapjai 2017.04.04. Programozási alapismeretek 1. előadás Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Tartalom A problémamegoldás lépései – programkészítés folyamata A programozás során használt nyelvek Az algoritmus A specifikáció Algoritmikus nyelvek – struktogram A kódolás – a fejlesztői környezet 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás 2

A problémamegoldás lépései Programozás alapjai 2017.04.04. A problémamegoldás lépései Mintapélda: házépítés Mi az, ami látszik? Mi az, ami ténylegesen mögötte van? Igényfelmérés (szempontok: család mérete, elképzelése, pénz) Tervezés (alaprajz, anyagigény / mérnök…) Szervezés (ütemterv / vállalkozó…) Építkezés (anyagbeszerzés, kivitelezés / kivitelező…) Használatba vétel (szemrevételezés – szépség, kipróbálás – jóság) Beköltözés, bentlakás (módosítgatás, újabb hibák, ...) Igényfelmérés  nem-formális specifikálás Tervezés  formális specifikálás Szervezés  algoritmizálás Építkezés  Kódolás Használatba vétel  Tesztelés, hibakeresés, hibajavítás Beköltözés, bentlakás  használat, karbantartás 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás 3

A programkészítés folyamata Programozás alapjai 2017.04.04. A programkészítés folyamata Specifikálás (miből?, mit?)  specifikáció Tervezés (mivel?, hogyan?)  adat- + algoritmus-leírás Kódolás (a gép hogyan?)  kód (reprezentáció + implementáció) Tesztelés (hibás-e?)  hibalista (diagnózis) Hibakeresés (hol a hiba?)  hibahely, -ok Hibajavítás (hogyan jó?)  helyes program Minőségvizsgálat, hatékonyság (jobbítható-e?, hogyan?)  jó program Dokumentálás (hogyan működik, használható?)  használható program Használat, karbantartás (még mindig jó?)  évelő (időtálló) program 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Nyelvi szintek Élőnyelv = pl. magyar  Specifikációs Algoritmusleíró Programozási  Gépi A nyelvek (élő  gépi) közelítése 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Italautomata használata: Válassz italt! Dobj be egy 100 Ft-ost! Nyomd meg a megfelelő gombot! Várj, amíg folyik az ital! Vedd ki az italt! Idd meg! 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma végrehajtható (van hozzá végrehajtó) lépésenként hajtható végre a lépések maguk is algoritmusok pontosan definiált, adott végrehajtási sorrenddel egy folyamat véges hosszúságú, időben esetleg végtelen leírása 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Az (alap)algoritmus elemeinek végre-hajtási „stratégiái”: egymásutáni végrehajtás nem-determinisztikusság párhuzamosság Gondoljuk meg a példa elemeit ebből a szempontból! 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Italautomata használata: Válassz italt! Dobj be egy 100 Ft-ost! Nyomd meg a megfelelő gombot! Ismételd nézd a poharat! amíg folyik az ital! Vedd ki az italt! Idd meg! Új algoritmikus elem: ismétlés feltételtől függően 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Italautomata használata: Válassz italt! Ha van 100 Ft-osod akkor Dobj be egy 100 Ft-ost! különben Dobj be 5 20 Ft-ost … Új algoritmikus elem: választás két tevé-kenység közül, esetleg nem-determinisz-tikus választás 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Dobj be 5 20 Ft-ost: Ismételd 5-ször: Dobj be egy 20 Ft-ost! Új algoritmikus elem: ismétlés adott darab-számszor 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. Az algoritmus fogalma Az algoritmusok összeállítási módjai: Szekvencia (egymás utáni végrehaj-tás) Elágazás (választás 2 vagy több tevé-kenységből) Ciklus (ismétlés adott darabszámszor vagy adott feltételtől függően) Alprogram (egy összetett tevékenység, egyedi néven – absztrakció) 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. A specifikáció Bemenő adatok (azonosító, értékhalmaz [mértékegység]) Ismeretek a bemenetről (előfeltétel) Eredmények (azonosító, értékhalmaz …) Az eredmény kiszámítási szabálya (utófeltétel) A megoldással szembeni követelmények Korlátozó tényezők A használt fogalmak definíciói 5-6.: Egyéb „technikai” körülmények (pl. megjelenítés, memóriakorlát, speciális adatszerkezet…) 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Programozás alapjai 2017.04.04. A specifikáció Tulajdonságai Egyértelmű, pontos, teljes Rövid, tömör, formalizált Szemléletes, érthető Specifikációs eszközök Szöveges leírás Matematikai megadás T/2-3.: inkább lehetőség, mint alaptulajdonság, nagyban függ az ember „leleményességétől”, fogalomalkotó képességétől, kreativitásától 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: háromszög (specifikáció) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: háromszög (specifikáció) Feladat: 3 szám lehet-e egy derékszögű háromszög 3 oldala? Specifikáció: Bemenet: x,y,z:Valós Kimenet: lehet:Logikai Előfeltétel: x>0 és y>0 és z>0 Utófeltétel: lehet=(x2+y2=z2) Megjegyzés: a 3 szám sorrendjét ezek sze-rint rögzítettük – z az átfogó hossza! 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: háromszög (algoritmus) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: háromszög (algoritmus) Algoritmus: A programunk három fő rész- ből áll: az adatok beolvasása, az eredmény kiszámítása, az eredmény kiírása: Az „elemi” utasításokat egy-egy „dobozba” írjuk. Később a be- és kimenetet nem algoritmizáljuk! Be: x,y,z [x>0 és y>0 és z>0] lehet:=(x2+y2=z2) Ki: lehet A „lehet:=(x2+y2=z2)” utasítással ekvivalens, csak nála jóval hosszabb a „Ha x2+y2=z2 akkor lehet:=Igaz különben lehet:=Hamis” utasítással. 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: háromszög (algoritmus) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: háromszög (algoritmus) Egy másik algoritmus a lényegi részre: Bevezethetők/-endők segéd (belső, saját) változók. xx:=x2 yy:=y2 zz:=z2 lehet:=(xx+yy=zz) 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Feladat: Adjuk meg a másodfokú egyenlet egy megol-dását! Az egyenlet: ax2+bx+c=0 Kérdések: Mi a megoldás? – kimenet Mit jelent: „megoldásnak lenni”? – utófeltétel Biztos van megoldás? – előfeltétel Biztos egy megoldás van? – kimenet/utófeltétel 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Specifikáció1: Bemenet: a,b,c:Valós Kimenet: x:Valós Előfeltétel: – Utófeltétel1: ax2+bx+c=0 Megjegyzés: az uf. nem ad algoritmizálható információt. Nem baj, de … próbálkozzunk még! Megoldóképlet: 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Specifikáció2: Bemenet: a,b,c:Valós Kimenet: x:Valós Előfeltétel: a0 Mi lenne, ha megengednénk? Utófeltétel2: Nyitott kérdések: Mindig van megoldás? Egy megoldás van? 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (specifikáció) Kimenet bővítés: Kimenet: x:Valós, van:Logikai Utófeltétel: van=(b24*a*c) és van  Nyitott kérdés: Egy megoldás van? – hf . 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (algoritmus) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (algoritmus) Algoritmus: A feltételes utasítás „3-dobozos” struktúra. d:=b2-4*a*c van:=d0 van? I N Igaz-ág Hamis-ág 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Példa: másodfokú egyenlet (algoritmus) Programozás alapjai 2017.04.04. Példa: másodfokú egyenlet (algoritmus) Algoritmus másképpen: Program MásodfokúEgyenlet: d:=b2-4*a*c van:=d≥0 Ha van akkor Program vége. 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Algoritmusleíró nyelvek Programozás alapjai 2017.04.04. Algoritmusleíró nyelvek Szöveges leírás Mondatokkal leírás Mondatszerű elemekkel – pszeudokód Rajzos leírás Folyamatábra Struktogram 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Struktogram (és pszeudokód) Programozás alapjai 2017.04.04. Struktogram (és pszeudokód) Szekvencia: Elágazások: Utasítás1 Utasítás2 Ha Feltétel akkor Igaz-ág utasításai különben Hamis-ág utasításai Elágazás vége Elágazás Feltétel1 esetén Utasítások1 Feltétel2 esetén Utasítások2 … … egyéb esetekben Utasítások Elágazás vége 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Struktogram (és pszeudokód) Programozás alapjai 2017.04.04. Struktogram (és pszeudokód) Ciklusok: Struktogramszerkesztés: Táblázatkezelővel/szövegszerkesztővel Célprogramokkal (pl. NSD) Ciklus amíg Feltétel ciklusmag utasításai Ciklus vége Ciklus ciklusmag utasításai amíg Feltétel Ciklus vége Ciklus cv=tól ig … ciklusmag utasításai Ciklus vége http://people.inf.elte.hu/szlavi/Magamnak/C++/NSD10.zip http://people.inf.elte.hu/szlavi/C++/structorizer_3_08.zip 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Keretrendszer: Code::Blocks Letöltés: www.codeblocks.org Telepítés: értelemszerűen 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Első elindításkor: a fordítóprogram kiválasztása 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Használat lépései: projekt létrehozása, azaz milyen plat-formra készül a majdani alkalmazás: Create a new project sablon (template) választása: Console application 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Használat további lépései: a projekt munkakörnyezete a diszken projektnév projekt szü-lőkönyvtár 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Használat további lépései: a projekt munkakörnyezete a diszken projektnév projekt szü-lőkönyvtár projektfájl-név projektfájl-név útvonallal 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) Használat további lépései: fordítóválasztás a munkakörnyezet kialakítás befejezése fordító fejlesztendő? a fejlesztendő környezete végleges? a végleges környezete 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a diszken: a keretrendszerben: a program „kibontása” 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a diszken: a keretrendszerben: 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A „keletkezett 0. program” fordítása 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a diszken: 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a diszken: 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a main.cpp tartalma: (meglepő módon?) #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello world!" << endl; return 0; } A C++ kulcs-szavakat vastagítottuk. 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A kialakult munkakörnyezet: a elsőProg.cbp tartalma (xml): (mily meglepő!) 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Kódolás (fejlesztői környezet) Programozás alapjai 2017.04.04. Kódolás (fejlesztői környezet) A futó konzolalkalmazás: „fordítás” – (az utolsó lefordított) futtatás(a) – fordítás+futtatás – és a konzolablak tartalma: futási idő a futás eredménye visszaadott érték Érdemes elindítani az exe-t! Mit tapasztalt? Magyarázat? 2017.04.04. Horváth-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 1. Szlávi-Zsakó: 1. előadás

Programozási alapismeretek 1. előadás vége Programozás alapjai 2017.04.04. Programozási alapismeretek 1. előadás vége Szlávi-Zsakó: 1. előadás 41