A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Döntés, kormányzat, kormányzati döntés Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán óra.
Advertisements

Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
MTA Regionális Kutatások Központja A HATALOM TÉRBELI MEGOSZTÁSÁNAK DILEMMÁI Regionális reform-forgatókönyvek Pálné Kovács Ilona, MTA Regionális Kutatások.
A turizmus rendszer környezete
Településüzemeltetés (Közigazgatási Urbanisztika II) 2
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Regionális gazdaságtan 4.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A SZOCIÁLGEOGRÁFIA I. ROKONTUDOMÁNYOK
Endogén vidékfejlesztés lehetőségei és kihívásai Kultúra-gazdaság a Gyimesi-szorosban Nagy Kalamász Ildikó MTA PTI 2007.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
SZOCIÁLGEOGRÁFIA id. Pieter Brueghel: Bábel tornya. 1563; Kunsthistorisches Museum, Bécs.
A SZOCIÁLGEOGRÁFIA II. alapfogalmak Cox, Walter I.: Wine for Two.
A SZOCIÁLGEOGRÁFIA iii. módszertan Escher, M. C.: Hand with Reflecting Globe, 1935.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A SZOCIÁLGEOGRÁFIA IRÁNYZATAI
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Szervezeti formák.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Politikai és szociálgeográfia I.
A NEMZETGAZDASÁGOK VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRÉNEK VÁLTOZÁSA
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Településmarketing Értékaudit.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
A nemzeti számlák rendszere
Társadalmi szerkezet Szerep és státusz.
MTA Regionális Kutatások Központja Az államhatárok hatása a városok fejlődésére a Kárpát-medencében Hardi Tamás tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A city átalakulásának társadalmi problémái Budapesten
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Mi is az a társadalmi integráció?
VII. Szervezeti kultúra
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Általános társadalomföldrajz – bevezető gondolatok
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Régiófogalmak, régióformáló folyamatok
A közigazgatás funkciói/feladatai
Általános társadalomföldrajz – bevezető gondolatok
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Régiófogalmak, régióformáló folyamatok
Közoktatási vezető II. félév
Régiófogalmak, régióformáló folyamatok
Előadás másolata:

A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.

B TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK B. TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK A társadalom, a lokális társadalom, vagy azok egyes csoportjainak elemzése B1B1B1B1MUNKA B2B2B2B2LAKÁS B3B3B3B3 SZOLGÁL TATÁS & ELLÁTÁS B 4 KÉPZÉS & KULTÚRA B 5 ÜDÜLÉS & PIHENÉS B 6 KÖZLEKEDÉS & KOMMUNI KÁCIÓ B7B7B7B7LOKALITÁS A TÁRSADALOM A. TÁRSADALOM A+B 1 típus A+B 2 típus A+B 3 típus A+B 4 típus A+B 5 típus A+B 6 típus A+B 7 típus Társadalmi térszerkezet A fizikai földrajzi környezet és a társadalmi térszerkezet kapcsolata A+B KAPCSOLATÁNAK TERÜLETI TÍPUSAI A+B. KAPCSOLATÁNAK TERÜLETI TÍPUSAI C. Σ 5 i=1 (A+B) D A TÁRSADALOM HATÁSA A FIZIKAI FÖLDRAJZI KÖRNYEZETRE D. A TÁRSADALOM HATÁSA A FIZIKAI FÖLDRAJZI KÖRNYEZETRE A társdalmi alapfunkciók területi rendszere A társdalmi alapfunkciók területi rendszere BERÉNYI István: A funkcionális tér szociálgeográfiai értelmezése. Budapest, 2003, 46. o., 6. ábra.

ALAPFUNKCIÓK 4. Oktatás és közmüvelödés

► társadalmi státus → meghatározza az alapfunkciókkal kapcsolatos elvárások jellegét  „A társadalom kultúrájának, ill. kultúrálódásának két, egymástól elválaszthatatlan oldala.”  „A funkció működését, ideológiai, tartalmi és térbeli szervezeti rendszerét az általánosabb társadalmi, vagy annál nagyobb csoport[ok] érdekei, emocionális és tradicionális értékei befolyásolják.”  „A gazdasági struktúrában bekövetkezett fejlődés, változás, módosítja a képzés intézményrendszerét és irányait.”  „A történelmileg kialakult lokális struktúra hatással van a képzés és közművelődés irányára és színvonalára.”  „… a képzés és művelődés kialakult intézményrendszere és működése erősen befolyásolja az illető társadalom, ill. csoportjainak általános közművelődési magatartását.” Az oktatás – képzés és közművelődés Az oktatás – képzés és közművelődés BERÉNYI István: A funkcionális tér szociálgeográfiai értelmezése. Budapest, 2003, 73 – 82. o.

A B Gazdasági – társadalmi – politikai/ideológiai hatás Az oktatás-képzés és közművelődés rendszere BERÉNYI Az oktatás-képzés és közművelődés rendszere BERÉNYI István: A szociálgeográfia értelmezése. Budapest, 1997, 78. o., 8. ábra. ÉRTÉKEKELÉS MAGATARTÁS MENTALMAP vertikális szerkezet horizontális szerkezet személyi feltétel rendszer műszaki feltétel rendszer forma és jelleg horizontális szerkezet KÜLSŐ HATÁSOK OKTATÁS-KÉPZÉSKÖZMŰVELŐDÉS