A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Afrikai elefánt. Előfordulása • Az afrikai elefánt korábban a Szaharától délre egész Afrikában elterjedt volt, manapság elterjedése elsősorban a nemzeti.
Advertisements

A tenger jelentősége.
A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!
VIIII. Szalvéta bemutató
Segner János András ( Johann Andreass von Segner) ig élt.
A Duna-Tisza közi hátság vízgazdálkodás-fejlesztése a fenntartható vízügyi politika alapelvei szerint Dr. Madarassy László c. docens BME Vízépítési és.
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
Energia a középpontban
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Tájékozódás a földi időben
Noé bárkái.
SKÓCIA –
Tűnödtem… wondered: " Kik az én számítógépes barátaim ? "
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
GLASGOW SKÓCIA ADATOK, ADOTTSÁGOK.
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
VÍZERŐMŰVEK Folyóvizes erőmű Tározós erőmű Szivattyús-tározós erőmű
AZ EIFFEL-TORONY ÖSSZESZERELÉSE
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
A fluidumok mechanikai energiái Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
AZ ERŐ HATÁSÁRA AZ ERŐ HATÁSÁRA
CSIGA A csiga egyike az egyszerű gépeknek, melyeket az ősidőktől kezdve használtak az emberek mindennapi életükben és összetettebb gépeikbe beépítve.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Készítette: Fröhlich Noémi
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
KAMDOU.NET Vous Présente Les meilleurs Diaporamas Gratuits.
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
Erről a hídról a következő kockán kapsz információt:
Buddhista logika és paradoxonok
Optika Fénytan.
LÉPCSŐ LÉPCSŐ SZERKESZTÉS.
Panama Ez a csatorna Közép-Amerikában, Panamá- ban található.
Új “Energiatakarékos” szivattyú: több mint 20% energia megtakarítás
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
Szabadság-szobor (New York)
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
4. Ismerkedés a homokórával
Aszinkron gépek.
A Vaskapu-szoros 4/B. 1. Akadály az ókortól kezdve a magyar-román-szerb határháromszögben összeszûkülõ meder sebes sodrás szerpentinszerű éles kanyarok.
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
Ciklonok, anticiklonok. Az általános légkörzés
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Dubai "Egy más világ".
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
MARINA HOTEL AZ ÖBÖLBEN
Tanár: Kaszás Botos Zsófia
Phong nha barlang vietnám a világ legnagyobb barlangja
A folyadékok és a gázok nyomása
1 „Még korunk szélhámosainak is tudósnak kell magukat színlelni, mert különben senki sem hinne nekik.” C.F. Weizsacker.
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
A MECHANIKA MEGMARADÁSI TÖRVÉNYEI
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
A tömeg (m) A tömeg fogalma A tömeg fogalma:
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
A Kheopsz piramis.
Magasépítési acélszerkezetek
F F G G F G kGkG kGkG kFkF kFkF kGkG kFkF Első osztályú (kétkarú) emelő Másodosztályú (egykarú) emelő Harmadosztályú (egykarú) emelő k G > k F G < F.
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
121. óra Algebra
Áramlástani alapok évfolyam
Áramlástani alapok évfolyam
EL CANAL DE CORINTO.
Készítette: Tremmel Máté
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
Szivattyúk fajtái 1. Dugattyús szivattyú - nem egyenletesen szállít,
I. Generációs számítógépek
Előadás másolata:

A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség! a Grangemouth kikötője és Falkirk vonalon 1777-ben épült meg a Forth and Clyde csatorna, amely összekötötte Glasgow-t a nyugati parttal. Falkirk és Edinburgh között 1822-ben készült el az Union csatorna. A sajátos domborzati viszonyok miatt azonban, a Glasgow - Edinburgh hajóforgalom csak 11 zsilip alkalmazásával működhetett. A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!

1963-ban közel 150 év működés után bezárták a már elavult zsiliprendszert. Ezt váltotta fel a 2002-ben üzembe helyezett nagyon energia- és időtakarékos Falkirki Vízikerék, ami a modern Skócia egyik jelképe lett.

Itt találkozik a két csatorna.

A világon létező egyetlen forgózsilip, egy hatalmas kétkarú emelő. A karok egy – egy vízzel feltöltött gondolát tartanak, ezekbe úsznak be a hajók az alsó és a felső csatornából.

Az alsó csatorna.

Behajózás az alsó csatornán.

Közeledik a bárka a kerékhez, a felső csatornán.

Hajó a felső gondolában.

Már két hajó van a kerékben. Felső csatorna. 35 m. Alsó csatorna. Már két hajó van a kerékben.

Kezdődik a fordítás.

Hajók a mozgó kertékben.

Forog….

Forog….

A finis.

Átfordítás után, útra készen.

Landolás.

15 percet vesz igénybe! A zsilipek lezárása, a megfelelő vízszint-magasság beszabályozása és az átfordítás művelete mindössze 15 percet vesz igénybe!

Jöhet a következő! Egyszerű ez !! ¿ Nem ?

Egy - egy 25 méter hosszú gondola össztömege, a benne lévő vízzel és a hajóval együtt 300 tonna !

1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége ! A kerék gondoláit azonos mennyiségű vízzel töltik fel, amiből a beúszó hajók a saját súlyuknak megfelelő víztömeget szorítanak ki (Archimédész törvénye). Ezért a gondolákban levő hajókkal együtt is, mindig egyensúlyban van a rendszer. Így az alsó és a felső zsilipet lezárva, a gigászi szerkezet 180°-os átfordításához a 22,5 kW összteljesítményű motoroknak mindössze 1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége !

A Kerék valódi turistalátványossággá tette a hajóforgalmat Edinburgh és Glasgow között.