A Forma1 világa Készitette: Kállai Béla

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A Spider Racing-et egy összeszokott, sok időt együtt töltő baráti társaság alapította 2007-ben.  A csapat hivatalosan a 2010-es évtől szeretne összeállni.
Advertisements

20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
BMW.
Hogyan illeszkedik be Mészöly munkássága a második világháború utáni magyar irodalomba?
MÉHES LÁSZLÓ ÉLETKÉPEK.
A Fortepan fotómúzeum képeiből mazsoláztam.
Készítette: Birghoffer Péter
A Forma-1–es autók felépítése
A Forma-1 világa A Forma-1 kialakulása Szabályai Versenyek
Hernádi László TUDÁS, SEBESSÉG, GYŐZELEM. A pilóta és a titkos „összetevők”
Készítette: Tóth Richárd
A Formula-1 világa.
Vermes Miklós Jeges Károly, Csekő Árpád 50.. Vermes Miklós Jeges Károly, Csekő Árpád 50.
VETÉLKEDŐ. 1.kérdés H3 játékos gólt lő, a játékvezetők megadják a gólt, de amikor beírnák a jegyzőkönybve, akkor veszik észre, hogy H3-as nem szerepel.
Előzmények - Világ szerte évek óta rendeznek tésztahídépítő versenyeket, amelyek nagy hagyománnyal bírnak. - Magyarországon a 90-es évek elején rendeztek.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Szépművészeti Múzeum 1928 Gellért szálloda.
Tabáni Spartacus SKE Bemutatkozás.
Jelentősebb eredményei:
A MAGYAR NŐI KÉZILABDÁZÁS
Makovecz Imre ( ) Kossuth-díjas építész, a magyar organikus építészet egyik képviselője. A Magyar Művészeti Akadémia alapítója, örökös.
Porcs Dániel MF-13K NBA ( kosárlabda).
Új-Zéland történelme Új-Zéland történelme mintegy 1000 évet ölel fel, melynek első részében a sziget lakói (a maorik) teljes elszigeteltségben éltek, majd.
Kezdetektől napjainkig Készítette: Tánczos Andrea (TAAOAAI.ELTE)
EU alapismeretek E-Learning.
Nemes Nagy Ágnes Élete
Tartalom Áttekintés Világbajnokságok A Formula-1 története Kialakulása
Teniszcsillagok.
Az Európai Unió és Magyarország
„Egy harc emberek és gépek között, ahol minden kanyarban veszélyek leselkednek…”
2008-as idény Török Zsolt Nándor (TOZNAAI.ELTE).  Zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített versenypálya  Egyes helyszíneknek részben vagy.
Michael Schumacher 2006-ban
Teniszcsillagok. Rafael Nadal Hatszoros Grand Slam győztes Zsinórban négyszer nyerte a Roland Garrost 2005 és 2008 között Szinte egyedüliként pozitív.
Könnyűzenei lexikon: Omega
Forma 1. A Forma-1 rövid ismertetése A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma– 1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi.
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
Készítette: Spiller András
A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
Magyarország népességének alakulása a honfoglalástól napjainkig
Testnevelés: Tenisz Majoros Lívia MF13M3.
„Mielőtt belekezdesz, konzultálj az orvosoddal”
Sportszervező szak (levelező)
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Számalap 1. beadandó Horváth Ágnes (HOAOAAI.ELTE)
Számítógépes alapismeretek Bemutató Könnyűzenei lexikon: Omega.
FORMA 1 VILÁGA Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat
A forma-1 világa Drahos István ELTE-IK 2008
A Forma-1  A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
Az Albacomp Története.
Számítógépes alapismeretek 1. beadandó Forma 1 világa.
Földünk a második világháború után
2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
BAKOS KÁROLY súlyemelés.
Várkonyi Mária1 Sára Sándor A mozgókép mestere.
Forma 1 Pillanatok. Juan Manuel Fangio 1934-ben kezdett versenyezni, de európai versenyen csak 1948-ban indult Az argentin autóversenyző tíz éves pályafutása.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Dr. Pallo József PhD. bv. ezredes
Egyszerű történet vessző száz oldal – a kardozós változat
Arsenal Football Club. A következőkben az Arsenal labdarúgó csapatról tudhatunk meg fontosabb információkat.
A mi földink.
Forma-1 Készítette: Ölvedi Tibor (oltqaai). Bevezető Elnevezések Célok Kezdet: 1950 Központ áthelyeződése Motorok Szponzorálás.
1927-ben született az olaszországi Subiacoban, művészeti középiskolát végzett tól statisztált, 1947-ben harmadik lett a Miss Italia szépségversenyen.
Kézilabda.
Forma Szabálymódosítások V6 turbómotor Max. 100kg üzemanyagot használhatnak Új aerodinamika A szezonzárón dupla pont járt Állandó rajtszámok 5.
Real Madrid.
Különleges fejezetek a magyarországi zsidó sport történelméből
Előadás másolata:

A Forma1 világa Készitette: Kállai Béla Bevezetés

1. Bevezetés Formula1=Forma1=F1 Szabályait a FIA határozza meg Több állomásból (Grand Prix)-ből áll Egyéni, és csapat-világbajnokság Első futam 1950-ben, idén van az 59. szezon Európa volt a központ, dohányreklám tilalmak, egyre több verseny Europán kívül (Majál, Kína, Bahrein, Szingapúr). Magyar Nagydíj 1986-óta Az F1 a világ egyik legdrágább sportja.

1.1 Világbajnokságok Az első nyolc szerez pontot (10,8,6,5,4,3,2,1) Az a világbajnok, akinek a végén a legtöbb pontja van. Pontegyenlőség esetén első,második helyek száma Niki Lauda 1984-ben 0,5 pontal nyert. Sokszor változott a jelenlegi 2003-óta érvényes Pilótaváltás egy csapaton belül engedélyezett Konstruktőri világbajnoki cím: a legtöbb pontot szerző csapat, a két pilóta összes pontja adja. Címvédő: Kimi Raikonnen és a Ferrari Az idény: március 16.-án kezdődött Ausztráliában és november 2.-án ért véget Braziliában világbajnok Lewis Hamilton

1.2 Nagydíjak Nagydíj hivatalos neve az rendező ország nyelvén, pl.: Magyar-Nagydíj Egy ország több nagydíjat is rendezhet, de más néven Luxemburgi nagydíj Németországban, San Marinói olaszországban A legtöbbször Olasz, és Brit Nagydíj szerepelt, eddig minden szezonban Indy 500-as beleszámitott a bajnokságba 1950-1960-ig Egyre nőtt a versenyek száma 1984-óta nem ment a számuk 16 alá A versenyek száma egy évben nem lehet több 20-nál Idén rendezték meg az első éjszakai futamot Szingapúrban Országon belül is változhat a verseny helyszíne(Suzuka-Fuji)

1.3 Versenypályák Monzai pályán rendezték a legtöbb versenyt Országúti, városi pályák (Spa,Monaco) Jellemzője a rajt-célegyenes: ritkán nem egyenes, hanem kicsit ives (Spa, Monaco) Boxutca szerepe (tankolás, kerékcserék) A legtöbb pályán óramutató járásával megegyező irányban haladnak (ami ellentétes: Interlagos, Isztambul park) Egyik fő szempont a pályák tervezésénél a biztonság, Monaco csak a hagyományai miatt van még meg. Az új pályák mind megfelelnek, sok a bukótér, a pálya szélessége nem kisebb sehol mint 10 méter

Egy kis kitérő Az F1 történetének legsikeresebb versenyzője: Michael Schumacher 249 nagydíjából 91-et megnyert, 7-szeres világbajnok Előtte Huan Manuel Fangio tartotta a világbajnoki címek rekordját, 5-el Ezt csak 2003-ban döntötték meg Ayrton Senna 1994-es halála óta ő volt a legkiemelkedőbb pilóta Fernando Alonso két világbajnoki címmel büszkélkedhet 2005,2006-ból

2. A Forma1 története Elődje az európai Grand Prix Motor Racing volt Az első Francia Nagydíj 1894-ben Le-Mans-ban magyar győztes (Ssisz Ferenc), azóta sem volt kiemelkedő magyar az F1-ben Rendeztek még világbajnoki futamokat (1936-os Magyar Nagydíj) Az első világháború után Alfa Romeok, Bugattik Első és második világháború között az Ezüstnyilak domináltak, két márkát neveztek így: Mercedes-Benz, Auto Union 1946-ban egyeztették a szabályokat A világháború után nem új autókat használtak A 40-50-es férfiak domináltak, mert a fiatalok a háború miatt nem szerezhettek tapasztalatot. 1949-ben Motoros Gyorsasági Világbajnokság és rákövetkező évben elindult a Forma1 is Silverstonban volt a legelső futam a világbajnokságban, a konstruktőrök csak 1958-tól kapnak trófeát

1950-es évek Az 1950-es világbajnokságot Giuseppe Farina nyerte egy Alfa Romeoval Juan Manuel Fangio világbajnok volt 1951,1954,1955,1956, 1957-ben Stirling Moss egyszer sem volt bajnok, mégis a Forma1 egyik legjobbjának tartják Fangio hosszú ideig tartotta ezekkel a címekkel a rekordot Az évtizedet a gyári csapatok uralták: Ferrari, Alfa Romeo, Mercedes Az első konstruktőri címet 1958-ban a Vanwall nyerte 2 literes sűrítő nélküli autókkal versenyeztek, majd 2,5 literessel Majd 2,5 literesekre álltak át, visszatért a Mercedes

1960-as évek Ezekben az években jelentek meg a reklámok az F1-ben Szintén ekkor jelentek meg a elsősorban a brit magáncsapatok (Vanwall, Cooper, Lotus) Nem volt saját motorjuk, másik motorgyártótól vásároltak Legnagyobb hengerűrtartalom 3000cm3 szívómotoroknál, turbósoknál 1500cm3 Ezekben az években többen lettek bajnokok: Phill Hill, Graham Hill(1963), Jim Clark (1965), John Surtees (1964), Jack Brabham (1966), Denny Hulm (1967) 3-szor lett konstruktőri bajnok a Lotus (1963, 1965, 1968), kétszer a Brabham, és a Ferrari, egyszer a Cooper, BRM, Matra

1970-es évek 1970-től 1982-ig a Ford-Cosworth motor dominált 155 versenyt, 12 egyéni címet nyert Egyedül a Ferrari tudott versenyképes motort gyártani A 70-es évek első címét Jochen Rindt nyerte, úgy, hogy az Olasz Nagydíj edzésén halálos balesetet szenvedett 1971-1974-ig Emerson Fittipaldi és Jackie Steward nyertek felváltva A 70-es évek második felében a Ferrari dominált, Niki Lauda 1977,1979-ben lett bajnok Ekkor kezdték átépíteni a pályákat a biztonság miatt, nem feleltek meg a biztonsági előírásoknak (bukótér, lassú mentés) A 70-es évek végén 80-as évek elején sok technikai újítás, melyekkel sokszor már túlzásba estek Ezeket hamar betiltották Turbós autók 1977-től, 79-ben az első győzelmük

1980-as évek 1983-tól domináltak a turbós autók 1000 lóerő Később korlátozták a túlzott fogyasztás miatt Legerősebb motor 1400 lóerő (BMW) Nem bírták a turbók hosszú ideig ezért megszűnt a használatuk a Forma1-ben 1989-ben Visszatértek a szívó motorokhoz Két legsikeresebb pilóta: Nelson Piquet(1981,1983,1987), Alain Prost (1985,1986,1989,1993) Williams, Mclaren 4 bajnoki cím, Ferrari 2 Ayrton Senna egy címet szerzett, ebben a 10 évben

1990-es évek 1990-es évek elején elektronikus segédeszközök: kipörgésgátló, ABS 1994-ben betiltották őket 1994-es San Marinói Nagydíj halálos balesetei után (Ayrton Senna, Roland Raztenberger) előtérbe került a biztonság 1995-ben hengerűrtartalom 3000 cm3 csökkent 750-ről 650-re csökkent a lóerők száma Az első két évben Senna, és a Mclaren végzett az első helyen 1994-ben Michael Schumacher lett a bajnok vitatott körülmények között 1995-ben szintén a Benettonnal 1997-ben Jaques Villeneuve lett a bajnok 1998-1999 Mika Hakkinen és a Mclaren volt a bajnok

2000-es évek 2000-2004-ig a Ferrari volt a konstruktőri bajnok Michael Schumacherrel 2005, 2006-ban a Renault-tal Fernando Alonso lett a bajnok 2007 legnagyobb botránya a Ferrari-Mclaren kémbotrány, aminek során a Mclaren csapattol elvették a csapat pontjait 2005-ös csonka USA nagydíj után (3 csapat indult) 2007-ben egyetlen gumibeszállító maradt 2006-ban Max Mosley az FIA elnöke a zöld jövőt körvonalazta, energiatakarékosság 2000 óta a gyári csapatok uralják a bajnokságot: Ferrari, Renault, BMW-Sauber

Összes győzelmek száma Csapatonként az összes győzelem száma Felhasznált irodalom: http://www.w3schools.com http://hu.wikipedia.org/wiki/Forma%E2%80%931