Christian Kerez Architectural dialugues riport
Christian Kerez – Ars poetica „Az építészet az élet létfontosságú része, nem csupán formai feladat. Mindazonáltal kiállok az ellen, hogy pszicológiai és társadalmi (social) jelenségként fogjuk fel.” az építészet „hajszolása” az épületekre szükségünk van függetlenül attól, hogy jók-e vagy rosszak A külső kényszerek legyőzése archaikus értelemben vett radikalitás eszközeivel Végletekig finomított koncepciózus tervezés Épület, mint egyedülálló médium Manifesztum szerű épületek (pl.: House with one wall) „generic code” megtalálása, az alpján való tervezés Határterület építészet és művészet között Baráti viszony több képzőművésszel, de nem kollaborál (ego) Building as experiment, adventure Szerkezeti integritás
Barnett Newman: Midnight blue (1949) Ad Reinhardt: Abstract painting no 4 (1961) Párhuzam az absztrakt művészetekkel: A körülmények segítségével értemlezhető alkotás Christian Kerez – Ars poetica: művészet és építészet
Ház 1 fallal – Zürich,
Christian Kerez – Ars poetica: művészet és építészet Ház 1 fallal – Zürich,
Christian Kerez – Ars poetica: művészet és építészet Ház 1 fallal – Zürich,
Christian Kerez – Ars poetica: művészet és építészet Ház 1 fallal – Zürich,
A körülmények által meghatározottság kísérleti terepe: favelák (ETH kutatási projekt) Fejlesztési területek: Grotinho (Suzel MarciaMaciel, Carlos Dias) Antonico folyó (MMBB, Fernando de Mello Franco, Marta Moreira, Milton Braga) Grotao (Urban Think Tank) Peremterületek (Alejandro Aravena, Elemental) Jardim Colombo (Chrisian Kerez) Christian Kerez – Sao Paolo: Paraisopolis, Jardim Colombo
Többrétegű komplex probléma: Vízellátás, szennyvízelvezetés fejlesztése privát és közös területek differenciálása: bontás és újraépítés városi formák vizsgálata (felmérés, kérdőívek) új építésű házak a vizsgálat alapján szórakoztató és kereskedelmi funkciók beépítése „A város kísérleti stádiumban van.... ez lehetségessé teszi a szociális lakástípusok fejlesztését, újradefiniálását” Építészetében kerüli a pszichologizáló, szociologizáló attitűdöt, racionális, külső téri jegyek alapján vizsgálja a favelát Christian Kerez – Sao Paolo: Paraisopolis, Jardim Colombo
Christian Kerez – A svájci építész Sűrítés (tartalom, szervezés) - svájcibicska Megvalósíthatóságra való törekvés Beton, kifinomult részletképzés, visszafogott színvilág: csak mint kifejezőeszköz, nem cél Téri nagyszerűség és nagyvonalúság keresése Nyitottság, befogadókészség homlokzat másodlagos szerepet játszik Az építészet alapelemeiből alkot (pl:lépcsők a kompozíció fő elemei) Nem tartja magát tipikusan svájci építésznek Több külföldi megbízás Swiss Re Next – Zürich, 2009