Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Szakértői állásfoglalás a hatásterület és háttérterhelés meghatározásáról MÁRKUS MIKLÓS zaj- és rezgésvédelmi szakértő.
Útépítéshez kapcsolódó zajvédelmi előírások és követelmények
Hatvani forgalomszervezést megalapozó vizsgálatok és következtetések Márkus Miklós OPAKFI Zajvédelmi Szeminárium 2007 Sopron.
Az új épületenergetikai szabályozás
„A városi közlekedés alternatívái”
7. Az idő mérésére használt csillagászati jelenségek
Akusztikai környezet Hang: Rugalmas közegben terjedő mechanikus rezgés, mely hallásérzetet kelt Terjedési sebesség levegőben: 340 m/s Másodpercenkénti.
A zajtérkép szerepe a munkavédelem eszköztárában
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-1 Mérési terv.
1 A ZAJKIBOCSÁTÁSI HATÁRÉRTÉKEK MEGÁLLAPÍTÁSÁNAK, VALAMINT A ZAJ- ÉS REZGÉSKIBOCSÁTÁS ELLENŐRZÉSÉNEK MÓDJÁRÓL SZÓLÓ 93/2007. ( XII. 18.) KvVM rendelet.
ZAJVÉDELEM Koren Edit 4..
ZAJVÉDELEM Koren Edit 3..
Bite Pálné dr. VIBROCOMP Kft
Gyakorlati alkalmazás Terjedési és egyéb modellek Környezeti - üzemi zaj számítása Készítette: Akusztika Mérnöki Iroda Kft. Vidákovics Gábor Az MSZ 15036:2002.
Vizsgálati módszerek Épületakusztika
Zaj és rezgés GIS eszközök és alkalmazások. Hazánkban a gyakorlatban alkalmazott országos rendszer az Egységes Országos Vetületi Rendszer. A műszer használatát.
ZAJVÉDELEM SZÁMÍTÁSI PÉLDA Koren Edit 3.. Feladat A gyárban folyamatos a termelés. Három műszakban dolgoznak. Nőket csak abban a műszakban lehet foglalkoztatni,
Analóg jelek digitalizálása
Záróvizsga felkészítő
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
ZH: december 18 kedd, 40 perces
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A „stratégiai zajtérkép” és a zajtérkép értelmezése
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Gyakorlati alkalmazás
Gyakorlati alkalmazás
Készítette: Szili Norbert egyetemi hallgató
Országos Tisztifőorvosi Hivatal
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
Valós-izokinetikus mintavétel áramló gázokban
Magas zenei teljesítményszint visszaszorítása zártkörű előadó helyiségekben Arató Éva MTA Akusztikai Osztályközi Állandó Bizottsága ülése Szeptember.
10. ea..
Ohm-törvény Az Ohm-törvény egy fizikai törvényszerűség, amely egy elektromos vezetékszakaszon átfolyó áram erőssége és a rajta eső feszültség összefüggését.
Győrfi András demonstrátor SZE, MTK, BGÉKI, Környezetmérnöki tanszék
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
közlekedési zaj mérése/ számítása
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-1 Mérési terv.
4. hét 2007.október 9.. Üzemi zajkibocsátás vizsgálata MSZ Fogalmak:  zajkibocsátási hangnyomásszint L AE : a mérőfelület egy pontjára vonatkozó.
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
Győrfi András demonstrátor SZE, MTK, BGÉKI, Környezetmérnöki tanszék
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
I MMISSZIÓ T ÉRKÉPEZÉS - Z AJ 1. ELŐADÁS 1. RÉSZ Á LTALÁNOS FOGALMAK Készítette: Győrfi András.
Zajmérések lefolytatása
Mit kell tudni a magyar nyugdíjrendszerről?. Az öregségi nyugdíjra jogosultság életkori feltételei a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
2014. évi forgalmi adatok statisztika. Alapötlet Legyen valami újdonság naponta változó kínálat létrehozása Forrás: ezenanapon.hu.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Vivőfrekvenciás rendszerek vizsgálata ET 92 -vel
Vivőfrekvenciás rendszerek vizsgálata ET 91-el
Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Előzetes piaci konzultáció
Acél tartószerkezetek tervezése az új Eurocode szabványsorozat szerint
ÉPÍTÉSI TŰZVÉDELEM Az új Országos Tűzvédelmi Szabályzat
ÉMI Kht. Mechanikai Tudományos Osztály
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
Előadás másolata:

Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút

Közlekedési zaj mérése: Közút A vizsgálat során a mérési idő alatt meg kell határozni a mérési ponton a közúttól származó alapzaj szerint korrigált - egyenértékű A-hangnyomásszintet (L'A e q ). MSZ-13-183-1: 1992 A közlekedési zaj mérése, Közúti zaj Amennyiben a mérés során a mintavételezéses mérési eljárást alkalmazzuk, úgy a t mérési idő több szakaszból áll; ezek a szakaszok a T megítélési időben egyenletesen követik egymást, egyenlő hosszúságúak és az egyes szakaszokban mért részeredmények a mérési eredmény kialakításában egyenlő súllyal szerepelnek. A mérési idő (a mérési szakaszok együttes időtartama) nem lehet kevesebb, a szakaszok kezdetének követési ideje pedig nem lehet nagyobb nappal 4, éjjel 2 óránál. (szabvány 3.4.2 fejezete)

Mintavételezés vagy szakaszos mérés esetén a mérés eredményét az egyes szakaszokban mért - alapzaj szerint korrigált egyenértékű A-hangnyomásszintből (L'Aeqi) a következő módon kell meghatározni: ahol LAeqi az i-edik mérési szakaszban mért – alapzaj szerint korrigált – egyenértékű A-hangnyomásszint, dB; ti az i-edik mérési szakasz időtartama, s; K = 0, mivel a mérés a mintavételezéses mérési módszerrel történt; A közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszint meghatározása A mérés idején fennálló forgalmi helyzet időnként lényegesen különbözik az átlagostól. Ennek kiküszöbölésére meg kell határozni a közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszintet (LAM, kö).

A mértékadó forgalmi helyzethez tartozó zajállapot felmérése Mivel a közlekedési zajméréshez mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkezünk, így a szabvány 5.2.2. bekezdése alapján az LAM, kö mértékadó A-hangnyomásszintet az alábbiak szerint határozhatjuk meg: 5.2.2. Mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkező közút vizsgálata esetén LAM, kö = L'Aeq + Kü + Kh, ahol Kü a hónapok (üdülőszezon) szerinti korrekció; Az üdülőidényi személygépkocsi - forgalom relatív értékének meghatározása: július és augusztus hónapok átlagos személygépjármű forgalma április és május hónapok átlagos személygépjármű forgalma /A havi forgalmi adatokat „Az országos közutak 2006. évi keresztmetszeti forgalma” c. kiadványból vettük./ Ψ=

Az üdülőidényi gépkocsiforgalom A hónapok szerinti korrekció (Kü) értéke, dB (ha a mérés a megjelölt hónapban történik) hónap Az üdülőidényi gépkocsiforgalom kicsi Ψ<1,4 közepes 1,4<Ψ<2,6 nagy 2,6<Ψ január 0,7 1,6 2,8 február 0,4 1,8 3 március 0,1 1 2 április 0,5 0,8 május június -0,3 -0,6 -1 július -1,8 -2,8 augusztus -0,7 -2 -3,5 szeptember -0,5 -0,4 október november december 1,2 2,2 Kh a hétvégi forgalom miatti korrekció, melynek értéke a mérési nap alapján 0, így Kh=0.