A Mi-24-es helikopter porkiválasztó berendezésének vizsgálata Diplomamunka Mórocz László Gyula
A PZU elhelyezkedése a Mi-24-es helikopteren
A PZU szerkezete
A Fluent alkalmazása Fontosabb jellemzői: – a tömeg-, lendület-, és energiamegmara- dás alapegyenleteit oldja meg – véges térfogat módszer – cella-centrált – strukturálatlan hálót használ – szegregált
Előzetes megfontolások – Re > → turbulens áramlás – 6%-os levegőelvezetés – szemcseméret: 1μm < d < 500 μm – sztochasztikus modell – portalanítási fok: m elvezetett por /m össz. besz. por – torlóponti nyomásveszteség
Az eredeti geometria hálózása
Az áramvonalak a statikus nyomás értékének (Pa) megfelelően színezve
Trajektóriák 1 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
Trajektóriák 10 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
Trajektóriák 50 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
Trajektóriák 100 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
A vizsgált kialakítások Az „üres” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
A „Cranfield” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
A „-5 fok” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
A „NACA” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
A „+5 fok” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
Az „5 gyűrű” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
A különböző konstrukciók összehasonlítása
Nyomásveszteségek összehasonlítása „üres”eredeti„+5 fok” „-5 fok” „NACA ” „Cranfiel d” „5gyűrű” Torlópon ti Nyomáse sés (Pa) ω
Trajektóriák 50 és 75 μm Ø-ű szemcsékre az „5 gyűrűs” szerkezetben
További vizsgálatok – más sűrűségű és belépő sebességű szemcsék – különféle hálózás és turbulencia modell – más peremfeltétel alkalmazása – a hajtómű és a PZU együttes vizsgálata – íveltség – kísérletek szükségessége