Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
a sebesség mértékegysége
Advertisements

Földmunkák Az épületek alépítményi munkái: kitűzés
MIKROÖNTÖZÉS Lényege: a berendezés kis nyomáson (
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Villamosművek Tanszék Szakaszolási tranziensek.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Volumetrikus szivattyúk
Közlekedéskinetika és -kinematika
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Szerszámgépek rezgés-diagnosztikai vizsgálata és gyakorlati tapasztalatok dr. Péczely György MIKSz elnök A.A. Stádium Kft ügyvezető igazgató 1.
Földmunkagépek, tömörítőgépek
Építőgépek, Anyagmozgatógépek és Üzemi Logisztika Tanszék
Közlekedési pályák Útépítőgépek Budapest 2010.
Földmunkagépek, tömörítőgépek
Járművek és mobil gépek II. Építőipari szállítójárművek
Közlekedéstan II. ( Hidraulikus hajtások ) Budapest 2003.
Korszakváltás az adapterek alkalmazásában
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Közlekedési pályák tömörítőgépek Budapest 2012.
Járművek és mobil gépek II. Lánctalpas haladóművek
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Építőipari Logisztika
VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény I Budapest 2014.
Járművek és Mobilgépek II.
Nagy Ádám 9.G. Az egyszerű gépek.
Járművillamosság-elektronika
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Széchenyi István Egyetem
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Elektrotechnika 11. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 12. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Talajjavítás mélytömörítéssel, szemcsés kőoszlopokkal
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Rögvest kezdünk gsz_08.
Mérnöki számítások MÁMI_sz2 1.
Szállítógépek osztályozása
Üzemi viszonyok (hidraulikus felvonók)
Fizika 3. Rezgések Rezgések.
11. évfolyam Rezgések összegzése
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Földmunkagépek, tömörítőgépek
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Fékberendezések I csoportosítás, dobfékek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált mikrorendszerek:
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Szinkron gépek 516. ISZI Villamos munkaközösség Dombóvár, 2008.
Csapágyak-1 Csapágyakról általában Siklócsapágyak.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Járművek és mobilgépek II.
Gördülőelemes hajtómű
Önjáró szecskázó gépek Dobrendszerű szecskázók Síktárcsás szecskázók
Tengelykapcsoló Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
Cikloid hajtómű tervezése CAD Alkalmazásom 2. Mechatronika BSc szak
Egyéb műszaki jellemzők
Útépítőgépek, tömörítőgépek, Építőanyag-ipari gépek alapok
Járművek és mobil gépek II.
Szerkezetek Dinamikája 3. hét: Dinamikai merevségi mátrix végeselemek módszere esetén. Másodrendű hatások rúdszerkezetek rezgésszámításánál.
Járművillamosság-elektronika
Rezgések Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
Motoros forgótárcsás vágóberendezés
Számítógépes modellezés és tervezés I.
Hangtani alapfogalmak
Számítógépes modellezés és tervezés 2
a sebesség mértékegysége
Hajók gépészeti berendezései
Előadás másolata:

Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőgépek, Anyagmozgatógépek és Üzemi Logisztika Tanszék Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek Összeállította: dr. Balpataki Antal Gyimesi András Budapest 2012.

Aszfaltburkolatú útpálya Betonburkolatú útpálya Útburkolatok Aszfaltburkolatú útpálya Betonburkolatú útpálya

Talajstabilizáció A talajstabilizáció lényege: A talaj „teherbírásának” növelése különböző anyagok hozzákeverésével. Talajstabilizációs technológiák: Mész stabilizáció Cement stabilizáció Mész-cement stabilizáció

Talajstabilizációs géplánc Munkaműveletek: – a talaj fellazítása bontófoggal ( 1 ) – a talaj aprítása marótárcsával ( 2 ) – a hiányzó szemszerkezetű anyag, vagy a cement ( 3 ) és a víz ( 4 ), vagy a bitumen kiszórása, ill. elterítése. – a kiszórt anyagok és az eredeti talaj összekeverése marótárcsával ( 5 ) – a stabilizált réteg betömörítése felületi vibrátorokkal ( 6 ) és tömörítő hengerekkel ( 7 )

Burkolat-terítőgépek (finiserek) ASZFALT BETON 30 - 300 mm, Több réteg, rétegenként terítve 180 - 600 mm, Egy menetben bedolgozva Terített réteg Előzetes Végleges finiserrel (nagyobb hatékonyságú vibrátorok) Előzetes Végleges   finiserrel hengerléssel Tömörítés Kiegészítő egy- ségek, gépek A finiser aszfalttal kapcsolatban lévő részei fűthetőek A finiser után: érdesítő és utókezelő berendezések Kaparószalagos aszfaltfiniser In-line paving technology

Kaparószalagos finiser felépítése

Terítőpad elemei: Vonókeret Döngölő [1] Vibrációs simítólap(ok) {Dynapac} [4] Nyomóléc(ek) {Vögele} [2, 3] Padfűtő berendezés: -gázos -villamos Compact asphalt technology

Útpálya szegély készítése betonfiniserrel Rúdvibrátor szerkezete Beton-bedolgozó gépek (finiserek) 1. haladómű 2. csúszózsaluzat 3. betonelosztó csiga 4. rúdvibrátor 5. felületi vibrátor 6. lengő simítógép 7. motor 8. gerjesztő tömeg 9. tápkábel 10. hidraulikus munkahenger 11. billentő tengely 12. laprugó Burkolat terítése Útpálya szegély készítése betonfiniserrel

Betonfiniserek Kisfilm

Tömörítőgépek csoportosítása működésük szerint Járművek és mobil gépek II –Tömörítőgépek– 2012 – Gyimesi

Motoros döngölőgép felépítése Járművek és mobil gépek II –Tömörítőgépek– 2012 – Gyimesi

Vibrációs tömörítőlap felépítése Járművek és mobil gépek II –Tömörítőgépek– 2012 – Gyimesi

Tomörítőhengerek Önjáró Nem önjáró Statikus Kézivezetésű Vontatott Vibrációs Egypalástú Tandem Kombi Járművek és mobil gépek II –Tömörítőgépek– 2012 – Gyimesi

Vibrációs hengerek hajtása Tömörítőhenger: a haladási sebesség kicsi ( 5 … 20 km/ó ) , ezért - mechanikus hajtásnál a motor után nagy lassító át- tétel (fogaskerekes hajtómű, lánchajtás) szükséges; - hidraulikus hajtásnál alacsony fordulatszámú, nagy nyomatékú hidromotort alkalmaznak. Excenteres tengely: a megfelelő tömörítőhatás, ill. gerjesz- tőerő biztosítása magas fordulatszámot igényel ( n =2400 … 4500 f/perc ), ezért a motor után nem kell nagy áttétel. 1. vibrált henger 2. excenteres tengely 3. vázszerkezet 4. gumirugó 5. ékszíjhajtás 6. lánchajtás 7. motor 8. lassító fogaskerekes hajtómű 9. tengelykapcsoló 10. motor ( gerjesztő ten- gely hajtásához) 11. fogaskerék áttétel Kétmotoros hajtás ( mindkét tömörítőhenger hajtott)

Vibrációs tömörítés Forgásirány hatása a tömörített felület minőségére A vibrációs tömörítés lényege: A talaj szemcséire periodikusan változó tömegerő hat. Ez az erő a szemcséket „lebegésbe” hozza, így az elrendeződés súrlódás nélkül megy végbe. Vibrációs tömörítésnél nagy amplitúdóval és kis frekvenciával tömörítenek laza talajokat, vagy mélyebb rétegeket. Nagy frekvenciával és kis amplitúdóval pedig kötött talajokat kis rétegvastagság esetén. A gerjesztett rezgés frekvenciájának a talaj sajátfrekvenciájának közelében kell lenni. Forgásirány hatása a tömörített felület minőségére Gerjesztéstípusok: körgerjesztés: egyszerű konstrukció, egy gerjesztő egység, mindig a haladási irányba kell, hogy forogjon az excenter! irányított gerjesztés: 2 gerjesztőegység, a talajban egyszerre kelt dinamikus nyomást és nyírást. oszcilláció: 2 gerjesztő tömeg nyomatékot kelt a henger dobján, ami a talajban nyomó és nyíró feszültséget kelt, így a szemcsék vízszintes irányban rendeződnek. A függőleges tömörítő erőt a dob súlya adja. Gerjesztési módok összehasonlítása

Járószerkezetekkel folytatjuk. Köszönöm a figyelmet! Járószerkezetekkel folytatjuk. Járművek és mobil gépek II –Tömörítőgépek– 2012 – Gyimesi