Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Az elektronikus közigazgatási rendszerek biztonsága
Elektronikus Fizetés megvalósítása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
TÁMOP /A
A hazai mérnöki tudás piacképes termékké formálásának eszközei Kovács Lajos ügyvezető igazgató INFOPLAN Mérnökiroda Kft.
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
E-learning és a multimédia
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
TSZVSZ konferencia Vecsés 1 Minősített kivitelezők az építéstechnikai tűzvédelem területén Előadó: Dr. Bánky Tamás.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
V. Országos Távmunka Konferencia „ Versenyszféra tapasztalatai” Forgács Tamás December 07.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Somoskői Gábor Froweld kft.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Aktualitások az információvédelem területén Gasparetz András Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület, elnök MagiCom Kft. ügyvezető igazgató, címzetes.
Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor.
„Információvédelem menedzselése” XIX. Szakmai Fórum Budapest, január 18. Egyesületi hírek BS7799 tanúsítások helyzete Gasparetz András Hétpecsét.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„Információvédelem menedzselése” XI. Szakmai Fórum Budapest, május 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Barcsák Marianna KPSZTI
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia 3. Szekció: Tréning tanácsadás 2011/11/17 13.50 – 14.10 Tarján Gábor

A képzési igény és környezet Áttekintő tartalom A KKV rövid bemutatása A képzési igény és környezet Az információbiztonsági tudatosító programokról (általában) A megoldás A pilot projekt A jó gyakorlat kiterjesztése Eredmények – tanulságok Néhány életkép

2001-ben 3 magyar magánszemély Igazi KKV (6-700 m Ft / év árbevétel) A KKV 2001-ben 3 magyar magánszemély Igazi KKV (6-700 m Ft / év árbevétel) Létszám: 15-40-60 fő!? Profil: Informatikai outsourcing (tervezés, megvalósítás, üzemeltetés) és kapcsolódó tanácsadás Távoli és telephelyi szolgáltatás: Amersham, Budapest-Kőbánya, Budaörs, Buc, Cardiff, London… ISO 9001, 14001, 27001:2005 tanúsítvány (SGS) „Investor in People” minősítés GE Preferred Vendor, CISCO Premier Partner

A képzési igény és környezet Rendszeres harmadik fél általi auditok (SGS, IIP) Időnként vevői auditok, felülvizsgálatok Földrajzi szórtság Változatos munkarend (lásd pl. időeltolódás) Definiálatlan szervezeti határok Idénymunka (lásd „Az olasz meló”) (Informatikában) „túlképzett” felhasználók: mindenki használ számítógépet rutinszerűen Gyors változások a követendő eljárásokban, szabályokban – belső portál

Az információbiztonsági tudatosító programokról (általában) Információbiztonsági tudatosság: Hangsúlyos hely a szervezeti kultúrában Egy komolyabb incidens ügyfélvesztést okozhat A szervezeti kultúra elemei: „Kemény” és „lágy” „Kemény” elemek: ügyrendek, szabályzatok (definiált felelősségi körök), technikai / műszaki védelmi kontrollok „Lágy” elemek: szakképzettség, biztonsági ismeretek, elkötelezettség, értékrend, munkakultúra, hozzáállás… Egy hatékony program ezeknek a kemény és lágy elemeknek az egészséges keveréke!

A megoldás: Az e-Scola Képzési Rendszer Aktív tanulás – blended learning – e-learning? A technika önmagában nem megoldás Egy professzionális partner: Observans Kft. (tananyagfejlesztés, módszertan, tapasztalat elektronikus tanulási környezetekkel) A keretrendszer kiválasztása: Moodle (de platform független tananyag modulok – SCORM) Partnerség (Observans – MagiCom) Közös projekt – közös „termék” Az e-Scola Képzési Rendszer – Ma már védjegy!

A pilot projekt A projekt kockázatainak csökkentése: lépcsőzetes bevezetés a cég egy munkavállalói csoportjára Az olaszországi idénymunkások (nyári diákmunka: tankönyv-disztribúció Padovában) Felvételi beszélgetés, hozzáférés megadása (felhasználó név és jelszó), e-learning, szerződéskötés (munkaszerződés és munkaerő- kölcsönzési szerződés elektronikus vizsga után!) A jelöltek aktivitása jól követhető a rendszerben Hétköznapi hasznos tudnivalók is a felületen! Elégedettségi kérdőív a munkaviszony megszűnésekor

A jó gyakorlat kiterjesztése az egész szervezetre Belső tananyag-mutációk készítése: Olaszországi idénymunkásokra A kőbányai központban dolgozókra A kihelyezett munkatársakra „Kényszerített” hallgatói aktivitás (pl. szavazás) Elektronikus vizsga (minta és éles teszt) Elégedettség mérés Hallgatói aktivitás nyomon követése Audit bizonyítékok „gyártása”, szolgáltatása

Eredmények – tanulságok (1/3) Élőmunka megtakarítás: A szakterületi vezetők (pl. információbiztonsági vezető) munkaideje és a munkavállalók ideje Felhasználói élmény: tetszési index 4-4.6 között Vevői elégedettség: A cég ügyfelei érzékelik, hogy a KKV munkavállalói jártasak a különféle eljárási szabályokban vonatkozzanak azok az ügyfélnél vagy a KKV-nál követendő gyakorlatra.

Eredmények – tanulságok (2/3) Naprakészség az eljárási szabályokban: Változások gyors és hatékony menedzselése A képzési adminisztráció fejlődése: egyszerűen nyomon követhetők a képzési események, történések (bejelentkezések, vizsgaaktivitás, elégedettség stb.)  Az informatikai szolgáltatások igénybevételi kultúrájának fejlődése: pl. jelszóhasználat, tanulási szokások stb.

Eredmények – tanulságok (3/3) Gazdaságosság: megtakarítások időben és pénzben (pl. elmaradó utazási költségek) Elszámolhatóság: lásd EU pályázatok! Fenntarthatóság: A szükséges IT infrastruktúra nem különösebben bonyolult (internet) Rendelkezésre állás: 99,99 % felett Megfelelőség: lásd az ISO auditok eredményei

Életképek: Teszt, teszt, …

Teszteredmények a rendszerben

Elégedettség mérése

Köszönöm a figyelmet! Tarján Gábor ügyvezető partner, CMC MagiCom Kft. 1102 Budapest, Szent László tér 20. tel: 1 260 5869 fax: 1 260 3743 tarjan.gabor@magicom.hu www.magicom.hu www.e-scola.hu