A tanulás idegrendszeri alapjai
Szomatikus reflexív tagjai Érzőidegsejt-pálya Köztiidegsejt-pálya Mozgatóidegsejt-pálya A köztiidegsejtek száma, kapcsolatrendszere a legkiterjedtebb, mely által a párhuzamosan működő reflexívek egymással kapcsolatba lépnek, hosszabb- rövidebb ideig együttműködnek, inger-válasz kapcsolatot gazdagodik feltételes reflexek felfedezése
Feltételes reflex Feltételes reflex egy tanult magatartásforma (nyitott program, tapasztalatokkal kiegészülhet a magatartásforma, egy faj egyedeinél különböző lehet, megengedi az egyediséget, a változó környezethez való alkalmazkodás miatt alakul ki.) A feltételes reflex nem köthető életszakaszhoz, bármikor kialakulhat.
Jellemzői a társításos tanulás: 2 ingert társítunk: egy közömbös (feltételes) és egy feltétlen ingert. Végeredmény az, hogy a közömbös ingerre is bekövetkezik a feltétlen válasz. Fenntartásához megerősítés szükséges, különben kioltódik a magatartás.
Ivan Petrovics Pavlov (1849-1936) 1904-ben orvosi Nobel-díjat kapott az emésztőrendszerrel kapcsolatos kutatásaiért. 1905-ben zajlott kísérlete a kutya táplálkozásával volt kapcsolatban.
Az agy tapasztalatszerző folyamatainak összessége a tanulás kommunikáció . Információszerzés 90%-a szóban vagy írásban történik, közvetlen tapasztalatszerzés háttérbe szorul. Emléknyomokat befolyásolja: Érdeklődés Fáradékonyság Agy működés kapacitása
A beszédkészség egyedülálló emberi tulajdonság, melyet a beszédmozgató és beszédértő központok segítik. A tudatos értelmi működések vezérlője a homloklebeny.
Köszönöm a figyelmet ! :D