A Pedagógusképzési Koordinációs Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A „KÖZPONTI” (I.) MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE, EREDMÉNYEI
Tehetségpont létrehozása
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A tanárképzés szerkezete
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Szakmódszertani fejlesztés
Barcsák Marianna KPSZTI
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A Pedagógusképzési Koordinációs Központ TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése A Pedagógusképzési Koordinációs Központ és a Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont bemutatása Pécs, 2011. október 13.

Pedagógusképzési Koordinációs Központ (PKK) „Ha a felsőoktatási intézményben több oktatási szervezeti egységben folyik pedagógusképzés, a szervezeti és működési szabályzatban meg kell határozni azt az oktatási szervezeti egységet vagy a szenátus által létrehozott testületet*, amelyik ellátja a különböző szervezeti egységekben folyó oktatómunka, valamint az ehhez kapcsolódó gyakorlati képzés összehangolását. Ennek a szervezeti egységnek a vezetője felel a felsőoktatási intézményben folyó pedagógusképzés összehangolásáért.” /2005. évi CXXXIX. törvény 145. § (5)/  *PTE: Pedagógusképzési Koordinációs Központ (2007) Elnöke az általános- tudományos és oktatási rektorhelyettes, titkári feladatait az Oktatási Igazgatóság látja el.

A Pedagógusképzési Koordinációs Központ Tanácsának tagjai A PTE pedagógusképzést folytató karai által delegált képviselők (oktatási dékánhelyettesek, intézetigazgatók), az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat által delegált – tanár szakos – hallgató, a PTE gyakorló közoktatási intézményei által delegált iskolaigazgató, az oktatási igazgató, a PTE tanári mesterszakának felelőse, 2010-től a Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont igazgatója.

A PKK tevékenysége, feladatai A pedagógusképzés területén folytatott oktatómunka, valamint az ezzel összefüggő gyakorlati képzés összehangolása a PTE-n, elsősorban: a tanári mesterképzésre vonatkozóan. (Felvételi, szakdolgozat, záróvizsga stb.) A TÁMOP 4.1.2-08/1/B 2009-0003 pályázat is részben a PKK tevékenységeire épül.

A PKK Tanácsa által elfogadott dokumentumok, tájékoztató anyagok és a kari PKK-koordinátorok elérhetősége http://mesterkepzes.pte.hu/menu/44 http://mesterkepzes.pte.hu/menu/38

Kötelezően megvalósítandó tevékenység: TÁMOP 4.1.2-08/1/B 2009-0003 pályázat Kötelezően megvalósítandó tevékenység: pedagógusképző intézmények regionális szolgáltató és kutatóközpontjainak kialakítása PTE – KE konzorcium Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont (DRPK) 2010.

KÖZELÍTÉS, KAPCSOLATÉPÍTÉS PROJEKTCÉL KÖZELÍTÉS, KAPCSOLATÉPÍTÉS  

A munkacsoportok kapcsolata DRPK Kaposvári Egyetem PTE PKK (BTK, IGYFK, MK, PMMK, TTK) PTE PKK III. mcs. GY I. mcs. II. mcs. F indikátorok Pályázati kiírás Cél GY: Gyakorlóiskolák F: Felsőoktatás PKK: Pedagógusképzési Koordinációs Központ DRPK: Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont

A DRPK Tanácsának tagjai A Tanács elnöke, a TÁMOP-projekt szakmai vezetője, a Tanács társelnöke, a kaposvári projekt szakmai vezetője, a projektmenedzser, a projekt 3 munkacsoportjának szakmai koordinátora, a tanári mesterszak pécsi felelőse, a tanári mesterszak kaposvári felelőse.

SZAKMAI KOORDINÁTOROK, MUNKACSOPORT-VEZETŐK I. A Regionális KÖZPONT létrehozása, tevékenységei II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések III. GYAKORLÓISKOLAI fejlesztések SZENDINÉ FARAGÓ ADRIENNE HUSZÁR ZSUZSANNA PETHŐNÉ NAGY CSILLA

A DRPK tevékenységei, feladatai Intézményen belüli és intézményközi koordináció helyi, regionális és országos szinten Igényfelmérés Szervezés, tervezés, információszolgáltatás Kapcsolódás az országos adatbázishoz Saját adatbázisok létrehozása (Partneriskolák, mentorok, 1980 óta Pécsett végzett tanárok stb.)

A DRPK kiemelt feladata A partneriskolai hálózat kialakítása, együttműködési megállapodások kötése, gyakorlatvezető mentorok biztosítása a tanárjelöltek (130) egyéni (összefüggő szakmai) gyakorlatához 50 partneriskola, 170 mentor A továbbképzési és a tanári mesterképzési igények felmérése A kérdőívek feldolgozása folyamatban. KÖSZÖNJÜK!  

Főbb szempontok Partneriskola Pedagógusainak legalább 10 %-a rendelkezik mentori képzettséggel, ill. vállalja annak megszerzését, korábban is fogadott tanárjelölteket (pozitív visszajelzések), részt vett a HEFOP 3.1.1. programjában, vagy más, a kompetencia-alapú oktatást támogató fejlesztési programban, az országos átlag felett teljesít a kompetenciaméréseken,

Főbb szempontok Partneriskola referenciaiskola, új típusú gyakorlóhely inkluzív szemléletet célul kitűző, illetve megvalósító közoktatási intézmény, pedagógiai programjában és napi gyakorlatában a multikulturalitás, a környezettudatosság, az esélyegyenlőség, a tehetséggondozás vagy a művészeti nevelés meghatározó szerepet kap.  Fentiekről való tájékozódás iskolalátogatás és/vagy kérdőív, oktatói/hallgatói vélemények, mérések alapján történik.  

Partneriskolai együttműködési megállapodás A partneriskola vállalásai: intézményfelkészítési program, szakmai és infrastrukturális feltételek, gyakorlatvezető mentor biztosítása, a mentorképzésen való részvétel támogatása, kapcsolattartás, intézménylátogatás, óralátogatás, országos gyakorlati képzési adatbázis.

Partneriskolai együttműködési megállapodás A DRPK vállalásai: kapcsolattartás konzultációs lehetőség tájékoztatás országos adatbázis

Gyakorlatvezető mentor 2015. január 1-jétől jogszabályi követelmény: pedagógus szakvizsga 277/1997. (XII. 22.) Korm. Rendelet PTE-KE követelmények 2015. január 1-jéig: pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettség és szakképzettség legalább 5 éves szakmai gyakorlat

Gyakorlatvezető mentor 2013 júniusáig gyakorlatvezető mentori végzettség megszerzése. (Felsőoktatási intézmény által indított mentorképzésben.) az iskola igazgatójának támogató nyilatkozata Mindezen feltételeknek akkor is meg kell felelnie, ha már rendelkezik pedagógus szakvizsgával.

Felsőoktatási fejlesztések STRATÉGIAI FEJLESZTÉS: tantervek, tantervi modulok, IKT-fejlesztések, EU-nyelvek és mobilitás, minőségbiztosítás 10 tanterv TARTALOMFEJLESZTÉS: tananyagfejlesztés, a képzők-képzése programok tartalmai, a pályázati honlapra szánt tartalmak 40 oktatási anyag OKTATÓI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE (képzők képzése): IKT-kompetenciák, EU-nyelvi kompetenciák, felsőoktatás-módszertani kompetenciák oktatói műhelyek INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS: fejlesztői labor, interaktív tábla

Gyakorlóiskolai fejlesztések Közoktatási intézményeket a tanárjelöltek fogadására felkészítő program kidolgozása, és kísérleti megvalósítása Közoktatási intézményekben gyakorlatvezető mentorokat felkészítő program kidolgozása, és kísérleti megvalósítása 14 felkészített intézmény 62 képzett mentortanár 2 akkreditált képzés (mentorképzés, intézményfejlesztés)

Gyakorlóiskolai fejlesztések A kompetencia-alapú oktatásra felkészítő moduláris rendszerű szakmódszertani segédletek írása Módszerver IKT – képzők képzése műhely Árkádia szakmai web-lap (irodalom, történelem)

arkadia.pte.hu

modszerver.babits.pte.hu

További projekteredmények Projekthonlap http://pedtamop412b.pte.hu Részvétel az országos hálózat kialakításában, pécsi konzultációk A központ minőségbiztosítási rendszerének kiépítése. MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer létrehozása, bevezetése és auditálása. A gyakorlóhelyeket tartalmazó országos adatbázis: http://www.htgyk.hu  

TERVEN FELÜL 4. pécsi konzultáció a regionális központok együttműködéséről 2011. november 16. (szerda) Témája: A regionális  pedagógusképzési, szolgáltató és kutatóközpontok jövője, tevékenysége, együttműködési és pályázati lehetőségei A köznevelési és a felsőoktatási törvény A tanárképzést és a regionális központokat érintő aktuális kérdések A regionális együttműködés eredményei Kerekasztal beszélgetés a projekteredményekről

A további sikeres együttműködés reményében köszönöm a figyelmet. Prof. Dr. Font Márta szakmai vezető