Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
A november 18-i workshop napirendje
Mobilitás-utazási módok
Önkormányzati informatika ASP alapokon
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Egészségpolitika.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
Díszkivilágítás árnyékában ( Budapest finanszírozási helyzete) Kardos Péter Közgazdász Vándorgyűlés 2009 Zalakaros.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Strukturális és Kohéziós Alapok
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Számítástechnika az UVATERV-ben
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Járműhely igény, parkolás, rakodás
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására városi parkolás nehézségeinek megoldására Összeállították: Molnár László Kiss Károly

Válság: mobilitási motivációk átalakulása közlekedési technológiák és rendszerek mozdulatlansága

A parkolás nem lokális gépkocsi elhelyezési ügy, hanem versenyképességet lakhatóságot közterület minőséget utazási mód választást hálózati integritást meghatározó súlyponti tényező.

Kiindulási helyzet: - m.j. városaink: 250-320 szgk/1000 lakos - Budapest : 340 szgk/1000 lakos - Bécs 460 szgk/1000 lakos - München: 556 szgk/1000 lakos EU: 1990: 115 millió szgk. 2010: 167 millió szgk.

Budapest Henszlmann utca

egységes parkolás-gazdálkodást szükséges A parkolás-gazdálkodás alapelvei: egységes parkolás-gazdálkodást szükséges kialakítani; a gépjárműtárolást elsődlegesen a közutakon kívül kell megoldani, ennek érdekében a fizetőparkolásból eredő bevételekből azt elő kell segíteni; a városközpontokban jelentkező parkolási feszültségeket a közforgalmú közlekedés szolgáltatási színvonalának emelésével, a P+R parkolóhelyek bővítésével, a parkolási funkciójú területekhez a parkolók megvalósításával, valamint tarifális parkolás-szabályozás bevezetésével kell csökkenteni

Budapest Hűvösvölgy

4800

alap létesítése; ezt feltételként kell kötni az egységes Teendők: intézményi költségvetésen alapuló parkolásfejlesztési alap létesítése; ezt feltételként kell kötni az egységes parkolási rendszer bevezetéséhez. a fizetőparkolásból eredő bevételeket parkolás- fejlesztésre, esetleg közterületen kívüli gépjármű tárolási lehetőségek kialakítására célszerű fordítani

Egységes parkolásgazdálkodás feltételek: Parkolásgazdálkodási Szervezet - Parkolásfejlesztési Alap - Közterületen kívüli férőhelynövelés

Kiindulási helyzet: A belső területeken 3-4 lakásra esik 1 db utcai férőhely - utcán kívüli férőhely nagyon kevés - P+R (P+Gy) parkolási kapacitás minimális

Egy sikeres közlekedéspolitika esetén: csökkenhet a napi autóhasználat mértéke, így a járműforgalom nagysága az egyes városré- szekben, de - bizonyosan nem fog csökkenni, hanem lényegesen növekszik a birtokolt gépjárművek száma, így el- helyezésének tárolásának igénye, miközben a forgalommentes és gyalogos öveze- tek növekedésével a férőhelyek száma a jövőben egyre csökken.

Így, a jelenlegi gyakorlat mely szerint a gazdálkodás csak az utcára terjed ki, - ahol a férőhelyek nagyobb részét elfoglalja a lakosság hosszú távon nem lesz fenntartható, mert sem a lakossági igényeket nem elégíti ki, sem bevételt nem termel.

Parkolási indítékok (igények) Parkolási módok (eszközök) Kliens (ügyfél) Lakossági Hivatás utcai garázs, telek P+R

A parkolásgazdálkodás – általános helyzetből kiinduló – legfontosabb feladatai: a munkába járó forgalom belső területektől történő távoltartása, - a lakossági parkolás ütemezett megoldása, - a közterületen kívüli parkolóférőhelyek számának növelése, - a tartós parkolás közterületen kívüli parkoló létesítményekbe irányítása, - az utcai parkolás forgási sebességének és bevételének növelése, - a parkolásszabályozásba vont területek bővítése, - a P+R (P+Gy) parkoló férőhelyek bővítése - egységes finanszírozási és működtetési rendszer kialakítása.

Az egységes parkolási rendszer bevezetésének alapvető kritériuma, hogy: - a közterületi parkolást = a parkolási szervezet (szövetség) = elfogadott parkoláspolitikai elvek alapján koordinálja, = több üzemeltetővel = a használó számára átjárható és átlátható technikai hozzáféréssel működtesse, - a közterületi (utcai) és a közterületen kívüli (garázs) parkolás együttműködő rendszert alkosson. - egységes és átlátható finanszírozás a parkolási bevételekből képzett parkolásfejlesztési alapból történjék

Az intézkedési terv alapkövei: - forrásháttér bővítése az egységes parkolásfejlesztési alap létrehozásával és a vállalkozói tőke szervezett bevonásával, - a közterületen kívüli férőhelykínálat (parkolóházak, garázsok és tárolóhelyek) bővítése, - a lakossági kedvezményezettség kiterjesztése közterületen kívüli gépjármű elhelyezésre, - a gépjárműelhelyezés módjának (helyének) a tárolás (pakolás) jellegéhez (időtartamához) való igazítása, - saját erős gépjármű elhelyezési kezdeményezések ösztönzése végleges támogatással és kedvezményes hitelkonstrukciókkal.

A parkolásfejlesztési alap forrásai: - parkolási díjak - lakossági befizetések (ha van) - önkormányzati hozzájárulás - vállalkozói befizetések

Megoldás: – integrált területi- és közlekedési politika – mobilitás tervezés (keresleti tervezés) – környezethez és életvitelbe illesztett közlekedési rendszer

Célkitűzés: A közlekedéstervezés, a mobilizációs motorizációs tendenciák követésére felépített passzív, reprodukciós módszerről térjen át a mobilizációs tendenciák, területi folyamatok befolyásolására felépített aktív, produktív módszerre!

Köszönöm a figyelmüket! forgalom@fomterv.hu