Egy feladat – és (né)hány tanulság(?) GyRo-Scop 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HÁROMSZÖGEK NEVEZETES VONALAI ÉS KÖREI
Advertisements

Ami a Tiéd.
Síkmértani szerkesztések
Ptolemaiosz tétel bizonyítása 1.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Rajz alapfogalmak rajzeszközök, szerkesztések
Az elektromos mező feszültsége
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
Morley-tétel bizonyítás
FONTOS A PONTOSSÁG Miklós Ildikó
BKWindows Picipuha ® TMX Jegyszedő Edition ™ Bérlet: Békávé Békávé.erté A BKWindows tölt…
talp-1 This chapter is about the orthic triangle of the isosceles triamgle. This type of triangle is very interesting in itself. Now we will examine.
Számold meg a fekete pontokat!
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Műveletek mátrixokkal
Geodézia I. Geodéziai számítások Pontkapcsolások Gyenes Róbert.
Geometriai transzformációk
A szemléltetés fontossága a geometria tanításában
Háromszögek hasonlósága
Készítette: Sinkovics Boglárka
Kombinatorikus problémák sokszögek háromszögekre osztásaival kapcsolatban Hajnal Péter Szeged, SZTE, Bolyai Intézet.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
Látókör.
A hasonlóság alkalmazása
Thalész tétel és alkalmazása
A számítógépi grafika matematikai háttere
A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK ALAPJAI 1. Matematika
Deltoid.
Háromszögek szerkesztése 4.
Háromszögek szerkesztése 3.
Háromszögek szerkesztése
FELADAT: Adott az ABCD téglalap. Bizonyítsd be, hogy az ABC  egybevágó a ACD -el. D C A B.
Készítette: Árpás Attila
Nevezetes tételek GeoGebrában
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk 2.1. Koordináta-rendszerek 2.2. Az egyenes és a sík egyenlete 2.3. Affin transzformációk 2.4. Projektív transzformációk.
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
3.3. Axonometrikus ábrázolások Rövid áttekintés
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Thalész tétel és alkalmazása
Háromszög nevezetes vonalai, körei
16. Modul Egybevágóságok.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Torr-1 Pierre Fermat, the great French mathematician (and lawyer) asked the following problem from Torricelli, the physician living in Firense: Find.
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
1. feladat Az ábrán egy épülő ház tetőszerkezetét látjuk. A „mester” szerint ez akkor lesz a legstabilabb, ha a „ferde” CD nyeregtetőt annak F felezőpontjában,
2005. december 2. Telefonos feladat Három bülbülért összesen Ft-ot fizettünk. Négy ketyeréért összesen Ft-ot fizettünk. Mennyibe kerül egy bülbül ?
2005. október feladat (házi feladat) Pontban 3 órakor az óra mutatói éppen merő- legesek egymásra. Mikor lesznek legközelebb merőlegesek egymásra.
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
A háromszög elemi geometriája és a terület
A modern fizika matematikája a középiskolában
A háromszögekhez kapcsolódó nevezetes tételek
Geometriai transzformációk
Szent Teréz a « kis utak és kis dolgok » szentje, aki az életben a jól és nagy szeretettel végzett kis dolgokban hitt. Ő egyben a virágtermesztők és virágárusok.
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Az inverzió Adott egy O középpontú, r sugarú kör, ez az inverzió alapköre Az O pont az inverzió pólusa Az r2 érték az inverzió hatványa Az O ponthoz.
Számtani és mértani közép
Előadó:Tóth LászlóDátum: Az Önök Partnere a hegesztésben!
Algebrai struktúrák: csoport, gyűrű, test. RSA Cryptosystem/ Titkosítási rendszer Rivest, Shamir, Adelman (1978) RSA a neten leggyakrabban használt.
HÁROMSZÖGEK EGYBEVÁGÓSÁGI TÉTELEI.
Nagy Szilvia 7. Lineáris blokk-kódok
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Mérés és adatgyűjtés Utolsó óra Mingesz Róbert május 5. 1.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Készítette: Horváth Zoltán
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Szécsi László 3D Grafikus Rendszerek 7. előadás
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Egy feladat – és (né)hány tanulság(?) GyRo-Scop 2009.

É n, Will Turner - kedvesemmel, a szépséges Liz Swannal - a ka- lózok el ő l menekülvén egy la- katlan szigeten kötöttem ki. A velünk lév ő kincs elrejtésére közösen az alábbiakat találtuk ki …

I, Will Turner, together with my beautiful sweetheart, Liz Swann, - while escaping from pirates - ended up on a desert island. While trying to hide the treasure we had on us, we made up the following plan...

10 év múlva

K ései utódom! Légy segítsé- gemre azzal, hogy megtalálod és jó kezekbe juttatod az elásott kincset, így a Tied lehet (annak egy része s) a felfedezés öröme!

C A B A’ B’ K

A próbálgatás? Az elemi geometria? A vektorok forgatása? A vektorok skaláris szorzása? A koordinátageometria? A transzformációk egymásutánja? A sopánkodás?

C A B A’ B’ Induljunk különböző helyekről! Sejtés? Vissza

C A B A’ B’ K ß ß’ ß b b c c x x c y y x + y 2 z z Elemi geometriai megfontolások ß + ß’ = 90° A K pont tehát az AB szakasz felező merőlegesén és AB-tól annak felényi távolságban van, a C helyzetétől függetlenül.

Vissza

C A B A’ B’ K b a a’ - b’ a + a’ b – b’ a + b + (a – b)’ 2 a + b 2 (a – b)’ 2 Vektorok forgatása a’ – b’ = (a – b)’ ? Vissza a – b

a b c d c + d 2 1. (a – b)(c + d) = ac + ad – bc – bd = ad – bc = 0, ezért c + d  a – b 2. (c + d) 2 – (a – b) 2 = c 2 + 2cd +d 2 – a 2 + 2ab – b 2 = 2(cd + ab) = 0, ezért c + d hossza éppen a – b hosszával egyenlő a – b Vektorok skaláris szorzata Vissza

C (x; y) A (2a; 0) B (0; 0) A’ (2a + y; 2a – x) B’ (- y; x) (2a – x; - y) (y; 2a – x) K (a; a) Koordinátás okoskodás

Vissza

Egymás utáni transzformációk P P’ P’’ 90° O1O1 O2O2

  ß ß O A A’ A’’ 1 2 OA = OA’ = OA’’ és AOA’’  = 2  + 2ß = 2(  + ß)

Egymás utáni transzformációk (II. rész) P P’ P’’ 1 2  3 445° O1O1 O2O2 P*P*

K ései utódom! Megtaláltad, az- az Tiéd a kincs, a TUDÁS (egy része)!

A problémák általában megoldódnak, egyben új problémákat vetnek fel. Egy Különösen Nagy Bölcs És most jön (ismét) a Java!

Otthoni töprengésük során tanulmányozzák ismételten a látottakat, pótolják a skaláris szorzattal való bizonyítás (hiányzó) lépéseit, szorgalmi feladat keretében vizsgálják meg a nem 90°-os elfordulás eseteit, kutassák fel Szókratész és a rabszolgafiú történetét, írják meg (nekem) – indoklást (is) tartal- mazó – véleményüket erről az óráról.

Köszönet Erdélyi Kristóf árpádos diák, dr. Fridli Sándor egyetemi docens és dr. Mezei István egyetemi adjunktus érdeklődéséért, kérdéseiért, javaslataiért, melyekkel sokat segítettek e bemutató összeállításában és Szauftman Ivett árpádos diák közreműködéséért. Figyelméért és türelméért hálás vagyok az érdeklődők sokaságának.Bizakodom minden jelenlévő bírálatában, hogy ez a vetítés (még) jobbá válhasson.