A globális netgeneráció – aktuális helyzetkép itthon és külföldön Fehér Péter PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Euroexam nyelvvizsgákra
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
Tanárok és diákok a Facebookon
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A Kommunikációs és Közkapcsolati Főosztály tevékenysége ***** Tiszteletbeli konzuli konferencia 2008.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
EGYENLETEK, EGYENLŐTLENSÉGEK, SZÖVEGES FELEDATOK
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság XI. Vándorgyűlése
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Digitális világ – interaktív táblán
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Szerző neve: Zsembery György Dátum: november 30. InnoMax Díj 2011 Innováció újratöltve.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
Megyesi G. Boldizsár, Kelemen Eszter, Somogyi Zsófia Borbála, Geambașu Réka Készült a BZAKA – IKTI megbízásából március 1, BZAKA Workshop, Budapest.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
LIFE LONG LEARNING (LLL) PROGRAM AZ ERASMUS ÜGYINTÉZÉS KARI VONATKOZÁSAI.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Innovatív felsőoktatási módszerek
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Ifjúsági helyzetkép a világban, nemzetközi kitekintés
Motivációs kutatások kutatási kérdései
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

A globális netgeneráció – aktuális helyzetkép itthon és külföldön Fehér Péter PhD

Hazai előzmények Netgeneráció 2010 (Fehér-Hornyák) Facebook 2011 (Lévai-Tóth-Mózer)

A nemzetközi kutatások aktuális irányai és néhány problémafelvetése Milyen tudásszinttel/kompetenciákkal rendelkeznek a diákok/hallgatók? A multitaszk-os tevékenység hatékonyságának kérdései A Netgeneráció rétegződése A digitális egyenlőtlenség/digitális szakadék problémaköre (E. Hargittai) Identitás és biztonság A Facebook lehetséges szerepe

A multitaszk lehetséges negatív hatásai Hogyan befolyásolja a multitask-os IKT használat a diákok teljesítményét? Junco vizsgálata szerint (N=1839) a tanulás közben végzett Facebook-ozás és szöveges üzenetküldés negatívan befolyásolja a tanulók teljesítményét. Számos kutatást felsorol/említ a kognitív pszichológia köréből, amelyek alátámasztják azt az állítást, mely szerint „a humán információfeldolgozás elégtelen hatásfokú azokban az esetekben, amikor különböző input forrásokból érkező információkkal egyidejűleg kell párhuzamosan feladatokat végezni”. (Pl. a vezetés közbeni mobiltelefonálás jelentősen növeli a balesetek számát!) Kognitív túlterheltség (cognitive overload) (Junco (2011 szeptember): A Decade of Distraction How multitasking Affects Students Outcomes)

Born Digital (Palfrey-Gasser, 2008) A szerzők az alábbi témakörök alapján tekintik át a témát: Identitás/”Digitális dossziék”/Privát szféra/Safety Kreátorok/Kalózok/Agresszorok/Innovátorok/Tanulók/ Aktivisták Az adatok minősége Kognitív túlterhelés Szintézis

Hatékonyabban tanulnak-e a fiatalok az új eszközök bevetésével? „Learning will always have certain enduring qualities that have little or nothing to do with technology”.

Prensky Digitális kiegészítők és bővítmények (Digital Extensions and Enhancements) From Digital Immigrants and Digital Natives to Digital Wisdom

A további kutatásokról „Netgeneráció 2012 – A Netgeneráció a felsőoktatásban” A kutatás 2012 februárjában indul, várható eredmények május körül. Digitális nemzedék konferencia (2012. február 11.) Köszönöm a figyelmet!