A nemzetközi üzleti élet etikája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Globalizáció Globalizáció:
A globális világgazdaság regionális átrendeződése
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
A három pólusú világgazdaság kialakulása és a világkereskedelem
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
A gazdasági fejlettség mutatói
Negyedik előadás Március 11
Az ipar.
A posztfordista termelési rendszer
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
A vállalkozások környezete
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Samuel P. Huntington Civilizációk összecsapása
A BRIC-országok jövője
A VILÁGGAZDASÁG VEZETŐ HATALMA
Nemzetközi politikai gazdaságtan I.
A NEMZETGAZDASÁGOK VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRÉNEK VÁLTOZÁSA
A fordista termelési rendszer
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
A Közel-Kelet és Afrika a világgazdaságban
Mexikó.
Versengő tézisek a fenntartható fejlődésről: a piaci és az alternatív gazdasági modell Boda Zsolt MTA PTI, BCE, Védegylet.
Nemzetek közötti kommunikáció Bevezetés Kulcsszavak definiálása.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdaságtudományi ismeretek I. - Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
Luxemburg, Málta,Hollandia
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Az amerikai (USA) kommunikáció
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Karrierlehetőségek a multiknál
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Magyarország a globális világgazdaságban
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Nemzetközi kereskedelem
A globalizáció.
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
Pénz- és tőkepiaci globalizáció
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
52. A multinacionális cégek és a globalizáció A. Mit nevezünk globalizációnak, és mi jellemzi a multinacionális cégeket? B. Melyek a globalizáció pozitív.
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Operatív menedzsment és versenyképesség
Az integráció hatásai, az EU sajátosságai USA-hoz, Japánhoz képest
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
A MAGAS BIZALOMSZINTŰ TÁRSADALMAK
Kolozsvár ÜZLETEK KIINDULÓPONTJA ERDÉLY SZÍVE 
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
A globalizáció - a globális világgazdaság
Előadás másolata:

A nemzetközi üzleti élet etikája

Korunkat a globalizáció határozza meg. Kialakulásáról két vélemény: Elmúlt évtizedek terméke Egyközpontú világ kialakulásával, USA Egyidős az emberiséggel Perzsák – közigazgatás megszervezése Római Birodalom – közigazgatás, latin nyelv

Mi a globalizáció és melyek a jellemvonásai? a nyugati civilizáció kezdeményezésére történő világszintű egységesedési folyamatokat, és azok következményeit értjük az élet számos területén: gazdasági globalizáció pénzügyi globalizáció kulturális globalizáció szimbólumok globalizációja információs globalizáció nyelvi globalizáció

Transznacionális vállalat Multinacionális vállalat

Multinacionális vállalatok: (a 20. sz. végén vált meghatározóvá) 1970-es évek elején 7.000, 1999 körül meg már 44.000 ilyen vállalat működött (+280.000 külföldi leányvállalat). 1995 körül a multi cégek bonyolították le a világkereskedelem 40%-át és az iparcikk-kereskedelem ¾-ét.

A globalizáció ”számai” A transznacionális vállalatok adják: - a világ ipari termelésének több mint felét - a nemzetközi kereskedelem 2/3-át (ennek felét a vállalatokon belüli áramlás teszi ki) - a világ GDP-jének 1/4-ét.

A nemzetközi vállalatok kialakulásának és működésének főbb ismérvei Miért válnak nemzetközivi a cégek? Hagyományos okok: Nyersanyag forrás Új piac Olcsó munkaerő Új okok: Adó-, vámkedvezmény Külkereskedelem szabályozása

Multinacionális cégek amerikai japán europai unió béli Az amerikai cégek közül kerül ki a „legtöbb” nagy. A kétszáz legnagyobb vállalat közül 82 amerikai. A második Japán (41 cég), harmadikok a németek (20), és a negyedikek a franciák (17).

Multinacionális vállalat menedzselése Figyelembe kell vennie a stratégia kialakításánál a különböző országok: Munkavállalóinak Kultúrájának Jogrendjének sajátosságait

Multinacionális vállalat menedzselésének módszerei Vezetők – anyaországiak Vezetők - helyiek

Multinaciónális vállalatok általános stratégiája Alacsony költségű, magas hatékonyságú működés Megújulás és megújítás Termék elérhetőség: bármikor- bárhol-bárhogy A fogyasztóknak szóló kommunikáció

A globalizáció előnyei, hátrányai Előnyök Hátrányok tőkebeáramlás új munkahelyek új technológiák új menedzsment módszerek helyi iparok elsorvasztása tőke repatriálás nemzetközi cégek globális hatalma

„kulturális globalizáció” USA-ból származik Kulturális termékek 50% Mozifilmek 70% Kultúra és értékrendek uniformizálódása Fogyasztás uniformizálódása: gyorséttermek, „pláza-életmód”

Kulturális különbségek Testbeszéd Időhöz való viszonyulás Vallási hagyományok különbözősége