Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

Online könyvajánlás Hogyan tájékozódhatunk a gyermekkönyvek világában?
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Közösségi videó, endogén értékelés és társadalmi tanulás a LEADER Programban Közösségi videó, endogén értékelés és társadalmi tanulás a LEADER Programban.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tanárok kis világa Lehetőségek a tanári hálózatok kutatásában.
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
Interaktív táblák használata Interaktív tananyagok Web 2
Készítették: Balázs, Misu, Zita, Zsuzsi
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
Desktop apps Articulate Storyline overview.phpróla Tom Kuhlmann: elearning/build-branched-e-learning-scenarios-in-three-simple-steps/
Az Internet használata az angol nyelvoktatásban
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
Történelem az Interneten Aranyi Zoltán SZTE Egyetemi Könyvtár
Történelem az Interneten Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
Informatika tanítása ea.
Észak Dél ellen.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Python script/ GUI (töltőre navigálás) Kinect/ROS/ Linux Interface ROS Linux – Apache web statisztikák Lehetséges feladatok.
Forrás:
Doros Roland Mérnök-informatikus hallgató BMF-Nik
Felső tagozatosok programozás oktatása
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Etikai vétségek elemzése
Programozási technológia 1
A GONDOLATTÉRKÉP.
A MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Üdvözöllek a honlapon! 10 éves vagyok Ebben a bemutatóban linkeket adok...
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Még ma is – amikor szinte minden családban van számítógép, sokak számára még ismeretlen a digitális írásbeliség, nem képesek bekapcsolni a számítógépet.
Az EU közös költségvetésének jövője Gondolatok a as pénzügyi perspektíva kapcsán Szemlér Tamás Tanszékvezető egyetemi docens, Budapesti Gazdasági.
Gyűjteményünk Elsősorban helyismereti dokumentumok Szépirodalmi és szakirodalmi művek, szakdolgozatok, képeslapok Heves megyei.
Dr. Kokas Károly, SZTE EK Sajtódigitalizálás: hol tartunk? merre megyünk?
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Logo-pedagógia BMF, tavasz. Mindegyik út bejárása az első lépéssel kezdődik.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
Weboldal tervezés programozó szemmel. Alapok Minden webcím www. –tal kezdődikMinden webcím www. –tal kezdődik Webböngésző = Internet ExplorerWebböngésző.
Az irodalom oktatásának lehetőségei az Integra projektum segítségével Námesztovszki Zsolt - Takács Izabella Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Tanulást könnyítő segédprogramok
Gépi forgácsoló szakma
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
Fontos információk.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
2. Gyakorlat Zalatnai Csongor
Topológiák Hálózati eszközök
Sámánizmus és népvallás: Világkép 2. Birtalan Ágnes.
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
Szögfüggvények Tanulói: Tanári:.
Nemzetközi: IT History Society _ Amerika Computer History Museum (California)
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tudásmenedzsment trendek. Mi újság a TM „házatáján” A TM piaca jelenleg egy „Kék óceán” (Blue ocean) még nem alakult ki öldöklő harc Úgy tűnik, ha lassan.
Informatika tanítása ea.
Illés Zoltán ELTE Informatikai Kar
Káldos János Országos Széchényi Könyvtár Magyar Elektronikus Könyvtár.
Intel P965 chipset.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Előadás másolata:

Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel * 1996.07.16. Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel Lakosné Makár Erika erika@lakosvar.hu http://www.lakosvar.hu 2017.04.04. *

IKT alkalmazása ma oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás, * 1996.07.16. IKT alkalmazása ma oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás, Alkalmazkodás a társadalmi elvárásokhoz, technikai fejlődéshez, szemléletváltás, Széleskörű módszertani eszköztár, Új módszerek alkalmazása, IKT alkalmazása ma az oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás! Alkalmazkodnunk kell a társadalmi elvárásokhoz, a technikai, technológiai fejlődésekhez. Bővítenünk kell ismereteinket és módszereinket egyaránt. Hasonló szellemiség nélkül lehetetlen változtatni, javítani, vagy akár kiegészíteni az eddigi oktatási szokásokat, formákat. Új módszereket megtanulni, és ezeket az oktatásban alkalmazni. Paperti álom megvalósulhasson: 2017.04.04. *

* 1996.07.16. „A számítógép segítségével egy lebilincselő, szórakoztató tanulási világ jelenjen meg, amellyel a gyerekek tanulási tapasztalata is gazdagodik„ (Seymour Papert) 2017.04.04. *

IKT eszközhasználat feltételei * 1996.07.16. IKT eszközhasználat feltételei technikai Személyi Tanulói ill. tanári tartalmi alkalmas terem (számítástechn., hálózat, stúdió) Számítástechnikai ismeretek (fájlműveletek, word, excel, ppt, internethaszn.) Eszközhasználat (adathordozók, projektor, „kocsi”, digitális tábla) Digitális tananyagok, tananyagelemek (mennyiség, minőség, hozzáférés, használhatóság, módosíthatóság) Adekvát tanulási környezet (kollaboratív, projekt, pár-, csoportmunka, vita, stb) Korszerű eszközök, karbantartás, rendszergazda Az iskolavezetés (feltételek biztosítása, hozzáállás, támogatás, pályázatok, ösztönzés) Továbbképzés iskolán belül(mindenkinek!) területi(pl.iskolák között) országos projektek (SDT, Epict, stb) önképzés tanári motíváció, innovativitás, felkészültség, ( tájékozottság a digitális tananyagok hazai,nemzetközi „piacánán) 2017.04.04. *

Szekcióterv: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében, * 1996.07.16. Szekcióterv: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében, Tehetségsegítés IKT eszközökkel, ahogy ezt egy tanító néni látja, és alkalmazza, Szabad felhasználású szoftverek használata, Aktívtábla, mint kivetítő ernyő, Új tanulási módszer – fogalomtérkép-Kidspiration A szekcióban a következőt terveztük: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében hallunk előadást Villányi Györgyné Jutkátől, aki a Váci Óvó és Tanítóképző főiskolán főiskolai docens, és a Kisgyermek újság főszerkesztője. Hallani fognak Hogyan látja ezt a tanító néni, hogyan használja ő a tanítási órákon az IKT, Bemutatja azokat a szabad felhasználású programokat, amit nyugodt szívvel ajánlhatunk az oktatásban Az aktív tábla szerepéről is hallani fogunk Mesterné Csendes Katalin előadásában Kaposváron a Bartók Béla Általános Iskolában tanít. Új tanulási módszereket szeretnék ajánlani a fogalomtérkép használatát- és ehhez egy varázslatos digitális programot a Kidspiration. Lakosné Makár Erika 2017.04.04. *

Új ismeret, tananyag, szövegrész, vers megtanulása. * 1996.07.16. A konstruktív tanulás fontos eszköze, amellyel a már meglévő tapasztalatainkba beágyazva új ismereteinket hozhatunk létre. Új ismeret, tananyag, szövegrész, vers megtanulása. Előadásra való felkészülés, szakkönyv elolvasása kijegyzetelése,(jegyzet) fogalmazás készítése, Ismeretek rendszerezése, összefoglalás Tervezés, Programozás (algoritmus készítés) Kreatív gondolkodás terén egyaránt használható. Kiváló eszköz problémamegoldásra is. Nagyon fontos segítséget ad olyan munkavégzésnél, mikor a tervezés, minden lehetőségét számba kell vennünk, a tiszta logikai gondolkodásnál. 2017.04.04. *

Tehetségsegítés kisgyermekkorban 2017.04.04.

Brainstorming összegyűjtjük a témával kapcsolatos fogalmakat, * 1996.07.16. Brainstorming összegyűjtjük a témával kapcsolatos fogalmakat, kapcsolatot létesítünk, hagyjuk leülepedni, ismét átgondoljuk, kiegészítés, összevetés empirikus (tudományos) megfogalmazással, 2017.04.04. *

ELMETÉRKÉP GAZDAGÍTHATÓ KULCSSZAVAK KÓDOKKAL KÉPEKKEL SZÍNEKKEL FEKTETETT PAPÍRLAP GAZDAGÍTHATÓ SZÍNEKKEL KÖZPONTI KÉP ELMETÉRKÉP KULCSSZAVAK FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK VONALRA ÍRVA ALTÉMÁK ÁGAKON 2017.04.04.

http://inspirations.com (30 napos, gyerekeknek kiváló) http://www.imindmap.com/download/ 30-napos http://www.imindmap.com/education/ http://www.mindjet.com/eu/download/ 21-napos http://www.nova-mind.com/ 30-napos http://www.mindmeister.com/ ingyenes demováltozata jól használható Visual Mind szerkesztő program (profi + oktatási 30 napos). http://www.visual-mind.com/index.html MindFinder (német) http://www.mindfinder.de/download.htm http://www.conceptdraw.com/scripts/resources/dwndtrial.php Az egyik legjobb:SmartDraw http://www.smartdraw.com/downloads/index.htm http://agutie.homestead.com/files/mindmap/index.html http://www.smartdraw.com/examples/view/index.aspx?catID=.Exa mples.SmartDraw.Mind_Mapping http://www.mindmeister.com/ http://inspirations.com (30 napos, gyerekeknek kiváló) 2017.04.04.

http://www.inspiration.com/ http://www.cowetaschools.org/cweb/kidspiration/KidActivities.htm http://www.oswego.org/staff/cchamber/inspire/kidspiration.htm http://www.vickiblackwell.com/kidspiration.html 2017.04.04.

Köszönöm a figyelmüket! * 1996.07.16. Köszönöm a figyelmüket! Lakosné Makár Erika erika@lakosvar.hu http://server.csokonai-kap.sulinet.hu/index2.htm 2017.04.04. *