Berzai Zsolt r. százados

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
Salmonellosis elleni védekezés baromfiállományokban
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Mandrik István ügyvivő Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldal
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában BESZÁMOLÓ A KTE KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGÉRŐL Előterjesztő: KTE Országos.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Térfigyelő rendszer Baján
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Tim Tregenza Hálózat-Manager Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség Legyen Európa biztonságosabb, egészségesebb és produktívabb munkahely!
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Óberling József r. ezredes
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Berzai Zsolt r. százados ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály kiemelt főreferens berzaizs@orfk.police.hu A rendőrség feladatai a vasúti átjárók biztonsága érdekében; a prevenció lehetőségei Budapest, 2010. október 25.

Közlekedéspolitikai koncepciók Fehér Könyv – 2001 „Itt az idő dönteni” Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2004 Magyar Közlekedés- politika 2003-2015

Az Európai Unió új közlekedésbiztonsági programja (2011-2020.) Az EU Bizottság 2010. július 22-én fogadta el A 2011-2020. közötti időszakra vonatkozik Nemes és nagyratörő célt fogalmazott meg Cél: A közúti balesetek halálos áldozatainak felére csökkentése a következő évtized végére Stratégiai célok: Gépjárművek biztonságát javító intézkedések Biztonságosabb közúti infrastruktúra kiépítése Intelligens technológiák ösztönzése A közúthasználók nevelésének és oktatásának javítása Hatékonyabb közúti ellenőrzések A közúti sérülésekkel kapcsolatos intézkedések (fogalom meghatározások, célkitűzések) A motorkerékpárosok közlekedésbiztonságának javítása.

1964-ben történt Megjelent a The Beatles ‘A Hard Day’s Night’ albuma Muhammad Ali profi világbajnok Az „első” év autója: Rover 2000 Dúlnak a harcok Vietnamban Indul a „Tenkes kapitánya” Átadják az új Erzsébet hidat Megalakul a MERKUR – nagy siker a „púpos” Wartburg Magyar közúti közlekedés: 100.000 gépjármű 859-en vesztették életüket közúti balesetben

A múlt…

A halálos áldozatok számának alakulása a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” program célkitűzéseihez képest I.

A halálos áldozatok számának alakulása a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” program célkitűzéseihez képest II.

2010. I-IX. hónap főbb közúti baleseti adatai Magyarországon a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma 8,5 %-kal csökkent (13.412-ről 12.263-ra) a balesetekben meghalt személyek száma 10,4 %-kal csökkent (612-ről 548-ra) 64 fővel kevesebben vesztették életüket közútjainkon az ittasan okozott balesetek számában jelentős, 21,3 %-os csökkenés tapasztalható (1.758 helyett 1.382) 2010. és 2001. I-IX. havi adatok összehasonlítása: - a közúti balesetek száma 9,3 %-kal csökkent - a halálos áldozatok száma 37 %-kal csökkent! (870 fő helyett 548 áldozat) Az adatok előzetesek! 9

Akiknek szerencséjük volt…!

És akiknek NEM! 11

Autóbusz balesetek vasúti átjárókban Kecskemét 37 halott 19 sérült Sorompó nélküli 1973 Hajdúsámson 12 halott 14 sérült Sorompó nélküli 1975 Lökösháza 12 halott 7 sérült Jól működő fénysorompó 1979 Siófok 20 halott 13 sérült Jól működő fénysorompó 1980 Mohora 17 halott 29 sérült Jól működő fénysorompó 1981 Pörböly 12 halott 22 sérült Sötét fénysorompó 1992 Kutas 13 halott 15 sérült Nyitott teljes sorompó 1996 Siófok 33 halott Jól működő fénysorompó 2003 ???

Balesetek vasút-közút szintbeni kereszteződésben 2005-2009. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. Összes ütközés száma 106* 35 34 44 39 Ebből személyi sérüléses 42 33 Meghalt személyek száma 23 fő 20 fő 42 fő 28 fő *2006-ban a statisztikai adatgyűjtésben módszertani változás történt (10 millió Ft-ról 40 millió Ft-ra emelkedett a jelentős anyagi káros vasúti átjárós ütközések alapértéke)

A vasúti átjárók biztonságával kapcsolatos rendőri tevékenység területei Represszív tevékenység - közúti ellenőrzések a vasúti átjárók környezetében - napi ellenőrzési tevékenység része - közös kampányok a MÁV-Zrt-vel Preventív tevékenység - célirányos felvilágosító és kommunikációs tevékenység - közlekedésre nevelés - baleset-megelőzés egyéb területei - ORFK-OBB szerepe Egyéb hatósági tevékenység (infrastruktúra kialakításban közreműködés, szignalizációk stb.)

Vasúti átjárók forgalmának célellenőrzése I. 2010. március 30. 2010 Vasúti átjárók forgalmának célellenőrzése I. 2010. március 30. 2010. június 3. és 22. A Rendőrség - MÁV Zrt. - Rendőrség együttműködése keretében Országosan 60-70 vasút-közút szintbeni átjáróra terjedt ki A forgalomellenőrzésen túl az átjárók forgalombiztonsági szemléjére is kiterjedt A rendőrség a legfőbb baleseti kockázatot jelentő szabályszegések ellen lépett fel Szabályszegések technikai eszközökkel történő rögzítése (az objektív felelősség hatálya alá tartozó ügyekben) Az ellenőrzések tapasztalatai az ORFK-OBB honlapján megismer-hetők

Vasúti átjárók forgalmának célellenőrzése II. (összesített adatok) Szankciók: 51 gépjármű és 5 kerékpár haladt át tilos jelzésen (a rendőri jelenlét ellenére) Helyszíni bírság: 155 fővel szemben Szabálysértési feljelentés: 52 esetben Közigazgatási eljárás: 291 fővel szemben Tapasztalatok: Gyakori a körültekintés nélküli átjáróba hajtás Kereszteződésben megállás forgalmi okból Kerékpárosok és gyalogosok kevésbé tekintik kötelezőnek a szabályokat Az akció napján a vasúti átjárókban nem történt baleset

Prevenció A represszív (ellenőrző) tevékenység szükségszerű kiegészítője Fontos terület a vasúti átjáróban történő balesetek megelőzésére is Kommunikáció: a lehetőségek valóságos tárháza „Forráshiányos” időszakban a szerepe még inkább felértékelődik A prevenció főbb elvei és irányai: Nem léteznek „sablonok” - haladni kell a korral Korcsoportnak megfelelő eszközök alkalmazása (közlésmód, nyelvezet, stílus) Hagyományos kommunikációs eszközök mellett sokkoló kampányok Internet lehetőségek (honlap, egyéb) Bulvár sajtó Rendezvények lehetőségei Egyéb területek (gyermekrajz pályázat stb.)

Egy érdekesség – vasútbiztonság gyermekszemmel!!!

Vasúti átjáró kampányok Világszerte számos kampány folyik napjainkban is Korántsem új módszer a vasúti átjáróban történő balesetek visszaszorítására Már a XX. század első felében is alkalmazták A képen egy új-zélandi kampány kiadványa látható: „Safety Crossing Campaign” „Állj! A biztonság az első!” „Tanulmányozza a tömeg jelentőségét!”

Külföldi kampányok a vasúti átjárók biztonságáért ‘Don’t risk it!’ kampány Ausztráliában: „zéró tolerancia” meghirdetése a kormány által (2009) + számos kezdeményezés ‘Railway Safety Campaign’, 2010. májustól (Kanada); Cél: egyetlen baleset (sérülés, haláleset) se történjen az év végéig ‘Don’t Run The Risk’ kampány 2009 (UK) „Bahnübergang” kampány 2009. szeptember (D)

A sokkoló propaganda ismérvei EU-ban egyre inkább elterjedt és alkalmazott módszer Kimagasló hatásfok jellemzi Első sorban az érzelmekre hat (fiatalok elérése) Rövid, tömör, csattanós kifejezés Bemutat, vagy érzékeltet Hátrányai: - a célközönség egyre „véresebb” közlésmódot vár - „tönkreteheti az estét” Nem minden korcsoportnál hatásos (idősek stb.) Csak más módszerekkel együtt célszerű alkalmazni!

Vasúti átjáró kampányok filmanyagai

A „Tilos!” jelzésnél soha nincs esély, legfeljebb szerencse!

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu