SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME 10.21. Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Az oltalom alatt álló magyar termékek lehetőségei a kereskedelemben
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
TRUEFOOD szeminárium, november 12., Budapest, Magyarország A hagyományos élelmiszerek innovációival kapcsolatos fogyasztói viselkedés Margrethe Hersleth,
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME (TRUEFOOD WP5) 1 Ajánlások a hagyományos élelmiszerek piacra jutásának és innovációjának elősegítésére - a TRUEFOOD pályázat.
1 ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap: „Klaszterek”
A hagyományos élelmiszerek piacra jutási módszerei
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
A biztonságos fogyaszthatósági idő meghatározásának módszerei, elvei és a prediktív modellezés és egyszerűsített mikrobiológiai kockázatbecslés ipari alkalmazásának.
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Helyi termék értékesítés adózási tanácsadása – műhelymunka őstermelők, kistermelők, kézművesek, agroturisztikai szolgáltatók, és civil szervezetek részére.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A földgázpiac jelenlegi szereplői, működési tapasztalatok, várható változások. A Magyar Gázipari Egyesülés működésének bemutatása Molnár.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Származás, minőség- és eredetvédelem. Földrajzi árujelzők kialakulása.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Az ellátási láncok biztonsága
HÍR gyűjteményből Íz-régiók a Kárpát- medencében Szegedyné Fricz Ágnes elnök HÍR Bíráló Bizottság.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
WORKCARE SYNERGIES – findings from EU research – EU 7th Framework Programme -
Az emberi tőke vizsgálatának lehetőségei társas vállalkozások körében Kutatási terv Pótó Zsuzsanna.
Javaslatok további alkalmazásokra Szöllősi Dániel PhD hallgató.
TRUEFOOD szeminárium, november 12., Budapest, Magyarország A hagyományos élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói érzékelés Margrethe Hersleth, Matforsk-NOFIMA.
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Az Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ) jelölés Éfosz TRUEFOOD szeminárium Budapest, október 21.
Papp Attila oktatási vezető
dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Pályázati feltételek LEADER felkészítő fórum „vállalkozási alapú fejlesztés" jogcímre pályázók részére.
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési.
Karancsi Tamás - ügyvezető
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
dr. Sebők András Az MNÉTP tudományos koordinátora
Kaposvár © Campden & Chorleywood Kht. 1 Az „Élelmiszer az életért” Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform bemutatása Dr. Sebők András.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
1169/2011/EU jelölési rendelet
Innovatív fényforrások Közép-Európában – a CENILS projekt tapasztalatai Baracsi Mária Projektvezető Central European Network for knowledge based on Innovative.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
EGYÜTTMŰKÖDÉS A PIACI IGÉNYEK GAZDASÁGOS KIELÉGÍTÉSÉÉRT „IPARI PARK-SZERŰ” ÉLELMISZERTERMELÉSI RENDSZER GAZDASÁGOSAN.
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
ÜDVÖZÖLJÜK!.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Előadás másolata:

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft. dr. Sebők András 1

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Hagyományos élelmiszer fogalmának meghatározása Cél: fogyasztók az élelmiszer láncban résztvevő vállalkozások (gyártók, beszállítók, vevők) szempontjainak meghatározása kizárólag kutatási és innovációs célra az egységes értelmezéshez a földrajzi eredet megjelölésnél, földrajzi jelzésnél és a hagyományos különleges termék jogszabályokban leírt értelmezésénél szélesebb értelmezés- mind a fogyasztók, mind az ipar szempontjából jelentősége van Nem célja a jogszabályokban való megjelenés,

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Hagyományos élelmiszer fogalmának meghatározása (2) 510/2006 EK rendelet földrajzi eredetmegjelölés és földrajzi jelzés értelmezése 509/2006 EK rendelet hagyományos különleges termék értelmezése

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME A Truefood kutatásban részt vevő országok Élelmiszer láncokkal (beszállító, gyártó, vevő) végzett kérdőíves megkérdezések Támogató szervezete k Fogyasztókkal végzett kérdőíves megkérdezések OrszágokMintaszám OrszágokMintaszám Olaszország3112Olaszország800 Magyarorszá g 3011Franciaorsz ág 801 Belgium3015Belgium826 Norvégia800 Spanyolorsz ág 798 Lengyelorsz ág Milan © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft.

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Milan © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos termék defíniciójának meghatározása a Truefood projektben Fogyasztói szempontok  Fókuszcsoport beszélgetések Lengyelországban, Spanyolországban, Norvégiában, Belgiumban, Norvégiában, Olaszországban,  Fő tulajdonságok : gyermekkor óta fogyasztott élelmiszer, amit különleges módon készítenek és állítanak elő és egy bizonyos tájegységhez vagy országhoz kötődik Lánc szereplők szempontjai  Fókuszcsoport beszélgetések Olaszországban, Belgiumban, Magyarországon  Legfőbb tulajdonságok: jól ismert íz, helyi hagyományok, erős kapcsolódás az előállítási helyhez, a termék és az előállítási mód eredetisége 5

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME A hagyományos élelmiszer definíció fogalmának fogyasztói szemléletű megközelítése Gyakran fogyasztják avagy különleges ünnepekhez és /vagy évszakokhoz kapcsolódik Egyik nemzedék átadja a másiknak már a gyermekkorból Speciális módon készült a gasztronómiai örökségnek megfelelően Érzékszervi tulajdonságai alapján jól felismerhető és megkülönbözethető Egy bizonyos térséghez, tájegységhez vagy országhoz kötődik IAMA, Budapest © Campden & Chorleywood Mo. Kht 6

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME A hagyományos élelmiszer definíció fogalmának lánc szereplő szemléletű megközelítése Jól ismert íz Termelés: a kulcs előállítási lépéseknek helyhez kötötteknek kell lenniük (nemzeti / tájegységi / térségi) Eredetiség: - Eredeti receptúra és /vagy - eredeti származású alapanyagok és /vagy - eredeti termelési folyamat kereskedelmi forgalomban kapható: a fogyasztók legalább 50 éve hozzá férhetnek üzletekben, éttermekben Gasztronómiai örökség : 2-3 oldalban leírható története van IAMA, Budapest © Campden & Chorleywood Mo. Kht 7

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Hagyományos élelmiszerrel kapcsolatos követelmények /egyesített Gyakran fogyasztják vagy különleges ünnepekhez és/vagy évszakokhoz kapcsolódik – fogyasztók Idő tényező: általában 50 év – kereskedelemnben : élelmiszer üzletekben, éttermekben kapható - lánc szereplők,- gyermekkor óta fogyasztott-fogyasztó Különleges gyártási mód – a gasztronómiai örökségnek megfelelően – eredetiség (recept, alapanyagok eredete, termelési folyamat ) IAMA, Budapest © Campden & Chorleywood Mo. Kht 8

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Hagyományos élelmiszerrel kapcsolatos követelmények /egyesített (2) Egy bizonyos vidékhez kapcsolódik (helyi, tájegységi, országos) Érzékszervi tulajdonságai miatt jól felismerhető és megkülönböztethető - fogyasztók Gasztronómiai örökség: leírt története van – láncszereplők Példák Magyarországról láncszereplők és fogyasztók által szélesebb körben értelmezett hagyományos élelmiszerre (tepertős pogácsa, lángos, lecsó, töltött paprika, túrós derelye stb.