Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A világ legnagyobb technológiai diákversenye.”
Advertisements

Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
L ÁTHATÓSÁG MEGHATÁROZÁSA tavaszi félév.
Az algoritmizálás oktatás egy lehetséges útja: Visual Basic
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Pár szó a digitalizálásról
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
1 Internet. 2 WWW  World Wide Web  Hivatkozásokkal összekötött hipermédia dokumentumok rendszere  Dokumentumok -> Weboldalak  A weboldalak hipertext.
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
Előadás Silverlight 4 platform újdonságok (Tóth László) WCF RIA Services (Bátyai Krisztián) A Microsoft adatplatform szolgáltatásai (Novák István)
Gamification az oktatásban játszva tanulni és tanítani.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
A jövő technológiái Kőnig Tibor főmérnök, Microsoft Magyarország blogs.msdn.com/tibork-on-ms blogs.msdn.com/tibork-on-ms.
Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Funkcionális programozás F#-ban
Sugárkövetés: ray-casting, ray-tracing
Sugárkövetés: ray-casting, ray-tracing Szirmay-Kalos László.
Jávácska és Hangyácska INFO ÉRA 2004 Békéscsaba Bátfai Mária Erika, Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Bátfai Norbert,
Észak Dél ellen.
Dr. Kovács Emőd VISZ Díjátadó Ünnepség computer graphics Számítógépi grafika Grafikai irányok, kutatások és egyebek.
WSDL alapismeretek A WSDL (Web Services Description Language – Web szolgáltatások leíró nyelv) egy XML-alapú nyelv a Web szolgáltatások leírására és azok.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mérnöki Informatikus MSc 4. Előadás.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Felső tagozatosok programozás oktatása
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
A Visual Studio 2010 újdonságait Farkas Bálint
Célkeresztben az érettségi! A legjobb és leghatékonyabb eszközt akarjuk Kevesebb hibalehetőség, barátságos hibaüzenetek Kiváló fejlesztőeszköz Gyorsan.
Farkas Bálint Microsoft Research Farkas Bálint
Készítette: Solymosi Roland EHA-Kód: SORSSAI.ELTE
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Választott téma: Egy tetszőleges Linux változat bemutatása
Közösségi portálok használata, avagy útmutató a helyes alkalmazáshoz
Napjaink háttértárolói Készítette: Székely Dávid 9. C Felkészítő tanár: Bálint Péter műszaki tanár Iskola: Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik.
2D képszintézis és textúrák
Objektum Vezérelt Szoftverek Analízise Ferenc Rudolf és Beszédes Árpád Szegedi Tudományegyetem FrontEndART.
2009. szeptember 21.. A humán oldali kérdés Hány magyar (és nem magyar) ember olvasta már a Képes Krónikát? Hány ember nézte meg már nagyítóval a Feszty.
Számítógépes grafika 3. gyakorlat.
Gimp v2.2 Csanádi Norbert The Gimp.
ARCHITECTArchitect AcademyFoundationsInsidersMCPtréningekvizsgákgyakorlatprojektek Novák István eEvangelist – „Dive deeper” Grepton Zrt. Technológiai vezető.
Az ASP.NET programozási modell Ez az előadó neve beosztása vállalata.
Riportok készítése SQL Server Reporting Services-zel
Virág András MSDN Kompetencia Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék.
Bemutatkozik a Microsoft Surface A számítástechnika megérinthető jövője.
Bevezetés a PRADO keretrendszerbe Kardos Gergely.
Dr. Kovács Emőd VISZ Díjátadó Ünnepség computer graphics Számítógépi grafika Grafikai irányok, kutatások és egyebek.
Sugárkövetés: ray-casting, ray-tracing
Atomi mondatok FOL-ban Atomi mondat általában: amiben egy vagy több dolgot megnevezünk, és ezekről állítunk valamit. Pl: „Jóska átadta a pikk dámát Pistának”
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
Fontos információk.
IT-DEV-CON – Játékfejlesztés a Windows Phone 7 erejével Pellek Krisztián ELTE.
Varga Viktor – G36ECF 1/5 Vendéglátói szoftverek sajátosságai Varga Viktor.
Webprogramozó tanfolyam
Webprogramozó tanfolyam
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
.NET FRAMEWORK Röviden Krizsán Zoltán 1.0. Tulajdonságok I Rövidebb fejlesztés 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció) 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció)
PÁRHUZAMOS ARCHITEKTÚRÁK – 13 INFORMÁCIÓFELDOLGOZÓ HÁLÓZATOK TUDÁS ALAPÚ MODELLEZÉSE Németh Gábor.
PR2 GULYÁS MÁRTON BÁLINT – IIYO5I. Bevezetés  A Willow Garage projektje, a stanfordi fejlesztésű PR1 gép spinoffja  Körülbelül akkora mint egy ember(1,3.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Egyszerű, osztott ütemező LISP nyelven
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
(Informatikus mérnök szakra)
C/C++, hobbi játékprogramozás
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Előadás másolata:

Farkas Bálint

Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés profin Konklúzió

PÁR SZÓ A JÁTÉKOK VILÁGÁRÓL

Mit szeretünk gondolni? A videójátékokat év körüli elveszett lelkek játsszák...akik túlnyomórészt fiúk...és általában lopják a szoftvert...ráadásul káros nekik, mert erőszakra nevel

Mi van valójában? Az átlagjátékos nem gyerek, hanem 35 éves A játékosok 40%-a nő Az iparág összköltségvetése: ~4000 milliárd forint évente (kb. Észtország GDP-je) 18 év alattiak 92%-a állítja, hogy szülei jelen vannak játékvásárlásnál Szülők 63%-a állítja, hogy a videójátékok pozitívan hatnak gyermekükre (Forrás:

FEJLESZTÉS JÁTÉKOSAN

Szoftverek Az előadásban 2 szoftvercsomagot mutatok be –Kodu –XNA Kodu: „játékos”, interaktív, minimális programozói tudást feltételező környezet XNA: profi Microsoft fejlesztőeszköz

Kodu Fut XBOX360-on és PC-n is Jelenleg PC-re ingyenesen elérhető, 180 MB Interaktívan lehet megkomponálni a világot (föld, textúra, objektumok stb.) Egyszerű feltétel-cselekedet programozás us/projects/kodu/ us/projects/kodu/

KODU DEMÓ

ELMÉLETI GYORSTALPALÓ

3D játékok alapelemei 3d szoftverek talán leglényegesebb részei: Primitívek, matematikai leírás –Poligonok –NURBS Render típusai –Közelítés (ray casting) –Sugárkövetés (ray tracing) Mesterséges intelligencia

Poligonok Térbeli koordinátákkal megadjuk az objektum egyes pontjait, köztük „kifeszítjük” azt Szinte bármilyen objektumot leírhatunk vele, könnyen lehet raszterizálni objektumokat, de mindig csak közelítés marad

Poligonok példa

NURBS Non-Uniform Rational B-Spline Bármilyen görbe egzakt leírására alkalmas matematikai eszköz Nem minden tárgy írható körül NURBS- okkal, de pl. karosszériák, repülőgépek modellezésében nagyon hasznos, teljes pontosságú

NURBS példa

Közelítés (ray casting) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, az első metszéspontot kiszámoljuk, árnyékokat, töréspontot hamisítjuk Gyors, de csak közelítő képet ad, játékokban ezt használják

Ray casting példa

Sugárkövetés (ray tracing) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, ezeknek valamennyi ideig számítjuk a visszapattanását, törését stb. Sokkal számításigényesebb, mint a ray casting, de nem vagyunk közelítésekre szorulva Mozifilmek, fotorealisztikus művek stb.

Ray tracing példa

Mesterséges intelligencia Általában szabályalapú (ha..akkor) Ritkábban: tanulni képes, pl. neurális háló

További elemek A játékokba rengeteg más komponens is kell: animáció, ütközésvizsgálat, hálózati kód stb. Az eddig elhangzottak talán a legnehezebbek A fejlesztőkörnyezet ellát minket a többi elemmel is

FEJLESZTÉS PROFIN

XNA A Kodu-t XNA-ban írták XNA is Not an Acronym DirectX könyvtárra és.NET Framework-re épül PC, XBOX, WP7

XNA

Hogy lássunk neki? Creators’ Club: XNA Game Studio –3.1 végleges, 4.0 béta Indulókészlet

XNA DEMÓ

KONKLÚZIÓ

Konklúzió Játékot fejleszteni már nagyon barátságosan, élvezhetően is lehet Szórakoztató, az igazi „alkotás szabadsága”, de tud nagyon jövedelmező is lenni Próbálják ki!

Farkas Bálint