Farkas Bálint
Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés profin Konklúzió
PÁR SZÓ A JÁTÉKOK VILÁGÁRÓL
Mit szeretünk gondolni? A videójátékokat év körüli elveszett lelkek játsszák...akik túlnyomórészt fiúk...és általában lopják a szoftvert...ráadásul káros nekik, mert erőszakra nevel
Mi van valójában? Az átlagjátékos nem gyerek, hanem 35 éves A játékosok 40%-a nő Az iparág összköltségvetése: ~4000 milliárd forint évente (kb. Észtország GDP-je) 18 év alattiak 92%-a állítja, hogy szülei jelen vannak játékvásárlásnál Szülők 63%-a állítja, hogy a videójátékok pozitívan hatnak gyermekükre (Forrás:
FEJLESZTÉS JÁTÉKOSAN
Szoftverek Az előadásban 2 szoftvercsomagot mutatok be –Kodu –XNA Kodu: „játékos”, interaktív, minimális programozói tudást feltételező környezet XNA: profi Microsoft fejlesztőeszköz
Kodu Fut XBOX360-on és PC-n is Jelenleg PC-re ingyenesen elérhető, 180 MB Interaktívan lehet megkomponálni a világot (föld, textúra, objektumok stb.) Egyszerű feltétel-cselekedet programozás us/projects/kodu/ us/projects/kodu/
KODU DEMÓ
ELMÉLETI GYORSTALPALÓ
3D játékok alapelemei 3d szoftverek talán leglényegesebb részei: Primitívek, matematikai leírás –Poligonok –NURBS Render típusai –Közelítés (ray casting) –Sugárkövetés (ray tracing) Mesterséges intelligencia
Poligonok Térbeli koordinátákkal megadjuk az objektum egyes pontjait, köztük „kifeszítjük” azt Szinte bármilyen objektumot leírhatunk vele, könnyen lehet raszterizálni objektumokat, de mindig csak közelítés marad
Poligonok példa
NURBS Non-Uniform Rational B-Spline Bármilyen görbe egzakt leírására alkalmas matematikai eszköz Nem minden tárgy írható körül NURBS- okkal, de pl. karosszériák, repülőgépek modellezésében nagyon hasznos, teljes pontosságú
NURBS példa
Közelítés (ray casting) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, az első metszéspontot kiszámoljuk, árnyékokat, töréspontot hamisítjuk Gyors, de csak közelítő képet ad, játékokban ezt használják
Ray casting példa
Sugárkövetés (ray tracing) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, ezeknek valamennyi ideig számítjuk a visszapattanását, törését stb. Sokkal számításigényesebb, mint a ray casting, de nem vagyunk közelítésekre szorulva Mozifilmek, fotorealisztikus művek stb.
Ray tracing példa
Mesterséges intelligencia Általában szabályalapú (ha..akkor) Ritkábban: tanulni képes, pl. neurális háló
További elemek A játékokba rengeteg más komponens is kell: animáció, ütközésvizsgálat, hálózati kód stb. Az eddig elhangzottak talán a legnehezebbek A fejlesztőkörnyezet ellát minket a többi elemmel is
FEJLESZTÉS PROFIN
XNA A Kodu-t XNA-ban írták XNA is Not an Acronym DirectX könyvtárra és.NET Framework-re épül PC, XBOX, WP7
XNA
Hogy lássunk neki? Creators’ Club: XNA Game Studio –3.1 végleges, 4.0 béta Indulókészlet
XNA DEMÓ
KONKLÚZIÓ
Konklúzió Játékot fejleszteni már nagyon barátságosan, élvezhetően is lehet Szórakoztató, az igazi „alkotás szabadsága”, de tud nagyon jövedelmező is lenni Próbálják ki!
Farkas Bálint