E-Learning alkalmazások KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Előadó: Dr. Remzső Tibor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Global Distribution System
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
VÉDELMEK ÉS AUTOMATIKÁK
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Paradigmaváltás az oktatásban
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
A multidiszciplináris e-learning
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Számítógép, navigáció az autóban (GPS).
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Átállás.
A tanári munka támogatása a szakképzésben
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Szabványok és ajánlások az informatikai biztonság területén
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
OSZK - Tudományos Ülésszak, 2002 Nemzeti könyvtárak - archiválás, Internet - ? Országos Széchényi Könyvtár Tudományos ülésszak december 9. Renkecz.
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Objektumorientált adatbázisok és szabványok Ispány Márton.
E-learning Kovácspál Eszter.
A tananyag alkalmazása során arra a megállapításra jutottunk, hogy a továbbfejlesztéshez és a digitális írástudás széleskörű alkalmazásához szükséges.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Székely István fejlesztési tanácsadó
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A távoktatás, az e-learning és fogalmak
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
Az eXe editor feltámadása  Némi történelem  Az eXe túlélése  Fejlesztési stratégia  Új felület  Új eszközök  „Új szabványok”  Hogy alakul az export?
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Elektronikus tartalmak metaadatbázisa Szabványos követelmények Magyar Gábor BME Távközlési és Telematikai Tanszék …. helyett Knapp Gábor BME Szociológia.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
Online és e-könyvek Hasonlóságok és különbségek. Tartalom és funkcionalitás A hagyományos print könyv tartalma elektronikus formátumban + kiegészítő funkciókkal:
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Előadás másolata:

E-Learning alkalmazások KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Előadó: Dr. Remzső Tibor

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Informatikai eszközök és eljárások az oktatásban CBT— Computer Based Training WBT — Web-based Training Offline oktatási programok (CD-, vagy DVD alapú anyagok, multimédiás tartalom és hálózatfüggetlenség) Egyedi formátumok, a tartalom és a vezérlés nem válik szét Történet

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Tanulási formák Klasszikus tantermi: Előny: előadó és oktató között teljes értékő kommunikáció Hátrány: költséges és időigényes Off-line távoktatás: Papír, CBT (CD-ROM alapú) Előny: rugalmasság, alacsony költség Hátrány: alacsony, vagy nulla szintű kommunikáció

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. E-Learning oktatási forma Hagyományostól eltérő pedagógia technológia: –Szikron: – Tanár, diák egy időben vesz részt – Előny: interaktivitás – Hátrány: időbeli kötöttség Aszinkron –Tananyag online formában elérhető – Saját ütemezésben elsajátítható – Visszacsatolás: tesztek, feladatok – Önálló és csoportmunka – Tanár, diák kommunkáció aszinkron (pl. ben feltett kérdések) – Előny: rugalmasság – Hátrány: alacsonyobb kummunikációs szint

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Az e-Learning rendszerek struktúrája

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Szabványosítás Magyarországon a 90-es évek végén jelent meg Ekkor az USA-ban és Nyugat-Európában már széles körben elterjedt szabványokat használtak Az eljárások és az elkészített anyagok csereszabatossága miatt — a meglévő szabványok felhasználása lett a cél 2000 után De jure szabványok — amelyeket egy nemzetközi szervezet elfogadott (pl. ISO) De facto szabványok — a széles körű szakmai közösség elfogadta

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. A szabványosítás szükségessége Elektronikus oktatórendszer Tanulásmenedzsment rendszer (Learning Management System, LMS) Tartalomkezelő rendszerek (Learning Content Management System, LCMS) Fontos szempont a tartalom és a futtató környezetek kereskedelmi elkülönülése Szabványosítás –A tartalom és a tartalmat leíró információ (meta adat) formátumának meghatározása –Annak meghatározása, hogy a tartalom hogyan kommunikál a futtató környezettel

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. A szabványok előnyei Újrahasznosíthatóság –A létrehozott tartalom más helyeken (a futtató környezetnek megfelelően) is használható Hordozhatóság –Új hardver, szoftver környezet beállítása esetén a korábban létrehozott tartalmak használhatóak maradnak A verseny élénkítése –Árelőny a felhasználónak Globalizáció –Fontos tartalmak válnak könnyen hozzáférhetővé (külföldi egyetemek, tudományos műhelyek)

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Szabványosító szervezetek ADL (Advanced Distributed Learning) Aviation Industry CBT (Computer-Based Training) Committee (AICC) Alliance of Remote Instructional Authoring & Distribution Networks for Europe (ARIADNE) Advanced Learning Infrastructure Consortium (ALIC) Dublin Core Meta-data Initiative (DCMI) Education Network Australia (EdNA) Institute of Electrical and Electronics Engineers Learning Technology Standards Committee (IEEE LTSC) IMS Global Learning Consortium Inc. (IMS) International Standardization Organization - Join Technology Committee 1 Sub Committee 36 (ISO/IEC JTC1/SC36) Open Knowledge Initiative (OKI) European Partnership for a Common Approach to the Production of eLearning Technologies and Content (PROMETEUS) CEN/ISSS (Information Society Standardization System) WorkShop on Learning Technology (WS-LT)

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Az e-learning rendszerek alapvető működése A tananyagot egy LMS (Learning Management System) kézbesíti a hallgató számára –„érti” a tartalomcsomag tananyag struktúrát leíró metaállomány struktúráját –Kommunikációt folytat a kézbesített tananyaggal –Naplózza a hallgatói hozzáféréseket –Elemzi a hallgatók teljesítményét Osztályzás Ismétlésre javaslat Javaslat a tananyag átdolgozására –A rendszer dinamikusan működik, lehetőséget ad az oktató számára a beavatkozásra

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Amivel dolgoztam: SCORM modell Az egyik legáltalánosabban elfogadott eLearning szabvány Kritikus tömeget képvisel a szakmában A kidolgozó szervezet: Advanced Distributed Learning –A szervezetet az Amerikai Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma és a Fehér Ház Tudományos és M\szaki Irodája, valamint ay USA Munkaügyi Minisztériuma hozta létre. –Nem törekszik önálló, új kezdeményezések megalkotásra, hanem a különböző szabványajánló szervezetek (IMS, AICC, ARIADNE, IEEE) által kidolgozott specifikációk, és ajánlások alapján alkotja meg referencia modelljét, a SCORM-ot (Sharable Content Object Reference Model).

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. A SCORM alapkoncepciója

E-Learning KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Rendelkezésre álló anyagok Papp Gyula: eLearning szabványok (elemző tanulmány) Szilágyi József, Kiss András: E-Learning (Power Point prezentáció) Magyar információk –e-learning. lap.hu Oktatási anyag demok: –elearning.itc.hu

KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt.