Jogász doktori képzés, PhD fokozatok, doktori iskolák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A doktori iskolák akkreditációja – 2009 Munkaanyag vitája Bazsa György, a MAB elnöke DI vezetők országos fóruma Budapest, október 16.
Advertisements

A doktori iskolák akkreditációja – 2009 Munkaanyag Bazsa György, a MAB elnöke Debreceni Egyetem DI vezetők fóruma Debrecen, október 14.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon Fináncz Judit főtitkár Doktoranduszok Országos Szövetsége
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
PhD fokozatok nyomában adatok és javaslatok
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ERASMUS Pályázat 2013/2014. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Pinizsi Andrásné Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra: hétfő-kedd-szerda-csütörtök:
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Fontos tudnivalók a doktori (PhD) védésről
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
szakmérnök hallgatók számára
Sándorné dr. Kriszt Éva rektor Budapesti Gazdasági Főiskola.
Bevezető előadás az I. éves PhD. hallgatóknak Budapest, szeptember 29. Solymosi József egyetemi tanár, az MTA Doktora az MTA Doktora ZRÍNYI MIKLÓS.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori.
Doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György a MAB elnöke Országos Doktori.
A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, június 29.
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, június 25.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
A doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok Bazsa György, a MAB elnöke Országos doktori fórum.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A felsőoktatáshoz kapcsolódó jogok az autonómia tükrében Stipta Zsuzsa Győr Május 27.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel,
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
A doktori iskolák akkreditációja – 2009 Bazsa György, a MAB elnöke
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Merre tovább a középiskola után?
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Jogász doktori képzés, PhD fokozatok, doktori iskolák a MAB értékelések tükrében Bazsa György a MAB elnöke Jogi karok dékáni kollégiuma Győr, 2008. április 4.

- doktori cím/fokozat (1984-) (dr. univ.) - doktori fokozat (PhD/DLA) „Dr.” tradíciók - doktori cím/fokozat (1984-) (dr. univ.) - dr. jur., dr. med. stb. – diplomával együtt jár - doktori fokozat (PhD/DLA) Az egyetem szimbóluma – külön adományozott jog volt (vs. jogakadémia) Kék háttér: általános elemek Piros háttér: jogász vonatkozások

1993: első felsőoktatási törvény (+ 1994 akadémiai törvény) Megszűnik a kandidátusi és a „… tudományok doktora” tudományos fokozat, vele együtt a hibrid jogállású (kormány/MTA) TMB Egyetlen tudományos fokozat lesz/van: a doktori (PhD) fokozat. (Művészetben DLA.) Az „MTA doktora” 1994-től cím és nem fokozat, de változatlan presztízzsel (és pénzzel). Ma aktuális jogi háttér az Ftv. alapján: 33/2007. (III. 7.) kormányrendelet 2007/V/5. MAB határozat (2007. április 28.)

A PhD, a DI funkciói a tudomány fejlődésében: tudományos utánpótlás képzése (~30 éves kor alatt), alkalmasságának igazolása (tudományos fokozattal), szervezett, autonóm, minőséget biztosító/garantáló keretekben, a doktori iskolákban, új tudományos eredmények a fiatal kutató erede- tisége, munkabírása + a tapasztalt tudós irányítása, áttekintése szintéziséből. a felsőoktatásban az oktatói karrier alapja, MTA köztestületi tagság, MTA doktora cím feltétele társadalmi (anyagi?) rang / megbecsülés alapja, út a nemzetközi tudományos élet fórumaihoz (ERA) – [nyelvismeret].

képzés: doktorandusz (3 év) Ftv.: a (szervezett) doktori képzés és a doktori fokozatszerzés egységet alkot,de ez két külön jogi aktus [középiskola vs. érettségi] képzés: doktorandusz (3 év) a képzés a fokozathoz vezető egyik út, de van egyéni felkészüléses út is. fokozatszerzés: doktorjelölt (2 év) [ez lényegében angolszász rendszer (még Bologna előtt); a német rendszer nincs képzés, csak a Doktorvater irányít] 2003-ban Berlinben a doktori képzést a Bologna-rendszer 3. ciklusává minősítik.

a1) Doktori képzés 36 hónap (nem 6 félév) doktoranduszi státusz kreditrendszer (ECTS) a képzés: előadások, szemináriumok és kutatómunka - részértékelésekkel publikáció, poszter, konferencia-előadás részvétel az A/M oktatásban – de mértékkel! nyelvtanulás abszolutórium zárja: lezáró funkciója van.

A fiatal diplomás által választható párhuzamos képzési rendszerek – vizsgával, oklevéllel a doktori képzés az „academic” (tudományos) vonal: alkotó (produktív) teljesítmény a szakvizsga (jogászok, orvosok, mérnökök stb.) a „professional” vonal: alkalmazó (reproduktív) teljesítmény (szakirányú továbbképzések) – pontgyűjtéssel pl. az orvosoknál

b1) Doktori fokozatszerzés a DSZ alapján előírt kötelezettségek teljesítése, továbbá a doktori szigorlat eredményes letétele; két idegen nyelv - a tudományterület műveléséhez szükséges - ismeretének a doktori szabályzatban meghatározottak szerinti igazolása; az önálló tudományos munkásság bemutatása cikkekkel, tanulmányokkal vagy más módon; DLA fokozat megszerzésének feltételeként …; a fokozat követelményeihez mért tudományos, illetve művészeti feladat önálló megoldása; értekezés, alkotás bemutatása; az eredmények megvédése nyilvános vitában.

c1) Tudományos autonómia és minőség A képzés keretét adó szervezetben A doktori iskola önálló szervezet(i egység): autonóm keletkezési jog – minőséget biztosító előírt peremfeltételekkel (Ftv., korm.rend., MAB) személyi: vezető, tanács, kvalifikált törzstagok (ebben átfedés van az egyetemmel) működési: SZMSZ, minőségbiztosítási terv belső szervezet lehet (programok) doktoranduszok felvétele (vegyes kép) képzési program (teljes önállóság) infrastrukturális és pénzügyi (részleges) A „társadalom” képviselőinek bevonását (DT, szig., védési biz.) a törvény előírja.

A doktori iskolai felvételekben szakmai rész: doktori iskoláké keretelosztási jog: egyetemé/karé A fokozatszerzés rendszerében erős jogkörű doktori tanács(ok) tudományosan kvalifikált személyi összetétel ugyan ez a szigorlati és védési bizottságokban az eljárásban minden döntés joga a tanácsé

A doktori iskolák akkreditációjában A MAB (eredendően) az egyetemek autonómiája egy részét közösen gyakorló szervezet (15/29) az Ftv. DI ügyekben döntő jogkört ad a MAB-nak (a FOI bírósághoz fellebbezhet) A tudományági rendszer kialakításában a DI tudományág(ak)ban szervezhető a PhD fokozat tudományágban ítélhető oda a rendszert a MAB határozata rögzíti (vö. Ab) Az állami ösztöndíjas keretek elosztásában az Országos Doktori Tanácsnak törvényben biztosított erős javaslattevő joga van

d1) Új tudományos eredmények Eötvös Loránd: „Csak az az igazi tudomány, amely világra szól; s ezért ha igazi tudósok és – amint kell – jó magyarok akarunk lenni, úgy a tudomány zászlóját olyan magasra kell emelnünk, hogy azt határainkon túl is meglássák és megadhassák neki az illő tiszteletet.” A szakmáknak sajátos közlési szokásai vannak: cikkek lektorált és referált hazai és külföldi folyóiratokban, ezekben irodalomjegyzék, azaz van független hivatkozás (e nélkül nincs tudomány!); lektorált könyvek; emlékkötetek, poszterek, konferencia-kiadványok; ? kutatási jelentések, értekezések, szakértések; ?? interjúk, újságcikkek stb.

a2) A jogász doktori képzés Ez (jogász) szakmai kérdés, dokumentumai a doktori adatbázisból elérhetők. A képzés 3 éve: oktatás + kutatás együttese tartalom: a DI képzési terve (saját döntés) személyi feltételek: az oktatói kar – saját és meghívott előadókkal (a gyakorlatból is) infrastruktúra: tanterem, könyvtár, internet, doktoranduszi szoba stb. szervezettség, rendszeresség, ellenőrzés: TVSz. doktoranduszok részvétele az A/M képzésben: hasznos, indokolt – mértékkel, díjazással (saját jogon, nem helyettesítőként!)

b2) Jogász fokozatszerzési adatok (a korábbi, átadott www.mab.hu adatbázisból, csak a PhD értekezés alapján szerzett fokozatokat számolva, azaz átminősítések, honosítás nélkül) A fokozatot szerzők száma (1993-tól 2007. május 2-ig) koreloszlása (a jelölt kora a fokozatszerzés idején) – valódi tudás- utánpótlás (30 alatt) vagy PhD főleg a karrier érdekében? Ezek fontos számok, tanulságos ábrák, de a háttér, a tartalom, az okok elemzése a doktori iskolák (karok) feladata. Pl. hány államilag finanszírozott doktori ösztöndíjas szerzett PhD fokozatot - hányból? Milyen az egyénileg felkészülők aránya? Stb.

>10 év alatt 4 fő szerzett fokozatot 30 éves kora előtt a 43-ból.

>10 év alatt 15 fő szerzett fokozatot 30 éves kora előtt az 53-ból.

>10 év alatt 6 fő szerzett fokozatot 30 éves kora előtt a 29-ből.

>10 év alatt 6 fő szerzett fokozatot 30 éves kora előtt a 28-ból.

>10 év alatt 97 fő szerzett fokozatot 30 éves kora előtt a 152-ből.

A mostani eljárás eredményei, tanulságai Úttörő (elektronikus), sokszereplős, nagy munka (volt). nyilvánosság – adatokban és értékelésben adatfeltöltés: teljes körű, határidőre kész volt! – hibákkal, pontatlanságokkal, kis hiányokkal pl. témahirdetés, munkahely, beosztás stb.) együtt a fokozatszerzés adatai és követelményei az értékelés rendszere: törzstagok megfelelősége DI-k megfelelősége Ezek most tájékoztató vélemények (bár „határozatok”), de jogkövetkezményeik nincsenek. 2009-ben egy újabb értékelés után lesznek jogkövetkezmények.

A törzstag-jelöltek (TT) megfelelősége az életkori feltétel (állami vs. magán FOI): a MAB fenntartó-független egységes mércét alkalmaz foglalkoztatási előírások (korm. rend. és MAB) témavezetés-vállalás, témakiírás (kötelező) témavezetői eredményesség (triviális) folyamatos tudományos tevékenység (legyen több, mint a fokozatszerzési követelmény) a MAB professzori követelményei tudományos szempontjai („professzori ígéret”) releváns tudományos tevékenység a DI-ben (ez a DI oldaláról a koherencia)

A DI megfelelés szempontjai „M” törzstagok minimális száma: 7 „M” egyetemi tanárok minimális száma: 4 legyen 1 mesterszak minden tudományághoz új DI: minimum 3 sikeres témavezető törzstag (11!) kutatási terület koherenciája (dokumentálandó!) működési szabályzat (publikációs követelményekkel, célszerűen gazdálkodási szabályzattal) honlap (21. század!) képzési terv (ez a PhD képzés KKK-ja) minőségbiztosítási terv megállapodások kutatóhelyekkel (ha!)

Szereposztási „hierarchia” a DI-ben: oktató – a képzés kulcsszereplője; témavezető – a kutatás kulcsszereplője; törzstag – a DI szervezetének kulcsszereplője: - oktatói és témavezetői tapasztalat szükséges, - de a DI jövőjét is kell biztosítsa (3+2 év), - többször 7 TT „felesleges”, de érthető lehet, - „státusz-szimbólum” lett. Felsőoktatás és kutatóintézetek (nem csak akadémiai) együttműködése doktori ügyekben: kívánatos és támogatandó, megállapodással, képzés a FOI-ban, kutatás lehet az intézetben is, fokozat odaítélése kizárólag az egyetem joga.

A most záruló értékelési eljárásban - részt vett: 140   szakértő 25   bizottság, testület 134   testületi tag 10   MAB titkársági referens - készült:     5.518   szakértői vélemény 7.235   testületi vélemény 50.861   különböző szempont szerinti döntés 32.124   indoklás 7.235   határozat.

2 216 törzstag-jelölt mostani értékelése: IGEN 1 358 fő 61 % feltételesen 436 fő 20 % NEM 422 fő 19 % 157 DI mostani értékelése (közte 8 új):     IGEN 44 DI 28 % feltételesen 94 DI 60 % NEM 19 DI 12 % 11 DI-ről és TT-jairól április 25-én határoz a MAB Figyelem! 2325 törzstag + ~3.000 témavezető vs. 1000 PhD ösztöndíj/év: 5:3 arány.

c2) A jogász DI-k jelen helyzete adatok a www.doktori.hu adatbázisból (a törzstag-jelöltek közlései alapján) 5 régi – 5 új bontásban a DI oktatóinak száma közülük témavezető közülük törzstag a DI oktatóihoz felvett doktoranduszok közülük abszolutóriumot szerzett közülük PhD fokozatot szerzett Fokozatot szerzett / felvett doktorandusz %

DI oktatók, témavezetők, törzstagok + felvett, végzett, fokozatot szerzett hallgatók   ELTE ME PTE SZTE PPKE Azonosító 11. 34. 90. 113. 1. Alapítás 2000 1993

DI oktatók, témavezetők, törzstagok + felvett, végzett, fokozatot szerzett hallgatók   ELTE ME PTE SZTE PPKE Azonosító 11. 34. 90. 113. 1. Alapítás 2000 Oktató 69 25 18 29 38 179 Témavezető 52 20 33 148 Törzstag 37 11 12 15 19 94

DI oktatók, témavezetők, törzstagok + felvett, végzett, fokozatot szerzett hallgatók   ELTE ME PTE SZTE PPKE Azonosító 11. 34. 90. 113. 1. Alapítás 2000 Oktató 69 25 18 29 38 179 Témavezető 52 20 33 148 Törzstag 37 11 12 15 19 94 Oktatókhoz felvett hallg. 454 272 314 144 252 1436 absz. szerz. 221 134 145 68 102 670 PhD-t szerz. 78 42 30 22 190 Eredmény % 17,2 15,4 9,6 12,5 8,7 13,2

„Fiatal” doktori iskolák   KRE DE NNyE SZE KEE* --- Azonosító 159. 177. 166. 187. 191. Össz Alapítás 2004 2006 2008 ?

„Fiatal” doktori iskolák   KRE DE NNyE SZE KEE* --- Azonosító 159. 177. 166. 187. 191. Össz Alapítás 2004 2006 2008 ? Oktató 22 23 15 27 26 113 Témavezető 17 99 Törzstag 8 7 9 40

„Fiatal” doktori iskolák   KRE DE NNyE SZE KEE* --- Azonosító 159. 177. 166. 187. 191. Össz Alapítás 2004 2006 2008 ? Oktató 22 23 15 27 26 113 Témavezető 17 99 Törzstag 8 7 9 40 Oktatókra felvett hallg. 126 64 188 175 273 826 absz-t szerzett 44 127 121 214 532 PhD-t szerzett 16 110 85 158 378 Eredmény % 7,1 25,0 58,5 48,6 57,9 45,8

Jogi DI-k és a törzstagok mostani megfelelősége TT M FM NFM DI most! ELTE 37 17 PTE 12 10 SzE 8 4* ME 11 6 SzTE 15 5 DE 7 3 PPKE 19 2 KRE - BNNyE 9 KeE

Jogi DI-k és a törzstagok mostani megfelelősége TT M FM NFM ELTE 37 17 15 5 PTE 12 10 2 - SzE 8 4* 3 1 ME 11 6 SzTE DE 7 4 PPKE 19 KRE BNNyE 9 KeE

Jogi DI-k és a törzstagok mostani megfelelősége TT M FM NFM DI most! ELTE 37 17 15 5 IGEN PTE 12 10 2 - SzE 8 4* 3 1 IGEN (új*) ME 11 6 feltételesen SzTE DE 7 4 PPKE 19 NEM KRE BNNyE 9 vár (3 tud. ág) KeE új

DI vezető Felvett Absz. PhD ELTE 3 1 ME 2 PTE 48 18 6 SZTE PPKE 14 KRE 8 DE BNNyE 17 SzE KeE 50 45 30

d2) Jogász tudományos eredmények: amit olvasunk, amire hivatkozunk – abban kell közöljünk!

Wikipédia (cikkekről, szerzőkről, hivatkozásokról) A különböző tudományterületeken az elérhető eredmé-nyek számszerű értéke igen különböző, a teljesítmé-nyek ezért nem hasonlíthatók össze. Például az orvostudományban, és általában a természet-tudományban letisztultabbak a szabályok, egy jelentős eredményt könnyebben lehet citációkkal jellemezni. Míg a társadalomtudományokban – például tipikusan ilyen a jogtudomány – egy-egy eredmény csak abban az adott országban vált ki érdeklődést, ahol született. (Az orvostudományban tipikus az öt-hat társszerzős néhány oldalas cikk, a jogtudományban szinte mindig egyszerzős, általában 15 folyóiratoldalt kitevő tanul-mány a jellemző, amelyet elmélyült, hosszas kutatás és bibliografizálás előz meg).

A jogász DI-k heterogén publikációs előírásai PPKE - 1 Az abszolutórium (?) kiállításának feltétele: … a doktori témavezető által kiadott, … a megfelelő számú és minőségű publikáció meglétéről szóló igazolás. ??? ELTE - 11 3 publikáció: 3×8=24 kredit ME - 34 (1) A DI a doktorjelöltek publikációs tevékenységének elősegí-tésére - a megfelelő anyagi keret megléte esetén, - rendsze-resen - tanulmánykötetet jelentet meg. Ennek szerkesztő-bizottságát a doktori iskola tanácsa kéri fel. (2) A tanulmánykötet megjelentetésére a DI tanácsa a rendelkezésére álló pénzügyi keretekből prioritást biztosít. (3) A doktori iskola elősegíti a doktorjelöltek egyetemi szintű, illetőleg egyetemen kívüli publikációs tevékenységét is.

SZTE - 113 A közleményeknek számát és terjedelmét pontrendszer határozza meg; a doktorjelöltnek legalább 25 pontot kell az önálló tudományos munkásság igazolásához összegyűjtenie. A közlemények pontértékei: tanulmány 2 ív (80001 n) felett 6 p. tanulmány 1,5-2 ív (60001 n-80000 n) 5 p. tanulmány 1-1,5 ív (40001 n-60000 n) 4 p. tanulmány 0,5-1 ív (20001 n-40000 n) 3 p. tanulmány 0,5 ív (20000 n) alatt 2 p. egyéb (recenzió, ismertetés) 1 p. Többletpontok adhatók: idegen nyelvű közlemény +2 p. külföldi szakfolyóiratban egyéb, tanulmány 1 ívig (40000 n) +2 p. tanulmány 1 ív (40001 n) felett +4 p. A közlemények közé legalább egy 5 pontot érőt kell, és legfeljebb 5 db 1 pontot érőt lehet beszámítani. A közlemények közül legalább 10 pont értékű az értekezéshez kapcsolódjon.

DE - 177 Publikációs követelmények. A minőségbiztosítás fontos eszköze, hogy a jelöltek a védésig megfelelő számú és minőségű publikációval kell rendelkezniük. A védésre bocsátás feltétele legalább három, a témához kapcsolódó publikáció, amelyből lehetőleg egynek külföldi vagy idegen- nyelvű folyóiratban kell megjelennie, a többi pedig jelentős hazai jogtudományi periodikában, vagy kiadványban. A publikációk alkalmasságát a védésre bocsátás feltételeként, valamennyi jelölt esetében a Doktori Program [Iskola!] Tanácsa mérlegeli. PTE - 90 Önálló tudományos munkásság - cikkekkel, tanulmányokkal vagy más módon történő - bemutatása. Az e szabályzat 3. számú mellékletében megállapított számítási módot alkalmazva a jelölt munkássága meg kell, hogy haladja a 18 pontértéket.

Publikációs értékindex A PTE ÁJK Doktori Iskolájának kredit alapú doktori szabályzata 3. sz. melléklete Publikációs értékindex   Publikáció Pont/ív Szakmai tanulmány magyar nyelven A) vagy B) kategóriás magyar szakfolyóiratban vagy lektorált tanulmánykötetben 1 Szakmai tanulmány magyar nyelven C) kategóriás magyar szakfolyóiratban vagy nem lektorált tanulmánykötetben 0,7 Szakmai tanulmány magyar nyelven D) kategóriás magyar szakfolyóiratban 0,5 Idegen nyelvű szakmai tanulmány A) vagy B) kategóriás magyar szakfolyóiratban vagy lektorált tanulmánykötetben 3 Idegen nyelvű szakmai tanulmány C) kategóriás magyar szakfolyóiratban vagy nem lektorált tanulmánykötetben 2 Idegen nyelvű szakmai tanulmány D) kategóriás magyar szakfolyóiratban 1,5 Idegen nyelvű szakmai tanulmány A) vagy B) kategóriás külföldi szakfolyóiratban vagy lektorált tanulmánykötetben 5 Idegen nyelvű szakmai tanulmány C) kategóriás külföldi szakfolyóiratban vagy nem lektorált külföldi tanulmánykötetben 4 Idegen nyelvű szakmai tanulmány D) kategóriás külföldi szakfolyóiratban Szakcikk (nem jogi szakfolyóiratban jelenik meg) Tankönyv(rész) Jegyzet(rész) Forráskiadás, tansegédlet Szakfordítás idegen nyelvről anyanyelvre Szakfordítás anyanyelvről idegen nyelvre Szerkesztés Recenzió (terjedelemtől függetlenül)

Hivatkozások: 144 jogász törzstag közül 44 fő – kb Hivatkozások: 144 jogász törzstag közül 44 fő – kb. egyharmaduk - ad meg hivatkozási adatokat!

EISZ – WEB of Knowledge Impact factor? Title: The role of constitutional courts in the transition to democracy - With special reference to Hungary Solyom L Source: INTERNATIONAL SOCIOLOGY   Volume: 18   Issue: 1 Pages: 133-161   Published: MAR 2003 Times Cited: 1

SAJÓ, A: Transnational governance and constitutionalism: International studies in the theory of private law. ICON-INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSTITUTIONAL LAW   Volume: 3   Issue: 4   Pages: 697-705   Published: OCT 2005 SAJÓ, A.: From corruption to extortion: Conceptualization of post-communist corruption CRIME LAW AND SOCIAL CHANGE   Volume: 40   Issue: 2-3   Pages: 171-194   Published: OCT 2003 SAJÓ, A.: ON OLD AND NEW BATTLES - OBSTACLES TO THE RULE OF LAW IN EASTERN-EUROPE JOURNAL OF LAW AND SOCIETY   Volume: 22   Issue: 1   Pages: 97-104   Published: MAR 1995 SAJÓ, A.: NEW LEGALISM IN EAST-CENTRAL-EUROPE - LAW AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL TRANSFORMATION JOURNAL OF LAW AND SOCIETY   Volume: 17   Issue: 3   Pages: 329-344   Published: FAL 1990 SAJÓ, A., CSILLAG, G.: LAW-MAKING AS ADMINISTRATIVE BEHAVIOR - THE CASE OF INVESTMENT REGULATION IN HUNGARY INTERNATIONAL JOURNAL OF THE SOCIOLOGY OF LAW   Volume: 15   Issue: 2   Pages: 209-223   Published: MAY 1987

doktori iskolák vezetői, tanácsa és tagjai, kari doktori tanácsok, Elemzések készítése, következtetések levonása, tennivalók meghatározása: doktori iskolák vezetői, tanácsa és tagjai, kari doktori tanácsok, a karok vezetése és a dékáni kollégium. Ezt a MAB is megteszi a közeljövőben – ehhez az intézmények véleményét, javaslatait is kéri. Itt is érvényes a MAB filozófiája: a doktori képzés és PhD fokozatszerzés eredményessége és minősége az intézményekben, a doktori iskolákban dől el. A MAB ezt követelmények állításával, azok teljesíté-sének értékelésével segíti.

Köszönöm a lehetőséget és a figyelmet!