iGen!iGen!iGen! Bánfalvi Zsolt, ügyvezető igazgató FairPrint2006 Hajdúszoboszló, 2006. február 4.
Agenda AGENDA 3. Piacelemzések, trendek 1. Doqmentor Kft. 2005. éve 2. iGen3 pozícionálás 4. iGen3 számokban Agenda
Doqmentor Kft. 2005 Doqmentor Digitális Nyomdaipari Akadémia Az első iGen3 fecske - Primerate Kft. Printexpo 2005 – 5 x DocuColor250 ISO9000:2001 ~650 M HUF árbevétel
Pozícionálás 6600 A4 oldal óránként 350 g/m2, 200 lpi 364x571 mm méretig (B3+)
1 5 8 4 X-evolúció DocuColor iGen3 Gen 2 Gen 1 DocuColor 6060 NexPress, Indigo 1 DocuColor 6060 5 8 Xeikon, Canon CLC 5000, DocuColor 40 4 Festék forrás Fotoreceptor Kendő # képátvitelek száma
Miért iGen? Gyors átfutás Megfizethető árak a kis példányszámoknál Nyomtatás a lehető legkisebb selejttel vagy selejt nélkül Perszonalizáció Lokális nyomtatási lehetőség Mutációk Cap Ventures tanulmány 2002 július
Miért nem? Előállítási költség túl magas (1000 pld felett) Nyomatminőség Pantone színek reprodukálhatósága Nyomtatható papírválaszték Cap Ventures tanulmány 2002 július
Miért mégis iGen? Előállítási költség túl magas (1000 pld felett) – 15 Ft/B3!!! Nyomatminőség – nézzük csak? Pantone színek reprodukálhatósága – PANTONE Certificate 2005.03.30!!! Nyomtatható papírválaszték – az a kivétel, amire nem tudunk nyomtatni!!!
Generation 3 Bármely más négy-színes eljárásnál nagyobb színtér PANTONE certificate Ofszet hatású nyomat Azonos méretű szemcsék
Beruházások aránya 49.5% Cap Ventures 2002 július
Nyomatok eloszlása Cap Ventures 2002 július
Példányszámok Példányszám 2000 2005 2010 1 3% 13% 14% 2 – 500 5% 16% 17% 501 – 2000 10% 15% 2001 – 5000 12% 5001 – 10 000 8% 10 001 – 50 000 50 001 – 250 000 9% 250 001 – 750 000 11% 7% 6% 750 000 felett Összesen: 100% 61% !!! WhatTheyThink 2006, amerikai piac, másolat és nyomat
Félelmek TrendWatch Graphic Arts: Printing Forecast 2006
Válaszok 1. TrendWatch Graphic Arts: Printing Forecast 2006
Válaszok 2. NAPL Printing Economic Research Center 2005 szeptember Service Citing Service Citing Fulfillment 59.6% Wide-format ink-jet 16.2% Digital printing (variable content) 56.2% Finishing/bindery 16.2% Mailing 47.7% Copying/duplicating 9.2% Four-or-more-color lithography 42.3% Client training 8.5% Database management 30.8% CD services 7.7% Electronic prepress 30.0% Facilities management 6.2% Web/Internet services 23.5% Flexography 5.4% Art, design, creative 21.2% 2-color lithography 5.0% Digital asset management 17.7% B&W lithography 3.1% NAPL Printing Economic Research Center 2005 szeptember
iGen3 számokban Eladott gépek országonként France UK Holland 50 Germany 40 Italy Spain 30 Belgium Austria 20 Nordic 10 Switzerland Portugal Greece 2005 június
iGen3 számokban Nyomdaipari és nem nyomdaipari eladások aránya 22% 78% 2005 június
iGen3 számokban Nem nyomdaipari eladások megoszlása iparáganként Kereskedelem 4% Államigazgatás Gyártás 45% 16% Pénzügyi szektor 35%
Egy példa Japánból… Az ügyfél: Sumimoto Mitsui Card Co. Ltd. Tokio az első VISA kártya kibocsátó Japánban, ma 13 millió ügyféllel rendelkezik Az alkalmazás: Az első teljesen színes hitelszámla kivonat Pontgyűjtő akciók hangsúlyozása – vásárolható termékek, beváltó helyek Pontosabb szegmentálás, 1:1 marketing Demográfiai adatok, vásárlási szokások, használat gyakorisága alapján célzott marketing üzenetek eljuttatása Kivitelező: JAIS (Japan Research Institute) Osakában és Xerox XGS
Egy példa Japánból… 24 db iGen3 nyomtató Xerox Business Services partnerségben
…és egy itthonról!
Összefoglalás A Doqmentor Kft. csapata a hazai digitális nyomtatás leg-sikeresebb beszállítója (32% részesedés a hazai „Xerox piacból”). Xerox az iparági standard (67,2% színes, 51,7% FF piaci részesedés, Mo.-on 75% színes és kb. 20% FF). Összefoglalás Köszönöm megtisztelő figyelmüket! A digitális nyomtatás ma már nem műszaki- vagy gazdasági-, hanem sokkal inkább szemléletbeli, kereskedelmi- és munkaszervezési kérdés. A Xerox technológiája, a Doqmentor szakértelme és Ön a legjobb csapatot alkotja!