CRM, ahogy az E.ON Hungária látja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Global Distribution System
Ákos FÜZI Energetika 2011.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Verfasser · weitere Angaben
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Versenyelemzés 8.fejezet.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
E.ON – Versenyben Önökért!
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A külső környezet elemzése
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
CRM Customer Relationship Management –
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
A bankok átalakulása Szabó Kristóf, főosztályvezető Multi-channel Management Raiffeisen Bank Rt. VIII.Országos Neumann Kongresszus - Budapest 2003 október.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
A külső környezet elemzése
Operatív menedzsment és versenyképesség
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Partnerség és együttműködés
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Piacnyitás az energiaszektorban
Előadás másolata:

CRM, ahogy az E.ON Hungária látja Péter Balázs III. CRM/CALL CENTER Konferenciára 2006. április 25. 2

Az energiapiac jellemzői CRM szempontból A magyar villamosenergia és gázszolgáltatás iparág jellemzőiben jelentősen különbözik más termékek piacától. A szabályozás bizonytalanságai, a korlátozott verseny csak mérsékelten serkenti a CRM terület fejlesztését, amit azonban a közelgő teljes piacnyitás szükségessé tesz. Political Economical Rugalmas jövőkép szükséges A fogyasztói igényeken túl a MEH által elvárt szolgáltatási színvonalat is teljesíteni kell Jogi, szabályozói környezet Gazdasági környezet Korlátozott ár- és termékverseny Szolgáltatási minőség jelentősége nő Fogyasztómegtartás az elsődleges cél Korlátozott kínálati mennyiség Oligopol, kevéssé versenyző piac Enyhén növekvő fogyasztás Bizonytalan piacmodell Közeli teljes liberalizáció Ár- és szolg. színvonal-szabályozás (MEH) Tevékenység-szétválasztás Fogyasztói, társadalmi környezet Technológiai környezet „Későnjövők előnye”: elfogadottabb (fél)automatikus csatornahasználat Fogyasztó szemében nincs külön hálózat és szolgáltató Fogyasztói bázis szinergiái kihasználhatók Iparág-specifikus technológiák Automatikus csatornák és folyamatok Fejlettebb adatkezelés Kérdéses az együttes adat- és rendszerkezelés kihasználhatósága Jelentős technológiai fejlődés: virtuális CC, SAP iparág-specifikus CRM, mobil eszközök a hálózatban, portál stb. Technológia kihasználás szabályozási korlátai Alacsony tömegfogyasztói mobilitás ↔ Árérzékenység Fejlődő, de régiónként eltérő csatornahasználat Social Technological

E.ON CRM Érettségvizsgálat A CRM érettség vizsgálat szerint az E.ON Hungária az iparági nemzetközi legjobb gyakorlat felé törekszik, az átlagos magyar gyakorlatot meghaladja. One EON Egységes brand Egységesülő ügyfélkezelési folyamatok Jó személyes kapcsolatok a nagyfogyasztókkal Egységes ügyféladatbázis, fogyasztói szokások jobb ismerete, gáz-áram szinergiák kihasználása jövőbeni feladat Fogyasztói ismeret Fogyasztói ajánlatok Vállalati integritás Komplex szolgáltatások, csomagok a nagyfogyasztóknak Igény alapú szolgáltatás-csomagok fejlesztése Alakuló ügyfélszolgálati vállalat Fejlődési lehetőség a dolgozói lojalitás területén Fogyasztói kapcsolatok Szervezeti kiválóság Többfajta elérhető csatorna, automatikus/félautomatikus csatornák fejlesztés alatt Ügyfélérték alapú terelés jövőbeni terv E.ON Szabályozott Piac E.ON Kereskedelem

CRM iránti igény Miért van szükség a gáz- és áramszolgáltatóknál a CRM funkciók fejlesztésére? Kulcs, profitábilis fogyasztók megtartása, új fogyasztók szerzése: kiterjedt, súlyában és számosságában megnövekedett ügyfélmenedzseri rendszer átalakítása, kézbentartása, menedzselése marketing és értékesítés informatikai támogatásának növelése (CRM Online és Mobile Sales, értékesítési lehetőségek azonosítása és nyilvántartása, egységes ügyféladatbázis) hosszabb távon a gáz-áram szinergiák kihasználása Költségcsökkentés, hatékonyságjavítás: alacsony értékű ügyfelek automatikus csatornák felé terelése virtuális, konszolidált, alacsony működési költségű Call Center kialakítása integrált ügyfélkezelés egyszerű, egységes, automatizált folyamatok Hosszútávú piaci változásokra történő felkészülés ügyfélismeret javítása, elemezhető ügyféladatbázis rugalmasan bővíthető, könnyen hozzáférhető, egységes rendszer Anyavállalati, szabályozási és best practice elvárásoknak való megfelelés jogosultságokkal szabályozható rendszerek Vállalatcsoporttal kompatibilis, élenjáró informatikai megoldások és gyakorlatok a piac kihívásainak hatékony informatikai nyomon követése

Működési kiválóság (árverseny) Vevő orientáció (szolgáltatásvezető) 04/04/2017 Vállalati stratégia és ennek CRM vonzatai Az E.ON Hungária a várható korlátozott verseny miatt nem tervezi a stratégiai hangsúlyok változtatását, csak a vevő orientáció kis mértékű növelését. Termékvezető Gáz-áram komplex szolgáltatások: saját szolgáltatási területen új szerződések kialakítására ad lehetőséget Nincs „tarifarendszer” kialakítási szándék a tömegpiacon Nagyfogyasztóknak speciális termékek Működési kiválóság (árverseny) Szabadpiaci árak a piaci átlagon (E.ON nem követ árverseny stratégiát) Költséghatékony működés Mérethatékonyság és közös működési terület miatti szinergiák kihasználására törekszik az E.ON, további potenciál a központosított kiszolgáló szervezetek hatékonyságnövelésében Jelenlegi helyzet Jövőbeni fókusz CRM IT hátterének folyamatos fejlesztése Ügyfélmenedzseri rendszer, értékesítés támogató tevékenység további erősítése Központosított (kiemelt) ügyfélszolgálat és értékesítés a szegmensalapú ügyfél-kiszolgálási szintek biztosításához Fogyasztói megítélést javító akciók erősítése Vevő orientáció (szolgáltatásvezető) Elsődleges célpiac (kis- vagy nagyfogyasztók?) meghatározása szükséges profitabilitás elemzéssel Ügyfélérték (CLV) alapú döntéshozatal

Mit tett eddig az E.ON CRM területen? CRM jövőkép és stratégia kidolgozása Szervezetfejlesztés Ügyfélszolgálati vállalat, Kereskedelmi vállalat, Hálózati szolgáltató, Pénzügyi szolgáltató Szolgáltatási szerződések, szolgáltatási szint, KPI Folyamategységesítés Brand egységesítés, imázskampány Mobil-szerelői rendszer (FSMS, GPS) Call-center konszolidáció (technológia, munkaerő) ISU-CIC folyamatos korszerűsítése Új teljesítménymérési rendszer FO/BO-ban Szezonális ügyfélszolgálati irodák működtetése Customer Care Partner rendszer VIP program Ügyfélérték-számítási képlet kialakítása

Mit tervez az E.ON CRM területen? Új, értéklánc alapú szervezeti struktúra, IT illesztés Virtuálisan integrált CC technológia mySAP CRM bevezetés Egységes ügyféladatbázis, adat tisztítás Gáz – áram szinergia kihasználása Új marketing stratégia Új képzési és motivációs rendszer Szolgáltatási szintek CLV alapú meghatározása Portálok fejlesztése Tudásmenedzsment erősítése Ügyfélközpontú vállalati kultúra erősitése

Péter Balázs balazs.peter@eon-hungaria.com Köszönöm a figyelmet ! Péter Balázs balazs.peter@eon-hungaria.com 2