Orient expressz: első útjára 1883. október 4-én indult „Roi des Trains,Trains des Rois” (vonatok királya, királyok vonata)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van Gogh Művészete.
Advertisements

Vasúttársaságok.
Iparművészeti Múzeum A főváros egyik legszebb látnivalója a Lechner Ödön és Pártos Gyula tervezte, Zsolnay kerámiával fedett szecessziós palota. Gyűjteménye.
ODK Túrák Útvonal: Hajmáskér – Litér Időpont: Február 9.
Steven Saylor texasi születés ű, amerikai író történész diploma, ókortudományi érdekl ő dés mindig regényírónak készült, nem akart kutató vagy akadémikus.
Kárpátalja 4.Nap Igaz magyarnak lenni akkora teher , hogy aki sokat viseli, megerősödik. /Wass Albert/
Készítette: Birghoffer Péter
A Dunakanyar legszebb helyei
A Transz-Szibériai Expressz
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Tények Szíriából Angliába való hazautazása közben utazik Poirot az Orient Expressen. Második éjjel, mialatt a vonat egy hófúvásban megreked, meggyilkolják.
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Tisztelték a román rendőrök a magyar címeres mozdonyt A pünkösdi csíksomlyói búcsú évről évre egyre nagyobb tömegeket vonz, idén is több százezren voltak.
A 9.B osztály Az osztály (eddigi) említésre méltó jelenetei. Sajnos az avatóról van még csak képünk, de majd később csinálunk. Na de nem ilyeneket :
Szülővárosom bemutatása
A NYUGAT
Móricz Zsigmond (1879,Tiszacsécse- 1942, Budapest) Felesége: Holics Eugénia (1905–1925) Simonyi Mária (1926–1937)
Erdélyi utazás Hunyadi Mátyás szülőháza Kolozsváron.
CHILLON VIZIVÁR SVÁJC Készítette: Dr Bajzák Tamásné automata.
Kalotaszentkirály.
Mátyás király, az igazságos
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
MAGYARORSZÁG AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚBAN
Müller Ferenc.
A lánchíd története.
Világ legrégebbi még lakott városa
ADOLF HITLER festményei.
Sopron, a hűség városa.
Királyhelmec Iván Evelin Projekt.
Nemes Nagy Ágnes.
Német juhászkutya A kutyák királya.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Anton Pavlovics Csehov
Salamon temploma 11/C.
„Az ember a földgolyó urává vált” A közlekedés forradalma „ Csatlakozom Mr. Fogg véleményéhez. Ma már tizedannyi idő alatt körülutazhatjuk, mint száz éve:
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Utas és holdvilág Szerb Antal h ő seinek nyomában I.
Készítette: Ócsai Gerg ő „Gondolkodom, tehát vagyok” Tovább.
Békéscsaba az I. világháborúban
Készítette: Szép Zsófia 8.a
Árpád-házi Szent Erzsébet
A világ egyik legromantikusabb városa,amely a divat, és a kultúra terén talán a legtöbbet kínálja nekünk. Festőket, szobrászokat, zeneszerzőket,és írókat.
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Új Japán luxusvonat A JR Japán vasút naponta 16.8 millió utast szállít Japánban, és 1688-állomása van. Csaknem dolgozót foglalkoztat, az irodái.
Franz Kafka ( ).
Jézus hű Megváltó.
Robert Capa KÉSZÍTETTE: TALLÉR FRUZSI „ Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel. ”
Museé d’Orsay Párizs Panyik Sára.
Teleki Pál
Fiatalon!!! Időssebben!!!!! Id. Markó Károly a Felvidék egyik akkori szellemi központjában, Lőcsén született. Fiatalon is festőnek készült, de pályája.
A gyerekek így képzelik el az I. Világháborút
Sárrétudvari.
Délegyháza. Fekvése  Délegyháza község Budapesttől 27 km-re a Budapest- Kelebia Vasútvonal mellett, a Ráckevei-Soroksári Duna ágtól balra, mintegy 6.
Szabó Magda : Abigél.
Gróf Bethlen István Fiatalkora Kezdeti politikai pályafutása Miniszterelnökként Belpolitikája Külpolitikája F ő bb m ű vei.
2016. Március 3.. A Határtalanul! program célja a magyar-magyar kapcsolatok építése, személyes kapcsolatok kialakítása, elmélyítése. Keretében magyarországi.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Svájc – Golden Pass Line
India legdrágább vonata a
Tisztelték a román rendőrök a magyar címeres mozdonyt
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A gyerekek így képzelik el az I. Világháborút
Jézus hű Megváltó Isten áldott Szentje Égi Főpap, Úr és Király
Villamosközlekedés Nagyváradon
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

Orient expressz: első útjára október 4-én indult „Roi des Trains,Trains des Rois” (vonatok királya, királyok vonata)

A dicső múlt - képekben

Az útvonal Budapestnél ágazott ketté

Az 1883-tól közlekedett Orient expressz története tulajdonképpen a 19. és 20.század Európájának története. Királynak, grófnak, államfőnek, hírességnek vagy luxuskörülményekhez szokott jómódúnak kellett lennie annak, aki a legendás Orient expresszen akart utazni Párizsból Isztambulba. A mozdonyt olykor vasútmániás uralkodók vezették, máskor rablóbandák támadtak rá, néha pedig napokig állt hóban elakadva. Megannyi legenda, amely ma is tovább él.

A legenda valóra váltása egy belga bankárnak, Georges Nagelmackers-nek adatott meg: ő volt az, aki 1872-ben - amerikai mintára - létrehozta az első európai étkező- és hálókocsi társaságot, a Compagnie Internationale des Wagons-Lits-t. Nagelmackers az akkori legkorszerűbb, forgóvázas kocsikat szerezte be, amelyeket azután minden elképzelhető kényelemmel és pompával felszerelt.

Az egykori étkezőkocsi keresztmetszet-rajza

A vasúttársaság renoméját emelte az a tény, hogy a belga király - aki a vonatvállalat főrészvényese is volt - áldását adta az oroszlános királyi jelkép használatára, amely a kocsik oldalát díszítette

Az egykori szalonkocsi mahagóni borítása

Az I.világháborúig favázas, teakfa burkolatos kocsikat használt a társaság. Ebből a korszakból származik a MÁV 2347 pályaszámú étkezőkocsija. Az I. világháború alatt a vonat nem közlekedett.

Ezt a teakfa étkezőkocsit a MÁV közlekedtette

Az étkezőkocsi réz szellőzője

Utazás a fénykor idején

Egy híres utas: Mata Hari

A luxusvonat szerepét a trianoni békeszerződések után a Simplon-Orient expressz vette át, amely elkerülte Magyarországot. Útvonala Párizs-Bázel-Milánó- Velence-Trieszt-Belgrád- Szófia-Konstantinápoly volt.

..így én is utazgatnék vonattal

Másik híres utas: Josephiene Baker

A vonat 1924-ben tért vissza eredeti útvonalához, amelyhez 1939-ig, a második világháborúig hű maradt. Ekkor ismét szünet következett, majd ban helyreállt a forgalom. A második világháború után az Orient expressz elveszítette luxus jellegét, és másodosztályú kocsikkal is közlekedett és között a vonat csak Párizs és Bécs között járt, majd egy időre ismét eljutott Bukarestig. A 1990-es évek végén már Budapest volt a végállomás, majd ez is lekerült a menetrendről, és az Orient expressz jelenleg ismét Párizs és Bécs között közlekedik.

Egy letűnt kor és világ luxusa

1977-től megindult a nosztalgia- Orient expressz, amely a Simplon- Orient vonalán halad. Az Orient expressz időről időre "betér" Budapestre is, ahol a Nyugati pályaudvaron méltó tiszteletadással fogadják.

A legendás vonat Agatha Cristie-t is megihlette. Történt ugyanis, hogy 1929-ben az Orient expressz Isztambultól nem messze hóesés miatt elakadt. Tizenegy napig vesztegelt a nyílt pályán, utasainak a környékbeli falvakból szereztek élelmet. Állítólag ez az esemény adott ötletet az író nak a "Gyilkosság az Orient expresszen" című regényhez.

Üzemen kívüli víztorony