Bemutató 4. NHKE Egészségfejlesztési Terve 2011/12 Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő tanár)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Komplex Instrukciós Program
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A lakosság mentális egészségének támogatása
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
NHKE Egészségfejlesztési Terv NHKE Egészségfejlesztési Terv 6. rész NHKE Fejlődési Modellje Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Az egyéni fejlesztési terv
Témavezető: Pálné Kovács Ilona DSc egyetemi tanár Készítette: Gyimesi Péter PTE-BTK Politikai Tanulmányok Tanszéke Politikatudomány (MA) szak, II. évfolyam.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
A NAPSUGÁR ÉS HOLDVILÁG KÖZHASZNÚ EGYESÜLET (NHKE) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI TERVE ben Készült: Közgyűlés prezentáció Közgyűlés prezentáció.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Velünk egy jobb világért! Reintegrációs modellprogram Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona és Regionális Kríziskezelő.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A NEVELÉS TERÜLETEI.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Köszöntjük kedves vendégeinket!. A projekt az Európai Unió támogatásával, A z Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY Társadalmi.
Pedagógus értékelési rendszer
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Tervezési folyamat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
A szociális vezetőképzés EDDIGI Tapasztalatairól
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Bemutató 4. NHKE Egészségfejlesztési Terve 2011/12 Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő tanár)

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Projektek kiterjesztése, egybeolvasztása  bicskei kistérségi szint fokozatosság, felajánlás, ötlet, stratégia Iskolarendszeren kívüli nevelés (család)  gyakorlatiasság (gyak.eg.nev.)  kapcsolatok  szociális háló (kapaszkodó) nő  stabilitás, fejleszthetőség  közösségfejlesztés  Közösségi mentálhigiéné  Stresszoldás  Önbizalom, önismeret * Ismeretek bővítése  döntéshozatali készség és képesség nő = EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Egyén Intézmény Település szinteken.  ÉLETMINŐSÉG javulása  döntéshozók befolyásolása Hosszú távú előre gondolkodás Gazdaságosság és hatékonyság

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Újabb dokumentumok:  Semmelweis terv - prevenció – szűrővizsgálatok – mentálhigiéné - öngondoskodás - döntéshozatali képesség - minél kevesebben kerüljenek be az eü.-i rendszerbe ??? - Tanítás és tanulás útján  Közoktatási törvény (előkészületben) Elméleti ismeret és 4-5 éves empirikus kutatási eredmény van a birtokunkban!  Lépéselőny! Egyelőre nem tudjuk hatékonnyá tenni !? Ok: nem lenne etikus

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné  Kutatási eredmények, tanulmányok, szakvélemények Pl. Prof. Kopp Mária, Prof. Ádány Róza - tervek gyakorlati megvalósításának hiánya (Koordinálás, menedzsment, visszacsatolás) Mit tehetünk? Nagyon sokat! Például: - Prof. Romhányi, Kazay Endre, Streith Miklós (Erdély), König Mór (Szlovákia – Ausztria), csákvári szanatórium, bicskei gyermekotthon, első cigányiskola (Kerecsendi K.M.), első menekülttábor, svábság – német partnerkapcsolatok… (tudósok, művészek, sportolók, írók, költők, politikusok)  Települések honlapja, jegyzőkönyvek, helyi újságok, Helyi Téma újságcikkei

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Új: Népegészségtan – népegészségügy irány Fejleszthető irányok:  adatgyűjtés, tapasztalat, dokumentálás  Egészségvonat projekt (modell)  Mesterségek – „ácsdinasztia”  Nemzetközi kapcsolatok  Pályázat  Gyermekek egészségnevelése (közoktatás, isk.kív.nev.)  Orvosi- / egészségszociológia  család- és gyermekvédelem  falvak egészségtana (falusi értékek!)

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Visszatekintés - Indulási terv: PTE - ETK – elmélet Vértesboglár (volt), (most) Bicskei kistérség – gyakorlat -Kérdőív - megismétlése -Egészségterv a Szár - Újbarok – Vértesboglár társulás részére (Pályázat, 2+1 millió Ft.) (volt), (most) bicskei kistérség részére -TDK – Szakdolgozat A jelenlegi felkészültséggel, tapasztalattal, széleskörű szakmai körrel már ennyi lehetőséget nem hagyhatunk ki!!! (Gazdaságosság!!!)

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Fogalmak és jelentésük -Integrálás -Projekt -Stratégia -Projekt menedzsment -Projekt koordinálás -Gyakorlati egészségnevelés -Falusi gyakorlati egészségnevelés menedzsmentje -Probléma – probléma megoldás (ápolási diagnózis) * KÉRDÉSEK - VÁLASZOK

Csibészcsapat készítette: Keilbachné - Bronzcsibészek (rendszer kialakítása, ismerkedés, nehézségek) - Csibészkártya 10 db.  kevés az ezüst fokozathoz – a gyerekek ügyesek, de a minőség megőrzése érdekében a szint nem csökkenthető (hitelesség!) - Pedagógiai program elvárás: 12 db. csibészkártya, túranapló, témakörök - változás: téli túra (nem teljesíthető, ok…)

Csibészcsapat készítette: Keilbachné Terv: Fürdőzés a gyermekotthonban Okt.1. Ferenc napi túra – Noll – tanya (Kolontári csibészek elszállásolása Bogláron, főzés, horgászás – Felcsút – Vál vonal) Őszi szünet – Gárdony a „Don Bosco”-ékkal Téli – „VértesLovas” tábor Csillagfényes délután projekt – időseknek Farsang – Mohács? Egészségtanoda foglalkozás igény szerint

Csibészcsapat készítette: Keilbachné Megfigyelés Stresszoldás, relaxálás (mozgás, masszázs, játéktevékenység, művészetek) - Reflexek (Mi a reflex? Fajtái?) - Izomrendszer – idegrendszer kapcsolata Mozgás – gondolkodás – tanulás (rajz, képek)

NHKE 2011/12 készítette: Keilbachné Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Folyt.köv.!