Vigvári András IDEA Finanszírozási Munkacsoport Mi következik az IPA után?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Advertisements

A felzárkózás keretei Bauer Tamás. Konvergencia? Felzárkózás? •A konvergenciaprogram felzárkózási program •Leszakadás vagy felzárkózás? A helyes pályára.
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
Javaslatok a zöld államháztartási reformra Lukács András Levegő Munkacsoport „A környezetvédelmi szempontból káros támogatások és megszüntetésük.
A régiók kialakításának finanszírozási kérdései Vigvári András
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
1. A családpolitika társadalmi hatásai
A bankok jelenlegi és várható szerepe az önkormányzatok finanszírozásában Soós Attila.
A magyar gazdaságpolitikáról az IMF ürügyén Mottó: „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Felcsuti Péter.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Pénzügyi kockázatok az önkormányzati rendszerben 2010-ben Dr. Vigvári András az ÁSZ Kutatóintézetének tudományos tanácsadója, intézetvezető.
Az elveszett termelés az építőipar gondjairól. Forrás: eurostat.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Műszaki ellenőrképzés
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Az önkormányzati gazdálkodás vizsgálata Vigvári (2002) o. alapján a kapcsolódó excel fájllal használató.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Gazdaság a politikum fogságában. Államgazdaság Reálszféra „Strukturális válság” „Kiegyensúlyozott növekedés”
Hol is állunk? Hamecz István A Közgazdasági és monetáris politikai szakterület vezetője február 2.
GKI Zrt., Magyarország 2010 Dr. Vértes András elnök november 21.
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
Horgony 2013 Simor András december A növekedéshez kiszámíthatóság és stabilitás kell Horgony 2013 – Simor András Ahová tartozni szeretnénk:
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
A magyar költségvetés kiadási szerkezete nemzetközi összehasonlításban
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Fiskális Politika Államháztartás - központi költségvetés - társadalombiztosítási alapok - egészségbiztosítási alap - nyugdíjbiztosítási alap - elkülönített.
Adórendszer és feketegazdaság – évi intézkedések december 5-6. Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
Az egykulcsos adó bevezetésének várható hatásai
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária. Definíció Olyan folyamat, mely a szervezetet a kör- nyezeti változásokhoz és a piaci feltételek- hez próbálja.
Dr. Báger Gusztáv- Dr. Vigvári András ÁSZ FEMI "Az önkormányzati rendszer reformjának szükségessége és lehetőségei" – a helyi államháztartási reformok.
Államtalanítás vagy álomtalanítás Az állam szerepének és az adórendszer újragondolása Magyarországon Jaksity György.
Mire való ma az állam? K öltségvetés, foglalkoztatás, gazdaságfejlesztés Bod Péter Ákos Budapesti Corvinus Egyetem.
1 Adóterhelés és a hazai gazdaság nemzetközi versenyképessége Halász Anita tudományos munkatárs ICEG Európai Központ Az EU-csatlakozás és a hazai gazdaság.
Válságkezelés eredményei, lehetőségek a válság után december 3. Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Foglalkoztatáspolitika és makrogazdasági stabilitás Herczeg Attila Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium szeptember 8.
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK A PIAC SZEMÉVEL MAJOR GÁBOR önkormányzati szakértő.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Egyszeres könyvvitel 2/14/VÜ.
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Pénzügyi szolgáltatások gazdaságtana 1.
Eszköztelenül? Területfejlesztés új helyzetben Szaló Péter.
Államháztartási alapismeretek
Pénzügyi szolgáltatások gazdaságtana 2. Dr. Vigvári András
1 Versenyképesség – Befektetési klíma – Adórendszer dr. László Csaba, partner augusztus 27.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az EURES reformja Kalmár András EURES osztály Nemzeti Munkaügyi Hivatal Május 16. Tata.
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Éhhalál vagy csőd-bűntett?
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Pénzügyi kockázatok az önkormányzati rendszerben Dr
Fordulatok után / fordulatok előtt
Költségvetés – vállalkozói hatások
Előadás másolata:

Vigvári András IDEA Finanszírozási Munkacsoport Mi következik az IPA után?

Tyúk-tojás probléma. Kell egy pont, amely kimozdítja a holtpontról a hibás folyamatokat. A változásokat célszerű a finanszírozási oldalról indítani. Finanszírozás vs. feladatellátás reformja

A forrásszabályozási rendszer szétesőben van. Az EU források abszorpciója feltételezi az önkormányzatok – középtávú tervezési képességét; – hitelképességét. A finanszírozási reform szükségessége

Teendők az önkormányzati saját bevételek terén: – helyi adók súlya nőjön, – a különböző helyi adókból származó bevételek kiegyenlítettebbé tétele. Szükséges lépések az adómegosztás terén: – ne a kiegyenlítés eszköze legyen, – akár meg is szűnhet. Követelmények a forrásszabályozás terén: – kiszámíthatóság – egyszerűség Finanszírozási reform- adóreform

Elvi megfontolások: – ekvivalencia, – kiegyenlítés szükségessége. Gyakorlati megfontolások: – támadható adónem, – rossz ösztönzés (beruházást, foglalkoztatást „bünteti”) Miért az IPA?

2008-as kifuttatás, saját bevételi bázis megerősítése, új helyi adónemek, szja megosztás mai rendszerének megszüntetése, egyszerűbb, kiszámíthatóbb forrásszabályozás- fixing. Hogyan lehet kivezetni az IPA-t?

A felelősebb gazdálkodás feltételei megerősödnek, A finanszírozási rendszer költségeinek csökkenése, A transzparencia növekedése, Abszorpciós képesség javulása. Mit nyerhetünk?