RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Advertisements

„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Reneszánsz, humanizmus
A reformpedagógia eszmetörténeti és mentalitástörténeti előzményei
Nevelés a reneszánsz időszakában (XIV-XVI. század)
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
Reneszánsz iskolák és pedagógia Magyarországon
A reneszánsz zene és tánc
A gyermek a reneszánszban és a reformáció korában szept. 26.
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
A RENESZÁNSZ PEDAGÓGIÁJA ÉS GYERMEKKÉPE
A reneszánsz.
A reneszánsz irodalom Reneszánsz: Humanizmus:
A reneszánsz.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az intézményes nevelés és oktatás története
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
HERBART ÉS DIESTERWEG.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
NEVELÉSTÖRTÉNET.
RENESZÁNSZ MADONNA FESTMÉNYEK ZENE JOSQUIN DESPRES: AVE MARIA
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Humanista leánynevelési programok 1. rész
A PEDAGÓGIA ALPJAI.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
A RENESZÁNSZ KULTÚRA MAGYARORSZÁGON
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Pedagógiai antropológia V.
Bevezetés a neveléstudományba Bevezetés a művészetpedagógiába 1. előadás.
Pedagógiai antropológia VI. A reneszánsz vitalista világképe Francois Rabelais: Gargantua XXIII. forráselemzés.
Szinkrón neveléstörténet és problématörténet
Reneszánsz és humanizmus
Pedagógiai antropológia és etika
Pedagógiai antropológia és etika VIII.
6. zh 1.Sorolja fel és vázlatosan ismertesse a középkori moszlim oktatás szinhelyeit! (10 pont) 2. Sorolja föl, mely helyszíneken érintkezett leginkább.
A humanista nevelők pedagógiai nézetei
1434. Keszince v. Csezmicze – Medvevár
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Európa városi történelme
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Az újkori utópikus regény február
Automatikus diaváltás
Reneszánsz.
PEDAGÓGIAI ESZMETÖRTÉNET
A reneszánsz Összeállította: Fazekas Ádám 9.n.
Integráció, inkluzió PPK,
A gyermekkép történeti alakulása
Az intézményes oktatás története 2.. Humanizmus kulturális és pedagógiai program kulturális és pedagógiai program antikvitás újrafelfedezése antikvitás.
Magyar reneszánsz Készítette : Szollár Péter.
Závada Pál: Természetes fény Magvető, Budapest, 2014 Készítette: Pfeiffer Tamás István.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
A RENESZÁNSZ PEDAGÓGIÁJA ÉS GYERMEKKÉPE
Reneszánsz, humanizmus
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Középkori műveltség.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)

Humanista embereszmény-humanista nevelés Reneszánsz-humanizmus A nevelés célja: homo universale A humanizmus pedagógiája Testi nevelés Értelmi nevelés az oktatás tartalma az oktatás módszerei Erkölcsi nevelés Esztétikai nevelés Munkára nevelés A nevelés módszerei A gyermekről vallott felfogás Elmélet és gyakorlat

A humanizmus pedagógiai elvei és az iskola A humanista városi iskola Alapszint: latin szövegek olvasása, írása, szópárok és szentenciák,latin ige és ,főnévragozás, görög betűk Középszint: részletes latin nyelvtan: szótan és mondattan; elemi görög nyelvtan Felső szint: latin és görög klasszikus szerzők művei;poétika, retorika, logika A nyomtatott tankönyvek jelentősége

A reneszánsz pedagógiai elmélkedői

Erasmus (1439-1536) Pedagógiai nézetei Művei A gyermek Az oktatás tartalma és módszerei Művei A gyermek korai erkölcsi és tudományos nevelése A gyermek illő magatartásáról Nyájas beszélgetések

Morus (1478-1535) Utópia (1516)

Vives (1492-1540) A humanista pedagógia nagy összegzője Művei: A tantárgyakról (1531) A lélekről és az életről (1538)

Gargantua és Pantagruel 1532 Rabelais (1494-1553) Gargantua és Pantagruel 1532

Campanella (1568-1637) Napállam (1607)

GYAKORLATI SZAKEMBEREK

Guarino da Verona 1374-1460 Galeotto Marzio 1429-től Ferrara – humanista iskola az Este család támogatásával Tanítványai: Galeotto Marzio Janus Pannonius Vetési László Művei: Fordítások, kommentárok

Vittorino da Feltre (1378-1446) Támogatója: Gonzaga őrgróf Iskolája: „Casa giocosa” Mantova, 1423

Humanista nevelés Magyarországon

Magyar vonatkozású humanista nevelési traktátusok: Vergerio (1404) Piccolomini (1450) Porzia (1492) Brandolinus (1488) Egy európai hírű magyar iskola: a budavári Studium Generale Universitas Istropolitana (Pozsony, 1465) Enea Silvio Piccolomini

GYERMEKEK A RENESZÁNSZ IDŐSZAKÁBAN