Új gyakorlati képzés, és vizsgáztatási rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
A tanári munka értékelése
Kirendeltség-vezetői munka elmélete és gyakorlata Dr. Hornyacsek Júlia.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Tűzvédelem a kereskedelemben
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
Önkéntes Tűzoltó Egyesületek gazdálkodási,
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Pápai Tűzoltóság 11. B.
TŰZ ÉS MUNKAVÉDELMI MEGBÍZOTTAK ÉVI TOVÁBBKÉPZÉSE A Debreceni Egyetem GF Munkabiztonsági Önálló Osztály (MBO) Szervezésében.
Tisztelettel köszöntjük megbízotti hálózatának tagjait!
Állam munkavédelmi feladatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tűzoltás vezetés GPS-el?. Sajátosságok Nagy terület - nehezen átlátható Terjedési sebessége, iránya gyorsan változik. Jelentős erő- és eszközigény Gyakori.
Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok. A Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok olyan meglévő közösségekből, támogató szervezet segítségével szervezett.
A tűzoltók beavatkozásának biztonságát növelő technikai és szervezeti megoldások Fővárosi Tűzoltóparancsnokság, Tűzoltási, Mentési és Katasztrófaelhárítási.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
17. tétel.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE, A FEJL Ő DÉS LEHETSÉGES IRÁNYA Dr. Eleki Zoltán ő rnagy (HM HKF kiemelt f ő tiszt) (HM HKF kiemelt f ő tiszt)
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Önkéntes tűzoltó egyesületek szerepe Magyarország mentő tűzvédelmében
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Az önkéntes tűzoltó egyesületek tűzoltási és műszaki mentési feladatai
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Parancsnoki értekezlet Nagyatád ,. ÖNKÉNTES TŰZOLTÓ PARANCSNOKI képzés A képzés egy tanéves, levelező tagozatos formában, 10 hónapos (344.
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyv
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Fehérvári Tűzoltó Egyesület. Egyesületünk február 09-én alakult azzal a céllal, hogy javítsa városunk tűzvédelmét. Tagjaink aktív és nyugállományú.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
Patent CSOPORT A vagyonvédelem és az egyedi szoftverfejlesztés lehetőségei Készítette: Tóth Gergő Dátum: november 12.
MARCALI KvK. Marcalim HTP Mezőgazdasági termények betakarítási munkáinak tűzvédelme és erdőtüzek megelőzése 2016.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Tűzvédelmi Szabályzat
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Gumiipari technikus.
Előadás másolata:

Új gyakorlati képzés, és vizsgáztatási rendszer Készítette: Tánczos Zoltán alez. Kaposvár MJVÖ Hivatásos Tűzoltóság

Jelenlegi képzés A képzési rendszert és képesítési követelményeket a 32/2002. (XII.12) BM rendelet szabályozza, vonatkozik Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságokra Önkéntes tűzoltóságokra Létesítményi Tűzoltóságokra Tűzoltó egyesületek tűzoltási mentési feladatot ellátó tagjaira Felügyeletet, irányítást ellátó szervezetekre, oktatást folytató intézményekre gazdálkodó szervezetek tűzvédelmi szolgáltatást végző foglalkoztatókra Képzési formák, képesítési követelmények HÖT Alapfokú: Tűzoltó alapismereti tanfolyam, tűzoltó szakképzés Középfokú: katasztrófa és tűzvédelmi technikus szak Műszaki szaktanfolyamok: Tűzoltó technika kezelő tanfolyam, Műszaki szaktanfolyam stb. Képzési formák, képesítési követelmények ÖT, létesítményi, ÖTE Alapfokú: Tűzoltó alaptanfolyam (nem főfoglalkozású beosztott tűzoltó) tűzoltó szakképzés (főfoglalkozású beosztott tűzoltó, ÖTE irányító) Középfokú: önkéntes és létesítményi parancsnoki képzés, katasztrófa és tűzvédelmi technikus szak

Jelenlegi képzés, továbbképzés Gépjárművezetők képzése HÖT Elméleti és gyakorlati képzés (szolgálati gépjárművet vezetők részére) Megkülönböztető jelzést használók részére: 5 évente 16 óra továbbképzés Alapszintű képzést végezhet: aki erre jogosító képzésen, időszakos képzésen részt vett, eredményes vizsgát tett A képzést folytató, és a személyügyi szervnél naprakész nyilvántartást kell vezetni a képzésről és a vizsgáról Igazolást a képzést folytató szerv adja ki Képzés kategóriái: Alapszintű: 10 tanórás felkészítő képzés (szolgálati jármű vezetése) Emeltszintű:első alkalommal 40 órás képzés (megkülönböztető jelzést használó) Képzési követelmények: Alapszintű: írásbeli és gyakorlati (tanpálya) Emeltszintű:írásbeli, és gyakorlati (tanpálya, közúti) Továbbképzésről a Parancsnok gondoskodik (felépítés, súlyozás változó) 1/2006. (VI.26) ÖTM rendelet szabályozza a továbbképzési terv készítésének szempontjait. (tűzoltóságonként változó)

A jelenlegi képzés hátránya Különbséget tesz a főfoglalkozású és nem főfoglalkozású önkéntes, létesítményi, a tűzoltó egyesületben tűzoltási és műszaki mentési feladatot ellátó illetve hivatásos tűzoltók képzése között, pedig adott szituációban a nem főfoglalkozású önkénteseknek, tűzoltó egyesület tagjainak is önállóan, megfelelő felszereléssel, veszélyes helyzetekben kell beavatkozniuk. A nem főfoglalkozású önkéntes, létesítményi tűzoltóknál, tűzoltó egyesületben többnyire, néhány esetet leszámítva nincs továbbképzés, az ismeretek felelevenítése, bővítése nem történik meg. A képzés, továbbképzés során a technikai anyagi feltételek biztosításában az adott parancsnokságok között nagy különbségek vannak, mely elsősorban a gyakorlati oktatást nagyon megnehezíti. Az oktatást végző személyek szakmai ismeteteiben, gyakorlati tapasztalataiban, előadókészségükben nagy különbségek vannak, mely az oktatás minőségét nagyban befolyásolja. A TV nem ismeri a másik tüo. embereinek képzettségi szintjét. A képzések nem elég gyakorlatiasak, azok az élettől több esetben távol állnak. Tov. képzés több esetben formálissá vált.

Új elméleti és gyakorlati képzés szükségessége A tűzoltók feladata igen sokrétű, mely széleskörű elméleti és gyakorlati ismereteket igényel. A közelmúltban, illetve napjainkban sok, nagy tapasztalattal rendelkező tűzoltó hagyta el a pályát A szakmai tapasztalatok átadása nem történhetett meg A lakosság védelme igényli a magas felkészültségű, elméleti és gyakorlati tudással rendelkező tűzoltókat A tűzoltóknak fizikailag, és pszichikailag is jól felkészültnek kell lennie. Az új technológiák, gépek, berendezések megjelenése újabb veszélyforrásokat jelentenek, melyek megismerése szükséges a szakszerű feladatellátáshoz, és biztonságos munkavégzéshez. A káresetek felszámolása egyre jobban nemcsak a parancsokat, utasításokat pontosan, precízen végrehajtó személyeket, hanem gondolkodó, segítő ötletekkel előálló, valamint csapatmunkát végző beavatkozói állományt igényel Szükség van a tűzoltók extrém helyzetekben történő továbbképzésére, hiszen munkájukat is extrém – hő, füst, zaj – körülmények között végzik Nemcsak elhivatott tűzoltókra van szükség, hanem egy megfelelő kiképzőbázisra, ahol a különböző tűzoltási és kárelhárítási feladatok életszerűen, a gyakorlatban biztonságos körülmények között elsajátíthatóak. Rendszerben történő gondolkodás, feladatvégzés elősegítése

Személyi állomány továbbképzése Szituációs gyakorlatok megtartása Pince tüzek oltása, Füsttel telített pincéből személymentés, tárgy megkeresése, egymás mentésének gyakorlása Középmagas épületekből liftből mentések végrehajtása Létratelepítési gyakorlat, középmagas épületből mentés végrehajtása, oltás Gépjárműből való személymentés, a beavatkozás módjának meghatározásával Veszélyes anyag balesetek komplett végrehajtása, anyag beazonosítással Különleges gyakorlatok megtartása Favágási gyakorlat együttműködési megállapodás a SEFAG Erdészeti és Faipari zRT-vel Állatmentési gyakorlat (lovak mentése) Alátámasztási kitámasztási gyakorlatok (Építőipari Iskola)

Az életszerű helyzeteket imitáló gyakorlatok célja Az irányítói állomány irányítói tevékenységének a gyakoroltatása, A beavatkozói állomány szakszerű munkavégzésének a gyakoroltatása egy adott szituációban Pincében a légzőkészülékben történő életszerű munkavégzésnek a gyakoroltatása a csapatszellem kialakítása, az egymásra utaltság erősítése a felkészültség, szakszerű behatolás, feladatvégzés, fizikai állapot lemérése stressz helyzettel járó beavatkozásokhoz való szoktatás váratlan helyzetekben történő feladatvégzés végrehajtása a beavatkozó tűzoltók, személyek mentése, a felszerelések élethelyzetekben történő használatával Váratlan helyzetek imitálása, a helyzetfelismerés, helyes döntés meghozatalának mérlegelése

Felszerelt új tűzoltók továbbképzése A továbbképzési tematikán túl: Oktatások megtartásába a beosztott tűzoltók bevonása, foglalkozási vázlat készíttetése Program terv kidolgozása, végrehajtása Havi bontásban elméleti, gyakorlati feladatok Mentor (beosztott tűzoltó) kijelölése Szolgálatparancsnok havi ellenőrzése TMMov. negyedévenkénti ellenőrzése Esetek, gyakorlatok feldolgozása Fiatal, most kinevezett tiszteknek: Törzsvezetési gyakorlat jellegű feladat kidolgozása

Új beszámoltatási rendszer A korábbi rendszer hátrányai Beosztásonként félévente új kérdések kitalálása, időigényes Beszámolók javítása, értékelése időigényes A témakörönkénti értékelés nehézkes, és időigényes. (melyik az a témakör mely nem érte el a kívánt szintet az adott beosztásban) A vizsgázó később tudja meg, hogy az elvárt szintet teljesítette-e Teljes állomány egy időben van lekötve Az új rendszer előnyei A kérdéseket egyszer kell rögzíteni, és évente egyszer felülvizsgálni, és az esetleges változásokkal módosítani A vizsgázó a vizsga befejezését követően azonnal tudja, hogy sikerült-e a vizsgája A kérdéseket a számítógép az adatbázisból szúrópróba szerűen adja a vizsgázónak A témakörönkénti értékelés azonnal megtekinthető A számítógépről azonnal megnézhető melyik kérdés lett elrontva, Jól archiválható adatbázis Az új rendszer hátránya Csak a megadott kérdésekre történő felkészülés, összefüggések megértésének elmaradása

Már 10 éves a tűzoltósággal a kapcsolat a „KÖTÉL” Egyesület révén Az országban elsőkként alakult Önkéntes Tűzoltó Egyesület olyan területen ahol hivatásos tűzoltóság látta el a feladatot Gyors beavatkozás összetett eszközpark nagyobb létszám nem marad „lefedetlen terület” tartós bevetés esetén van személyi utánpótlás különböző eszközök jól kiegészítik egymást hatékonyság /ha bevetésen van a hivatásos állomány/

65.000.-Ft+Áfa megrendelhető a info@bitech.hu vagy fax:82/411-510 A SZOFTVER csomag ára 65.000.-Ft+Áfa megrendelhető a info@bitech.hu vagy fax:82/411-510

Köszönjük a figyelmet!