általános vezérigazgató-helyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Projekt általános bemutatása
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Nyíregyháza, szeptember 09.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Kovács Gábor mb. átviteli igazgató, MAVIR ZRt. Császár György
HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Magyar Államvasutak Rt.
„Határok nélküli partnerség” konferencia
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közlekedésfejlesztés a as uniós finanszírozási ciklusban
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
MÁV ZRT. ÁLLOMÁSFEJLESZTÉSI ÉS INTEGRÁLT ÜGYFÉLSZOLGÁLAT FEJLESZTÉSI PROGRAM 25 HELYSZÍNEN PROJEKT KÖZOP CZIRJÁK SÁNDOR PROJEKTVEZETŐ.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Magyar Civinet 4. Szakmai nap
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

általános vezérigazgató-helyettes MÁV Zrt. INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSEI Pál László általános vezérigazgató-helyettes 1

Vasúti folyosók A Magyarországon áthaladó korridorok V0-ba való bekapcsolásával Budapest forgalmának tehermentesítése mellett könnyebb és gyorsabb, ezáltal versenyképesebb áruszállítást biztosítanánk a térségben. A vasúti forgalomban is jellemző Budapest-centrikusság az egyre növekvő elővárosi személyforgalom igényeivel jelentősen megnehezíti a Budapesten történő átkelést, tekinthetjük ezt egy szűk keresztmetszetnek, amely hátrány sok szállítót az ország elkerülésére késztet. A V0 megépítésével célunk a Magyarországot érintő szállítási útvonalak hosszát nem növelve, az elérési idők csökkentése valamennyi relációban, azzal hogy Budapest elkerülésével nem lassul az áruk továbbítása.

Korridorok jelentősége

2014 – 2020. közötti üzemeltetői prioritások TERVEZETT PROJEKTEK 2014 – 2020. közötti üzemeltetői prioritások Kiinduló állapot 2014-ben Szükséges intézkedés Javasolt projektcsomag Lassújelek megszüntetése (al- és felépítmény szükséges mértékű felújítása) Második vágányok szakaszos kiépítése Villamosítás Állomási keresztezések kiépítése az ütemes menetrend tarthatósága érdekében Hidak felújítása Energiaellátó rendszer korszerűsítése, vontatási alállomás kapacitásbővítése Felvételi épület rekonstrukció, energetikai korszerűsítés, intermodális kapcsolatok fejlesztése, új megállóhelyek létesítése Biztosítóberendezések felújítása vagy cseréje, KÖFI, FOR Utastájékoztatás, e-jegyértékesítés, adatátvitel korszerűsítés Az elmúlt 25 évben évenként átlagosan 75 km vasútvonal került átépítésre A pályahálózat 40 %-án állandó lassújel van érvényben, 9 %-án ideiglenes sebességkorlátozás Jelentős egyvágányú és alig 35%-os villamosított pályahálózatunkkal szintén elmaradunk az Uniós átlagtól Az 1490 állomásépület és megállóhely 85 %-a nem felel meg a funkcionális és műszaki követelményeknek Fejlesztésre váró IT infrastruktúra Hálózati szűk keresztmetszet feloldása Állomásfejlesztés Intelligens közlekedési rendszerek

Állomásfejlesztés, kormányablakok FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Állomásfejlesztés, kormányablakok Békéscsaba Cegléd Debrecen Érd alsó Bp. Déli Bp. Nyugati Bp. Keleti Győr Miskolc Nyíregyháza Szeged Székesfehérvár Szolnok Vác Integrált ügyfélszolgálati pontok Állomásépületek korszerűsítése Balatonszentgyörgy Keszthely Tapolca Kaposvár Pécs Állomásfejlesztés és integrált ügyfélszolgálati centrumok A fejlesztési program célja 10 állomás felújítása, valamint 16 integrált ügyfélszolgálati centrum kialakítása, amelyek kimaradtak az elkészült vasútvonal vonalfelújításokból..

2. sz. Budapest (Rákosrendező) – Esztergom vasútvonal villamosítása FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK 2. sz. Budapest (Rákosrendező) – Esztergom vasútvonal villamosítása A projekt a Budapest – Esztergom vasútvonalon folyamatban lévő infrastruktúra fejlesztés következő fázisa. A 42 db. beszerzés alatt álló villamos motorvonathoz szervesen kapcsolódik. A projekt műszaki tartalma: Villamosítás A jelenlegi nyomvonal villamosítása, Angyalföld – Újpest szakaszon a tervezett 2. vágány figyelembevételével. Pályaépítés A vonali felújítással nem érintett állomások átépítése, magas peron kialakítása. Biztosítóberendezés Leányvár – Esztergom szakaszon lévő állomásokon elektronikusan felülvezérelt jelfogós biztosítóberendezés létesítése.

Közlekedésbiztonság javítása FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Közlekedésbiztonság javítása A Fehér könyv célkitűzései szerint a balesetek csökkentése 2020-ra a bázis érték felére Vasúti átjárók biztonságának növelése Sorompó program Fennakadás kiküszöbölése A vonatérzékelés korszerűsítése (tengelyszámlálók) Vasúti átjárók megfigyelése eseményvezérelt kamerákkal (V-tanú) Diagnosztikai és monitoring rendszerek Járműdiagnosztikai berendezések Hőnfutásjelző Tengelyterhelés mérő Űrszelvény vizsgáló berendezések Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR)

Hídfelújítási program FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Hídfelújítási program A projekt célja Az országos közforgalmú vasúthálózaton a szűk keresztmetszetek megszűntetése révén egyenszilárdságú műszaki paraméterek biztosítása A projekt hosszú távú, átfogó hatásai Az így megoldott egyen-teherbírás elősegíti a nemzetközi vasúti forgalomnak az országon való áthaladását, ami növeli a vasútvonal mellett található települések, vállalkozások, ezáltal az ország versenyképességét A programban szereplő hidak: 20-as vonal (Budapest-Székesfehérvár-Szombathely) Torna patak 2 db híd 10-es vonal (Győr-Celldömölk) Vinár, Marcal híd 120-s vonal (Nagykáta – Újszász) 3 db híd 40-es vonal (Kelenföld – Dombóvár) 3 db híd

A projekt műszaki tartalma FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Hálózati szűk keresztmetszet feloldása, lassújel felszámolás a 80-as vasútvonalon Pilot projekt - Szolgáltatási színvonal javítás Hatvan – Miskolc között Szakaszolt projekt (1. fázis: nyíltvonal, 2. fázis: állomási átmenő vágányok) A projekt műszaki tartalma Felépítménycsere 40 km hosszban Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád között Cél: a menetrendi szűk keresztmetszetek felszámolása Eredményes lebonyolítás esetén kiterjeszthető a 2014-2020 közötti időszakra hálózati szinten Kizárólag a szűk keresztmetszetek feloldását célozza, egyéb járulékos beruházások nélkül

Motorvonat beszerzés EU forrásokból FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Motorvonat beszerzés EU forrásokból KÖZOP 5. prioritás cél: Városi és elővárosi közösségi közlekedés javítása. 42 db villamos motorvonat beszerzése, a teljes egészében akadálymentes járművek egységenként 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 km/óra. A projekt kezdete: 2012. 09. 04. Tervezett befejezés: 2015. 10. 15. Beszállítói szerződés és támogatási szerződés megkötésre került Az első két motorvonat megérkezett Magyarországra, ezek álló-, és futópróbája jelenleg folyik 10 10

A kritikus szakaszok azonosítása az integrált ütemes menetrend alapján TERVEZETT PROJEKTEK Kitekintés 2014-2020-ra A kritikus szakaszok azonosítása az integrált ütemes menetrend alapján A vasútvonalak általános műszaki paraméterei alapján megállapítható, hogy a hálózat jelentős része korszerűsítésre szorul. Az új koncepció célja, hogy megállítsuk a további állapot romlást és fenntartsuk legalább a jelenlegi szintet. Célok és eszközök: A szolgáltatás minőségének fenntartása vagy javítása Kizárólag gazdaságos eszközök alkalmazása Az erőforrások leghatékonyabb kihasználása Beavatkozás minden olyan helyen, ahol a „nem teszünk semmit” forgatókönyv esetében a menetrendi struktúra nem tartható fenn.

Vonali szűk keresztmetszet felszámolási rangsor 2014-2020 között TERVEZETT PROJEKTEK Vonali szűk keresztmetszet felszámolási rangsor 2014-2020 között

TERVEZETT PROJEKTEK Országos törzshálózati vasúti pályák szűk keresztmetszet felszámolási programja Elővárosi projektek 100a vonal Városliget elágazás - Kőbánya-Kispest mindkét vágány felújítása Keleti pu.(kiz.) – Kőbánya-felső mindkét vágány felújítása 142 vonal Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vonal rehabilitáció és villamosítás 80c Mezőzombor – Sátoraljaújhely vonal rehabilitáció és villamosítás 128 /135 vonalak Szeged – Békéscsaba – Gyula villamosítása és felépítmény megerősítés TEN-T vasúti törzshálózat 80-as vasútvonal Hatvan – Miskolc bal vágány vonal rehabilitáció 80-as vasútvonal Miskolc-Tiszai – Mezőzombor mindkét vágány vonal rehabilitáció 100c Mezőzombor – Nyíregyháza vonal rehabilitáció és kapacitásbővítés TEN-T átfogó hálózat 120a Nagykáta – Újszász mindkét vágány vonal rehabilitáció 17 vonal Zalaszentiván – Nagykanizsa vonal rehabilitáció és villamosítás 101-es vonal Püspökladány – Biharkeresztes villamosítás és felépítmény megerősítés Meglévő felsővezetéki szűk keresztmetszetek felszámolása, alállomások felújítása Hídfelújítási program II. Állomásfejlesztési és rekonstrukciós program II. ütem

Köszönöm a figyelmet!!