A szóbeli közlés felépítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)
A DISPUTA JÁTÉK ODROBINA ZOLTÁN
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Nemzetközi tárgyalási technikák
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
Megértési értelmezési folyamatok
6. Előadás A felnőttoktatás főbb módszerei
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A projekttől a pályázatig
A projekttervezés első lépései
Lázár Balázs diája Bevezetés A vita témájának meghatározása Bemutatkozás.
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Az érvelés.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Projektmunka.
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
Összeállította: Dóber Valéria
A szövegszerkesztés menete
Vetületi ábrázolás alapjai
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
A prezentációkészítés alapjai
111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Az alapvető kommunikáció
Prezentáziós Stratégia
A stílusrétegek III november 6.. A tudományos (szakmai) stílus  Típusai:  előadás  felszólalás  ismertetés  cikk  értekezés  tanulmány 
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Milyen előadás legyen?1 Milyen előadást? Csink László Jogi informatika projektek 2004
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Tárgyalás- és előadástechnika
A KÖZÉLETI SZÓBELISÉG Készítette: Gazdag Vilmos (II
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Kommunikációs technikák
Kommunikációs kampánytervezés
Dialektika, logika, retorika, avagy miről lesz szó
Hatékony és pontos munkavégzés
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Ágazatközi szakmai találkozók
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Hatékony és pontos munkavégzés
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

A szóbeli közlés felépítése Kiselőadás

A kiselőadás lehetséges helyzetei 1. ELŐADÓ előadás BEFOGADÓ

A kiselőadás lehetséges helyzetei 2. BEFOGADÓ felszólalás ELŐADÓ érvelés

A kiselőadás lehetséges helyzetei ELŐADÓ/BEFOGADÓ vita/ párbeszéd 3.

A végső cél a: MEGEGYEZÉS

I. A BEFOGADÓ – HALLGATÓI SZEMPONT A befogadó hozzászólhat a kiselőadáshoz. Felszólalás: Vélemény – átgondolása és megfogalmazása. Indoklás – ok-okozati felépítése a felszólalásnak. Érvelés – alátámasztani a véleményünket. Ellenvetés – az előadóval ellentétes vélemény kifejtése. Vita – két szembenálló vélemény ütköztetése. Meggyőzés – a vita célja mindkét félnél a saját szempontját előtérbe helyezve. Megegyezés – a vita lehetséges lezárása, a párbeszéd esetében azonban ez a CÉL.

A felszólalás visszajelzés a hallottakra A felszólalás visszajelzés a hallottakra. Gyakran alkalmazott módszere az ISMÉTLÉS, melynek során egyben megalapozza a felszólaló a saját véleményét, s ezt tovább fogalmazza a saját álláspontja szerint.

II. ELŐADÓ – Beszédművek alkotása és előadása Bármely beszédmű megalkotása, átgondolása közben tanácsos ügyelni a következő szempontokra: Kikből áll a hallgatóság? Mik az elvárásaik, milyen a tudásuk, az érdeklődésük, vannak-e előítéleteik? Milyen képet szeretnénk a beszédmű tárgyáról és magunkról kialakítani? Milyen célt kívánunk elérni? A témával kapcsolatos ötletek begyűjtése (ötletroham), majd szelektálása Vázlat készítése Az egyes pontok kidolgozása, begyakorlása

Az előadás szerkezeti egységei BEVEZETÉS (15%) Szükség szerint üdvözlés, Figyelemfelkeltés, Átvezetés, A téma megnevezése, fontosságának indoklása, előrevetítés. FŐ RÉSZ, KIFEJTÉS (65%) Tézisek és alátámasztásuk megfelelő érvelési technikával. (Pl. egyoldalú érvelés: csak saját vélemény; kétoldalú érvelés: érvek és ellenérvek számbavétele; deduktív, induktív, okozati, analógiás stb. érvelési módok.) Konklúzió BEFEJEZÉS (20%) Összefoglalás, hatásos megerősítés (esetleg szlogenek bevetése is), lezárás.

Mondandónk előadása közben ügyeljünk az érdeklődés és a figyelem fenntartására, a hallgatókkal való kapcsolattartásra (szemkontaktus, közbevetett kérdések, szemléltető eszközök stb.).

„HA ELMONDOD, ELFELEJTEM. HA BEMUTATOD, EMLÉKSZEM RÁ „HA ELMONDOD, ELFELEJTEM. HA BEMUTATOD, EMLÉKSZEM RÁ. HA BELEVONSZ, MEGÉRTEM.” (ősi kínai közmondás)